ورود دمنوشهای ایرانی به فروشگاههای اروپا/ فرصتهای تجاری اکسپو برای ایران
۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۰۸
ورود دمنوشهای ایرانی به فروشگاههای اروپا/ فرصتهای تجاری اکسپو برای ایران
اکسپو محلی برای معرفی فرهنگ ملل است. آوردگاهی که کشورهای مختلف سعی در شناساندن فرهنگ و آداب و رسوم خود متناسب با موضوع هر اکسپو دارند. پاویون هر کشور در اکسپو تنها محلی برای آشنا کردن بازدیدکنندگان است و جنبه تجاری ندارد، اما از نظر قانونی مانعی هم برای انجام کار تجاری وجود ندارد؛ پس چرا ایران در این ماههای پس از توافق هستهای که با چشمانی دوستانهتر دیده میشود، از این فرصت برای بازگرداندن آب رفته به جوی استفاده نکند؟ به گزارش اقتصاد نیوز علی شریعتیمقدم مدیر بخش تجاری پاویون ایران در اکسپو 2015 میلان، در محل برگزاری این نمایشگاه با تاکید بر اینکه اکسپو نمایشگاهی تجاری نیست، گفت: با این حال ما سعی کردیم در حد امکاناتی که فضای پاویون ایران در اختیار ما میگذارد، محصولات شاخص ایرانی را در معرض دید عموم بازدیدکنندهها قرار دهیم.
وی با بیان اینکه حضور تجاری ایران در اکسپو امسال با دو هدف ایجاد آبرو برای محصولات ایرانی و نیز افزایش قابلیت صادرات کالاهای داخلی انجام گرفته است، افزود: به دنبال ایجاد فرصتهای تجاری جدید از این طریق برای شرکتها و برندها هستیم. در این زمینه تاکنون موفقیتهایی نیز کسب کردهایم که میتواند به عقد قراردادهای فروش قابل توجهی منتهی شود. معرفی کالاهای جدید ایرانی از اولویتهای ما بوده و در این بخش گیاهان دارویی بسیار مورد توجه قرار گرفتند. وی به تجربه ناموفق تجاری ایران در اکسپوهای گذشته اشاره و اظهار کرد: متاسفانه در اکسپو قبلی حضور ایران در بخش تجاری اصلا موفق نبود و این بخش نقطهضعف ما بود. در دوره پیش کالاهایی با کیفیت پایین و قیمت بالا در بسته بندی نامناسب عرضه میشد. این بار اما سعی شده با صادرکننده گان نمونه و بهترین تولیدکنندگان کشور کار کنیم و محصولاتی با بالاترین استاندارد و قیمت مناسب را عرضه کنیم. به اعتقاد این صادرکننده نمونه برای حضور موفق باید قوانین سختگیرانه اکسپو و نیز ایتالیا (کشور میزبان) را بررسی میکردیم تا از شرایط آگاه شویم. با مطالعه این قوانین و بررسی شرایط، صادرکنندههای نمونه، تولیدکنندههای کالاهای ارگانیک و هنرمندانی که کالای آنها قابلیت عرضه بینالمللی دارد را برای حضور بهتر در نمایشگاه راهنمایی کردیم. شریعتی با تاکید بر اینکه ایران در زمینه تولید پسته، زعفران، گیاهان دارویی و دمنوشهای گیاهی جایگاه ویژهای در جهان دارد، بنابراین روی این تولیدات غذایی مانور دادیم، به پیشرفتهای صنعت بستهبندی در کشور اشاره کرد و افزود: 96 درصد زعفران جهان در ایران تولید میشود. پیش از این اسپانیاییها با سوءاستفاده از ضعف بستهبندی ما، زعفران ایرانی را با نام خود در جهان عرضه میکردند. سعی کردیم در اکسپو میلان با بهترین بستهبندی شرکت کنیم تا اثبات کنیم لازم نیست زعفران ایرانی با بستهبندی اسپانیایی عرضه شود و با عرضه این محصولات ثابت کردیم زعفران ایرانی با بستهبندی ایرانی بسیار بهتر و باکیفیتتر از نمونه اسپانیایی است. به اعتقاد مدیر بخش تجاری پاویون ایران در اکسپو، مشکل بزرگ ما در زمینه صنایع دستی این است که این محصولات به خوبی به جهان معرفی نشدهاند و به غیر از فرش ایرانی، دیگر محصولات احتیاج به معرفی و شناخته شدن به شکل صحیح و متناسب با استانداردها دارند. برای همین ما محصولات متنوع را با شناسنامه به زیان ایتالیایی به بازدیدکنندگان اکسپو عرضه میکنیم. برای مثال خاتمکاریهای اصفهان را با کاتالوگ و راهنماهای مناسب در بستهبندیهایی باکیفیت بالا عرضه کردیم و سعی کردیم در کاتالوگ به معرفی مراحل ساخت هر کدام از کالاها و دقت و ظرافتی که در تولید آنها به کار میرود، بپردازیم. زیرا به ما ثابت شده که یک بستهبندی زیبا و متناسب با ارزش کالا چه میزان در جذب مشتری موثر است. وی در پایان خاطرنشان کرد: استفاده از موقعیت اکسپو میتواند دروازهای برای حضور کالاهای ایرانی در جهان باشد.
پیشنهاد سردبیر
مسافران قطار مرگ
مطالب مرتبط
امدادرسانی به مناطق سیلزده ادامه دارد، اما مردم میگویند کافی نیست
آب کپرهای «زرآباد» را برد
فعالان محیطزیست در «دادگاه بین آمریکایی» از تأثیر تغییراقلیم بر زندگی مردم میگویند
صدای ما را بشنوید
طالبان بند کمالخان را اصلاح نکرد
حقابهٔ ایران به «شورهزار» رفت
ساخت غیرقانونی آغل در «خوشییلاق» شاهرود، تبدیل به چالش مهم مدیریت این پناهگاه حیاتوحش شده است
مناقشه برسر «دشت زردابه»
مرکز پژوهشهای مجلس گزارشی از شاخصهای کلان آب در سهماههٔ سوم سال گذشته ارائه داد
اعتبارات سرگردانِ آب
«دشت کاشان» درگیر «النینو»
کاوش بر چرایی تکرار سیلاب در بلوچستان
سریال سیلاب در بلوچستان
۷ پیشنهاد برای عبور از خشکسالی
رویدادهای شدید آبوهوایی در سیستانوبلوچستان و سیلابهای دشتیاری
ردپای تغییراقلیم در سیل بلوچستان
تأکید سخنگوی صنعت آب بر لزوم اصلاح الگوی مصرف آب در کشور
تنش آبی را فراموش نکنید
نظر کاربران
نظری برای این پست ثبت نشده است.
تبلیغات
وب گردی
- ۱۰ ماده غذایی که به شما در سفر به سوی کاهش وزن کمک میکنند
- چاپ ترافارد؛ هر آنچه که باید درباره این نوع چاپ دستی بدانید
- اقدامات لازم برای اسباب کشی و جابجایی منزل
- بسته بندی مواد پودری با دستگاه ساشه: شغل پردرآمد این روزها
- طبع روغن زیتون در طب سنتی چیست؟ معرفی 4 خواص روغن زیتون
- خرید ساک دستی تبلیغاتی چه مزایایی برای هر برند دارد؟
- تعریف درست هوش مصنوعی (AI) چیست؟
- 10 ایده شغل دوم با سرمایه اولیه کم برای کارمندان
- مقایسه تعرفه پنلهای پیامکی و تبلیغاتی
- مقاصد جذاب و معروف برای کمپ زدن در طبیعت بیشتر
بیشترین نظر کاربران
معمای ریاست محیط زیست در کابینه رئیسی
بیشترین بازنشر
ستاندن حیات از غزه
پربازدیدها
1
به نام حیوانات به کام باغوحشداران
2
«بمو» را تکهتکه کردند
3
سوداگران گنج پل تاریخی ۳۰۰ ساله در بابل را تخریب کردند
4
محیطبانها با رد زنی چرخهای موتورسیکلت به شکارچیان رسیدند
5
کبوتر نماد مناسبی برای صلح است؟
دیدگاهتان را بنویسید