پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۲۰

امنیت زمینه ساز توسعه و سرمایه گذاری است
رییس دادگستری شهرستان جیرفت با بیان این که امنیت زمینه ساز توسعه و سرمایه گذاری است گفت: دستگاه قضایی با تعامل همه دستگاه های اجرایی در حفظ فضای همدلی و امنیت شهرستان جیرفت تلاش می کند.
به گزارش ایرنا احمدعلی انجم روز در دیدار با فرماندار جیرفت افزود: این تعامل و روحیه همدلی سرمایه بسیار خوبی است لذا نباید این سرمایه را به راحتی از دست بدهیم. وی با تاکید بر توسعه فعالیت های فرهنگی تصریح کرد: خروجی در بخش فرهنگ بطور مستقیم در جامعه نمود پیدا می کند. وی گفت: نتیجه امنیتی که بر شهرستان حاکم شده حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی است. دادستان عمومی و انقلاب جیرفت هم در ادامه این دیدار گفت: با تدبیری که نماینده دولت در شهرستان اتخاذ کرده شاهد حاکم شدن فضایی آرام در شهرستان هستیم. مجید رستمی از قاچاق افاغنه غیر مجاز در شهرستان به عنوان یک معضل یاد کرد و افزود: اگر تمام شهرستان های استان کرمان مانند جیرفت در برخورد با قاچاق افاغنه عمل می کردند امروز در این زمینه مشکلات کمتری را در این زمینه شاهد بودیم. وی خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده در شهرستان شاهد کاهش تیراندازی های ایذایی نسبت به سال گذشته بودیم و در مجموع از امنیت خوبی برخوردار هستیم. وی با اشاره به نزدیک بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: در این برهه با کسانی که بخواهند فضای آرام شهرستان را بر هم بزنند برخورد قاطع و قانونی صورت می گیرد.

اسامه بن لادن زنده
و در باهاماس است
مقاطعه کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در اظهارنظری جدید مدعی شد که اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده زنده است و هم اکنون در جزایر باهاماس در دریای کارائیب زندگی می‌کند. به گزارش خبرگزاری راشاتودی، ادوارد اسنودن، مقاطعه کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا که به افشاگری‌های بی‌پرده‌اش از اقدامات و جاسوسی‌های ایالات متحده مشهور است در مصاحبه‌ای با مسکوتریبیون اعلام کرده که اسامه بن لادن همچنان زنده است و در باهاماس زندگی می‌کند و همچنان از حقوق بگیران آژانس اطلاعاتی آمریکا (سیا) محسوب می‌شود. وی ادامه داد: من اسنادی دارم که نشان می‌دهد بن لادن همچنان در فهرست حقوق بگیران سازمان سیا قرار دارد و هر ماه مبلغ 100 هزار دلار برایش از طریق سازمان‌ها و اقدامات تجاری و به صورت مستقیم به حساب بانک «ناسائو» (مرکز باهاماس) پول واریز می‌شود. اسنودن در ادامه این مصاحبه گفت: مطمئن نیستم که بن لادن در حال حاضر دقیقا در کجا زندگی می‌کند اما در 2013 او به صورت مخفیانه در ویلایی با پنج تن از همسران و تعداد بسیار زیادی از فرزندانش در باهاماس زندگی می‌کرد. ادوارد اسنودن که یک فراری تحت تعقیب به دلیل افشاگری‌هایش از جاسوسی‌های آمریکاست، قبلا مسائلی را درباره زنده بودن بن لادن مطرح کرده بود و در حال حاضر نیز اعلام کرده که سیا به صورت جعلی گزارشی درباره مرگ بن لادن منتشر کرد و مدعی شده که رهبر سابق القاعده خانواده خودش را به یک مکان نامشخص در باهاماس منتقل کرده است.
در گزارش مسکو تریبیون به نقل از اسنودن آمده است: اسامه بن لادن یکی از عاملان اصلی و موثر سیا در مدت زمان طولانی محسوب می‌شد. دولت آمریکا با انجام اقداماتی با همکاری سرویس‌های مخفی پاکستان مرگ جعلی اسامه بن لادن را منتشر کرد و باعث شد تا او به صورت مخفیانه زندگی کند. از آن زمان تاکنون همه فکر می‌کنند که بن لادن کشته شده و هیچ کس به دنبال او نیست اما مساله جور دیگری است، او بدون ریش و لباس نظامی قابل شناسایی نیست و می‌تواند به راحتی مخفی شود. در همین حال مقاطعه کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا اعلام کرده که اسنادی را برای اثبات زنده بودن بن لادن در کتاب خود مطرح کرده که این کتاب قرار است ستپامبر سال جاری میلادی منتشر شود. البته هنوز ادعای اسنودن درباره زنده بودن بن لادن تایید نشده است.

واکنش کیهان به بستری شدن شجریان در بیمارستان
درحالیکه صداوسیما در بخش های مختلف خبری ، خبر مربوط به بستری شدن استاد آوار ایران را پخش و با احترام از او یاد کرد، روزنامه کیهان در خبری با ادبیات زشت و همیشگی اش و با تیتر «بی‌اعتنایی مردم، رفیق بی‌بی‌سی را سرما داد!»، به او حمله کرد. این روزنامه در این خبر، بستری شدن شجریان در بیمارستان را سیاسی و برای جلب نظر عنوان کرده است. در این خبر آمده است: «بی‌اعتنایی مردم باعث شد که رفیق بهاییان بی‌بی‌سی به بهانه سرماخوردگی خود را در بیمارستانی بستری کند، با این گمان که شاید نظرها به سویش جلب شود! شجریان که مدتی است با بی‌محلی دوستان سابقش روبرو شده و کنسرتش در استانبول به دلیل نفروختن بلیت لغو شد، برای مطرح شدن، عوارض سرماخوردگی را بهانه کرده و برای بستری شدن به یک بیمارستان خصوصی رفته است. خبرگزاری دولتی ایسنا، خبر بستری شدن ارادتمند «فائقه آتشین» خواننده کاباره‌ای را با آب و تاب منتشر کرده تا یک بار دیگر بی‌سر و سامانی خبرگزاری‌های دولتی و سیاست‌های مغایر سیاست‌های کلان فرهنگی در تریبون‌های دولتی را یادآوری کند!»

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *