سایت خبری پیام ما آنلاین | وزیر صنعت و معدن در واکنش به کمپین تحریم خرید خودرو:مدعیان کمپین نخریدن خودرو ضد انقلاب هستند

وزیر صنعت و معدن در واکنش به کمپین تحریم خرید خودرو:مدعیان کمپین نخریدن خودرو ضد انقلاب هستند





۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۰۹

وزیر صنعت و معدن در واکنش به کمپین تحریم خرید خودرو:مدعیان کمپین نخریدن خودرو ضد انقلاب هستند

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه به دنبال گران کردن خودروهای داخلی نیستیم، گفت: کمپین نخریدن خودروهای داخلی گناه و خلاف است و هر کس این را بگوید ضدانقلاب است چرا که حمایت از کمپین در شرایط فعلی به هیچ وجه معنا ندارد. به گزارش ایرنا، محمدرضا نعمت زاده دیروز در نشستی خبری به انتظارات مردم برای کاهش قیمت خودروهای داخلی اشاره کرد و اظهار داشت: این انتظار بسیار طبیعی است اما همین که پس از توافق، قیمت خودروها افزایش نیافت و تثبیت شد به معنای کاهش قیمت است، هرچند باید منتظر ماند که در آینده چه پیش خواهد آمد.
وی با اشاره به حضور خودروها در پارکنیگ خودروسازان، اظهار داشت: خودروسازان داخلی روزانه بین 4 تا 5 هزار دستگاه خودرو تولید می کنند و این در حالی است که برای تحویل یک دستگاه خودرو به مشتری یک دوره 15 روزه زمان نیاز است حال با توجه به این موضوع وجود تعداد زیادی از خودروهای تولیدی در پارکینگ ها طبیعی است پس نباید از این موضوع نگران شد. نعمت زاده اضافه کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت به دنبال کاهش قیمت و ارزانی است منتهی این موضوع راهکار خود را دارد نه آنکه با ضرر یک کارخانه و فشار آوردن به آن دستور دهیم قیمت های آن را کاهش دهد، البته این در حالی است که گروه خودروساز سایپا امسال هم دچار ضرر شده لذا نمی توان به آن فشار زیادی وارد ساخت تا قیمت های خود را کاهش دهد. وی بار دیگر راه اندازی و حمایت از کمپین نخریدن خودرو را خیانتی به منافع ملی عنوان کرد و گفت: این بی انصافی است که علیه خودروهای داخلی جریان سازی کنیم لذا از رسانه ها می خواهیم که از خودروسازان داخلی در این شرایط حمایت کنند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه خودروسازان داخلی مشکل خاصی ندارند و طبق برنامه بلندمدت در فعالیت هستند، افزود: مهمترین سرمایه ما اعتماد مردم است، ما سعی می کنیم همه موارد را اعلام کنیم هرچند این موارد منفی باشد لذا شما کمک کنید عده ای به حق و ناحق فضایی ایجاد نکنند که تولید ملی از این قضیه ضربه ببیند. نعمت زاده تصریح کرد: عده ای هم اکنون فضایی ایجاد کرده اند که خودرو داخلی ارزان شود اما باید اعلام کرد هیچ مسئولی چنین قضیه ای را اعلام نکرده که خودرو ارزان خواهد شد لذا عده ای هم به این خبرهای نادرست دامن می زنند.
وی با اشاره به نتایج مذاکرات وین، گفت: نتایج این مذاکرات شاید بر قیمت خودروهای خارجی و وارداتی تاثیرگذار باشد اما تولید خودروهای داخلی تابع مسایل داخلی و تورم است و به نظر می رسد چنانچه خودروسازان داخلی قیمت خود را ثابت نگه دارند عملا در حال کاهش قیمت هستند چرا که با وجود تورم بالا آنها تلاش دارند تا با افزایش تولید و بهره وری به نقطه مطلوب برسند. نعمت زاده با اشاره به برنامه اصلاح ساختار مالی خودروسازان، اظهار داشت: خودروسازان براساس این برنامه تلاش دارند تا برای کاهش هزینه ها و افزایش کیفیت تولیدات خود فعالیت کنند. بنابراین امید داریم پس از عملیاتی شدن توافق وین شرایط تغییر کند. به گفته وی، تحقق برنامه های خودروسازان کشور پس از رفع تحریم ها و عملیاتی شدن توافق خواهد بود ضمن آنکه ما هم در حال مذاکره با طرف های خارجی هستیم.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *