سایت خبری پیام ما آنلاین | در گردهمایی فعالان و مسئولان معدن، صنایع معدنی و فرآوری مواد معدنی کرمان تاکید شد حضور پررنگ کرمان در نمایشگاه بین المللی معدن

در گردهمایی فعالان و مسئولان معدن، صنایع معدنی و فرآوری مواد معدنی کرمان تاکید شد حضور پررنگ کرمان در نمایشگاه بین المللی معدن





۹ خرداد ۱۳۹۵، ۲۱:۵۳

در گردهمایی فعالان و مسئولان معدن، صنایع معدنی و فرآوری مواد معدنی کرمان تاکید شد
حضور پررنگ کرمان در نمایشگاه بین المللی معدن

گردهمایی فعالان و مسئولان معدن، صنایع معدنی و فرآوری مواد معدنی جنوب شرق کشور روز گذشته در هتل پارس کرمان با هدف حضوری فعال و حداکثری در نمایشگاه معدنی کرمان با حضور جمعی از فعالان بخش معدن استان کرمان برگزار شد. چهارمین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی و تجهیزات وابسته و دومین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات معدنی و راه سازی از 22 لغایت 25 تیرماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی کرمان برگزار خواهد شد. مجری برگزاری این نمایشگاه شرکت رستاک پاد ویژن است که میزبانی گردهمایی روز گذشته هم برعهده این شرکت بود.
شرکت های بزرگ معدنی کرمان
در نمایشگاه حضور پیدا کنند
معاون امور معدن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در این گردهمایی گفت: ضعف بزرگی است که یک نمایشگاه بزرگی قرار است برگزار شود اما شرکت های بزرگ معدنی ما حضور پیدا نمی کنند. مهدی حسینی نژاد افزود: باید راهکاری پیدا شود. ما به عنوان بخش دولتی تاکنون کمک کرده ایم و هرجور دیگر هم بتوانیم کمک دهیم، حتما کمک می کنیم. وی با اشاره به بزرگی نمایشگاه معدنی کرمان اظهار داشت: تاکنون در این سطح نمایشگاه نداشتیم. حتما پیشنهاد می کنم شرکت های بزرگ مثل میدکو حتما حضور پیدا کنند. این مسئول دولتی بر لزوم ایجاد کمیته ای به منظور برنامه ریزی اجرایی برای این نمایشگاه تاکید کرد و گفت: پیشنهادم این است که هرچه سریع تر این کمیته تشکیل شود تا با شرکت های مختلف رایزنی کند. حسینی نژاد در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: عدم تبلیغات کافی برای این نمایشگاه تا حدودی مشکل بوجود آورده است. چون به زمان برگزاری نمایشگاه نزدیک می شویم، عملیات اجرایی برگزاری باید از همین امروز کلید بخورد. معاون امور معدن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان تصریح کرد: اگر قرار است نمایشگاه به صورت غیرقابل قبولی ارائه شود، برگزار نشود بهتر است به همین دلیل باید از همین امروز با صدا و سیما هماهنگ شود. تاکید من این است که کمیته یاد شده حتما تشکیل شود تا ارتباطات برقرار شود. دانشگاه هم که اعلام آمادگی کرده. وی در پایان گفت: برنامه ریزی اجرایی باید هرچه سریع تر شروع شود.
باید حضور کرمانی ها در این نمایشگاه بیشتر شود
رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی هم در این گردهمایی گفت: شرکت در نمایشگاه ها و معرفی توانمندی ها به خروج از رکود بخش مهدن و صنایع معدنی کمک می کند. عباس جبالبارزی افزود: متاسفانه علی رغم اینکه کرمان بهشت معادن است، از طرف کرمانی ها استقبال خیلی خوبی از این نمایشگاه نشده است. وی اضافه کرد: شرکت برگزار کننده نمایشگاه معتقد است استقبال شرکت های غیربومی از این نمایشگاه زیاد بوده اما از استان کرمان که یک قطب معدنی است متاسفانه استقبال خوبی نشده و فعلا فقط گل گهر و مس قصد شرکت دارند. وی با بیان اینکه ما در اتاق تصمیم گرفتیم جلسه ای بگذاریم تا فعالین بخش معدن جمع شوند اظهار داشت: ما می گوییم رکود وجود دارد و توجه ویژه ای به معدن استان نشده است. این نمایشگاه محلی است که می توان مذاکرات خوبی انجام داد و فرصت های سرمایه گذاری در آن وجود دارد پس باید شرکت کنیم. رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی اتاق بازرگانی همچنین تاکید کرد که باید حضور کرمانی ها در این نمایشگاه باید بیشتر شود. جبالبارزی افزود: از این فرصت که شرکت های خارجی به کرمان می آیند باید استفاده کنیم که این موضوع مستلزم مشارکت بالای بخش معدن کرمان در این نمایشگاه است. وی در پایان اظهاراتش با تاکید براینکه خوب نیست شرکت کنندگان از دیگر استان ها بیشتر از استان بهشت معادن ایران باشد، اظهار داشت: یک استان معدنی میزبان برگزاری یک نمایشگاه بزرگ معدنی است. کرمان باید حضور پررنگی در این نمایشگاه داشته باشد.
باید به بهترین شکل از فرصت برگزاری نمایشگاه استفاده شود
مدیرعامل شرکت رستاک پادویژن هم در این گردهمایی ضمن ارائه گزارش کار به حاضران، اظهار داشت: تخصص ما در برگزاری نمایشگاه های تخصصی در حوزه معدن، متالوژی و سیمان است. محمود بندرچی هدف از برگزاری این نمایشگاه را تجهیز و توسعه بازار برای معادن دانست و افزود: در کنار نمایشگاه می توان همایش فرصت های سرمایه گذاری را برگزار کرد اما متاسفانه استقبال کم رنگ شرکت های معدنی کرمان، باعث رنج من است. همه قبول داریم که کرمان بهشت معادن ایران است اما باید برندسازی هم صورت گیرد. یکی از بهترین راه ها برای برندسازی، همین برگزاری نمایشگاه است. وی تصریح کرد: باید به بهترین شکل ممکن از این فرصت بهره ببریم و این را بدانید اگر ما نتوانیم با کمک هم نمایشگاه خوبی را برگزار کنیم، شرکت های دیگر هم بعید می دانم بتوانند انجام دهند. بندرچی با اشاره به اینکه شرکت های خارجی 500 متر غرفه اجاره کرده اند، اظهار داشت: این شرکت ها برای اولین بار است که به ایران ورود می کنند و فکر می کنم فرصت خوبی برای جذب سرمایه گذار باشد. مدیرعامل شرکت رستاک پادویژن با بیان اینکه نمایشگاه زیر 10 هزار متر مربع توجیه ندارد، عنوان کرد: اگر غرفه گذار خارجی نداشتیم برای ما سودی نداشت. حالا که خارجی ها هستند، کرمانی ها چرا نباشند. از سیستان و بلوچستان دیروز غرفه گذار آمده است. چرا از کرمان نباید غرفه گذار باشد؟ وی در ادامه ضمن ادای توضیحاتی در رابطه با اطلاع رسانی نمایشگاه از طریق مکاتبه با شرکت های معدنی جنوب شرق کشور، گفت: در کرمان تاکنون در این اشل نمایشگاه معدنی برگزار نشده است که بگویند که قبلا خوب نبوده و نیایند. ما به دنبال کمک گرفتن هستیم تا نمایشگاه بهتر برگزار شود. هدف ما کرمان نیست و هدف جنوب شرق کشور است. از کرمان و جنوب کرمان گرفته تا سیستان و بلوچستان و یزد. بندرچی افزود: دکتر یحیایی استاد دانشگاه در استرالیا هم برای برگزاری کارگاه چهار روزه به کرمان می آید. وی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سوالاتی در رابطه با اطلاع رسانی نمایشگاه گفت: ما در بحث اطلاع رسانی بین المللی مشکلی نداریم. در یکی از نمایشگاه های بزرگ معدنی جهان در آلمان، این نمایشگاه را مطرح کردیم. در سطح کشور هم از نظر اطلاع رسانی مشکل نداریم. تمام سایت های معتبر معدنی داخل کشور، بنر نمایشگاه را روی سایت قرار داده اند. در کرمان اما کمی مشکل وجود دارد که امیدواریم با کمک شما مشکل حل شود. مدیرعامل شرکت رستاک پادویژن در پایان عنوان کرد: کرمان باید مهد نمایشگاه های معدنی باشد. این نمایشگاه خاص است و باید قدر آن دانسته شود. باید به بهترین شکل ممکن و آبرومندانه کار جلو رود و در این راه به کمک همه نیاز داریم.
پیمان سلاجقه دبیر کمیته معدن کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی کرمان هم در این نشست گفت: بایستی راهکاری پیدا شود که چرا برخی شرکت های بزرگ حضور پیدا نکردند. وقتی یک شرکت حضور پیدا می کند که برایش آورده داشته باشد. وی افزود: من هم فکر می کنم بهتر است هرچه سریع تر کمیته ای برای رایزنی بیشتر ایجاد شود.
حمید نیک نفس مدیر دفتر کرمان شرکت فولاد هلدینگ خاورمیانه (میدکو) هم در این نشست گفت که تلاش خود را برای حضور این شرکت در نمایشگاه معدنی کرمان انجام می دهد. ایرج فلاح مدیرعامل شرکت زغالسنگ کرمان هم از حضور در نمایشگاه معدنی کرمان خبر داد. در این جلسه همچنین کمیته ای برای تعامل و رایزنی بیشتر با شرکت های معدنی استان کرمان تشکیل شد و اعضای این کمیته مشخص شدند. شایان ذکر است قرار شد هماهنگی هایی برای حضور وزیر صنعت و یا معاون وی در این نمایشگاه از طریق صنعت و معدن و تجارت استان کرمان صورت گیرد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *