سایت خبری پیام ما آنلاین | میز خبر

میز خبر





۹ خرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۰۲

لاریجانی رئیس موقت مجلس شد پزشکیان، نائب رئیس
با شمارش آرای مربوط به انتخاب رئیس موقت مجلس، علی لاریجانی همچنان رئیس مجلس باقی ماند. از مجموع 281 رأی علی لاریجانی با 173 رأی رئیس موقت مجلس دهم شد. عارف دیگر کاندیدای ریاست مجلس 103 کسب کرد.
اولین تبریک را عارف به لاریجانی گفت
ایسنا نوشت: علی لاریجانی رئیس موقت مجلس دهم شورای اسلامی با اعلام رأی هیأت رئیسه در آغوش عارف قرار گرفت و نماینده اول تهران ریاست علی لاریجانی را به وی تبریک گفت.
جلودارزاده: صدای اصلاحات در مجلس دهم شنیده می‌شود
ایلنا نوشت: یک نماینده مردم در مجلس دهم گفت: در مجلس دهم صدای مخالفت اصلاح‌طلبان مقابل اتفاقات درون مجلس قطعا شنیده خواهد شد و این یعنی فراکسیون فعال اصلاح‌طلب در مجلس وجود دارد.
سهیلا جلودارزاده با بیان اینکه ما باید ساختار مدیریتمان را اصلاح کنیم خاطرنشان کرد: اینکه افراد غنایم را قبل از پیروزی تقسیم کنند از جنگ احد تا امروز موجب شکست بوده است. وقتی تمرکزمان به پساتحریم باشد، برجام را از دست خواهیم داد. منتخب مردم تهران در مجلس دهم ضمن تاکید بر اینکه قدرت فراکسیون امید بالا خواهد بود، گفت: در مجلس دهم صدای مخالفت اصلاح‌طلبان مقابل اتفاقات نادرست درون مجلس قطعا شنیده خواهد شد و این یعنی فراکسیون فعال اصلاح‌طلب در مجلس وجود دارد.
وکیلی خبر داد: عارف برای ریاست دائم نامزد نخواهد شد
عصرایران نوشت: نماینده مردم تهران اعلام کرد که محمدرضا عارف برای ریاست دائم مجلس نامزد نخواهد شد. محمد علی وکیلی گفت: با توجه به نتایج به دست آمده، آقای عارف دیگر برای انتخاب هیات رئیسه دائم نامزد نخواهد شد.
وی ادامه داد: به جز عارف دیگر اصلاح طلبان در انتخابات هیات رئیسه دائم شرکت می‌کنند. نماینده مردم تهران در مجلس دهم تصریح کرد: در انتخابات هیات رئیسه احتمالا علی مطهری جای دهفقن و بنده جای امیرآبادی را خواهیم گرفت و اصلاح طلبان بیشتری در هیات رئیسه حضور خواهند داشت.
تقسیم کرسی‌های نایب رئیسی بین دو فراکسیون
خبرآنلاین نوشت: از میان چهار نامزد نایب رئیسی مجلس، مسعود پزشکیان نامزد فراکسیون امید و محمد دهقان نامزد فراکسیون ولایت، نایب رئیس موقت مجلس دهم شدند. علی مطهری و مسعود پزشکیان نامزدهای مورد حمایت فراکسیون امید بوده و حمیدرضا حاجی بابایی و محمد دهقان نامزدهای مورد حمایت فراکسیون ولایت برای نایب رئیسی موقت مجلس دهم بودند. بالاخره پس از قریب به یکساعت، از تریبون علنی مجلس اعلام شد که از میان 279 نماینده حاضر در این رای گیری، پزشکیان با 154 رای نایب رئیس اول و محمد دهقان با 136 رای نایب رئیس دوم شد. علی مطهری با 132 رای و حاجی بابایی با 122 رای از حضور در هیات رئیسه موقت بازماندند.
50 رایی که به سبد عارف ریخته نشد از آن چه کسانی بود؟
خبرآنلاین نوشت: نکته جالب در آراء ریخته شده به سبد اصلاح طلبان در این است که علیرغم اینکه عارف در رقابت با لاریجانی 103 رای کسب کرد، اما مسعود پزشکیان در کرسی نایب رییسی مجلس 154 رای بدست آورد. اگرچه ممکن است برخی تصور کنند که از میان اصولگرایان مجلس هم کسانی به پزشکیان رای داده اند؛ اما اصولگرایان هم دو نامزد اختصاصی داشتند (دهقان و حاجی بابایی) و هم علی مطهری با وجهه اصولگرایی بیشتر به آنها نزدیک بود تا پزشکیان. با این استدلال می‎توان رای پزشکیان را رای خالص اصلاح طلبان مجلس دهم دانست. اما تنها 103 نفر از این جناح و به نوعی اعضای فراکسیون امید به ریاست عارف رای دادند. اختلاف این دو رای نشان می‌دهد که 50 تن از اعضای این فراکسیون، بر خلاف رای تشکیلاتی شب گذشته خود، به ریاست علی لاریجانی رای دادند. مصطفی کواکبیان هم بر این امر صحه گذاشته و گفته است 50 نفر از لیست امید رای خود را به جای عارف به سبد لاریجانی ریختند، با ما عکس یادگاری گرفتند اما سبدشان را جای دیگری گذاشتند! در انتخابات شورای شهر تهران نیز شاهد چنین رویکردی از سوی الهه راستگو بودیم که به جای محسن هاشمی به محمدباقر قالیباف به عنوان شهردار رای داد. نتیجه این رویکرد غیرتشکیلاتی او، چنین شد که رای به اخراجش از حزب اسلامی کار دادند. حال باید دید که فراکسیون امید، 50 نفری که به ریاست عارف رای ندادند را اخراج خواهد کرد یا نه؟
وزیر ارشاد: حج امسال منتفی است
انتخاب نوشت: جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام خبر منتفی شدن حج امسال گفت: تعمدی از طرف دولت عربستان وجود دارد برای اینکه زائران ایرانی به طور رسمی نتوانند امسال تمتع را به جای آورند، لذا لازم بود ما نیز صریحاً اعلام موضع کنیم.
پاسخ حسین الله کرم در باره فحاشی به آیت الله هاشمی رفسنجانی در سخنرانی وی
شرق نوشت: در چندین تماس تلفنی و پیامکی با حسین الله‌کرم سخنران مراسم خرم آباد از او پرسیدیم محور سخنرانی شما چه بود و آیا به خانواده هاشمی توهینی شد؟ او در ابتدا خواستار فرستادن کتبی سؤالات شد. بعد از فرستادن سؤالات، الله‌کرم سؤالات را «در شأن یک خبرنگار» ندانست و با اعلام اینکه «شما می‌خواهید من را بازجویی کنید»، خواستار سؤالات دیگری شد که به گفته او «دقت لازم و جالب و روشن‌کننده داشته باشد»، اما باز هم در جواب سؤال‌های «شرق» که پرسیده بودیم، آیا درگیری رخ داده است و درگیری از کجا آغاز شد؟ گفت سؤالات شما کلی و غیرشفاف است، برای من جذاب نیست و انگیزه پاسخ‌گویی را می‌گیرد.
پلیس فتا: حملات هکری اخیر به ایران، کار عربستان بود نه داعش
انتخاب نوشت: سردار هادیانفر رئیس پلیس فتا اعلام کرد: ۴ خرداد حمله سایبری ۳ کشور با هدایت هکری در عربستان را رصد کردیم که هدف آن مرکز آمار ایران بود. وی افزود: عنوان این هکر دااف بوده که برخی از شبکه‌ها آن را داعش عنوان کرده بودند که ارتباطی با داعش ندارد این هکر دارای سابقه هک بوده و فرد از طریق پلیس فتا شناسایی شده است.
انتقاد رئیس پدافند غیرعامل از دولت احمدی نژاد: در مورد تحریم ها هشدار دادیم، اما پاسخ دادند دنیا نمی تواند خود را از ما بی نصیب کند
ایسنا نوشت: سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: پیش از تحریم‌هایی که در دولت قبلی رخ داد، ما به مسوولان دولت وقت گوشزد کردیم که دشمن درصدد انجام اقدامات تحریمی در حوزه نفت و گاز است اما کسی به این موضوع توجهی نکرد. وقتی به دولتمردان سابق گفتیم که در حوزه نفت در حال تحریم هستیم به ما پاسخ دادند که دنیا نمی‌تواند خود را از نفت ما بی‌نصیب کند اما دیدیم که تحریم‌ها انجام شد.
وکیل جوانفکر: به رای دادگاه امیدوار هستیم
ایلنا نوشت: قهرمان شجاعی وکیل علی اکبر جوانفکر با اشاره به جلسه دادگاه علی‌اکبر جوانفکر عنوان کرد: این جلسه در شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کارکنان دولت و به ریاست قاضی حیدری برگزار شد و ما در این جلسه به شکل کامل دفاعیات خود را مطرح کردیم. او با تاکید بر اینکه به نتیجه دادگاه بسیار امیدوار هستیم، گفت: اتهام موکلم تمرد در برابر ماموران قضایی قید شده بود و این پرونده با شکایت دادستانی تهران در شعبه مذکور به ریاست قاضی حیدری مورد رسیدگی قرار گرفت.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *