پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۵۵

ترجمه و عرضه کتاب زندگی نامه و خاطرات رهبر انقلاب به زبان اسپانیایی
کتاب خاطرات و زندگی نامه رهبر انقلاب از سوی موسسه فرهنگی و هنری اندیشه شرق به زبان اسپانیایی ترجمه و عرضه شد. به گزارش ایرنا ، کتاب خاطرات و زندگی نامه رهبر انقلاب را حجت الاسلام محسن ربانی، روبرتو چامبی از کشور بولیوی و فاطمه پاس از آرژانتین در فعالیتی مشترک این کتاب را به زبان اسپانیایی ترجمه کرده اند.این کتاب حاوی خاطرات و گزارش هایی از شخصیت ها و مسوولان جمهوری اسلامی ایران از زندگی، شخصیت، سیره و رفتار حضرت آیت الله خامنه ای در دوران های مختلف زندگی شان است. در این خاطرات که بخشی از آن از گفتارهای خود ایشان استخراج شده شخصیتی جامع، شجاع، صبور، متفکر، با اراده قوی و مستحکم و باهوش مجسم شده که از لحظات زندگی بهره می‏ گیرد و شاد بودن و ورزش و نشاط را در کنار معنویت و آمادگی و اخلاق مورد استفاده قرار می‏دهد و انسان اسلامی را آمیخته‏ ای از سیاست، درایت، هوشمندی، عبودیت و دانش می‏داند. در ابتدا سیری اجمالی از زندگی، تحصیلات و مبارزات ایشان ارائه شده است.

فردو نماد علمی خواهد بود
رییس سازمان انرژی اتمی گفت: سایت فردو به یک مرکز عمده تحقیقاتی در فن‌آوری هسته‌ای و علوم مختلف فیزیک تبدیل می‌شود و نماد علمی در عرصه‌ی بین‌المللی خواهد بود. به گزارش ایسنا علی اکبر صالحی در مراسم افتتاح جاده اختصاصی منتهی به سایت شهید دکتر علی محمدی (فردو) افزود: با افتتاح این پروژه مهم که به دستور مقام معظم رهبری کلید خورد و متاسفانه مدتی طول کشید تا به پایان برسد ما بهتر و بیش‌تر می‌توانیم قدر فرزندان خود را که در این سایت فعالیت می‌کنند دانسته و از آن‌ها حفاظت کنیم. او گفت: جاده قدیم منتهی به فردو خطرناک بود و اهمیت این پروژه برای این است که خطرات کم‌تری امروز کارکنان این سایت را تهدید می‌کند. صالحی گفت:‌ فردو نماد استقلال سیاسی ماست و برای آن هزینه پرداختیم. دشمنان خیلی تلاش کردند تا مردم را با تحریم‌ها تحت فشار قرار دهند و آن‌ها را از حکومت دور کرده و به خیابان بریزند، اما مقاومت مردم نشان داد که آن‌ها از حکومت جدا نمی‌شوند.

تجربه کردیم با ارکان‌ نظام هماهنگ باشیم
دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با اعلام اینکه ما با تمام اصلاح طلبان متحد هستیم، تصریح کرد: رویکرد ما با تمام ارکان نظام رویکردی سازنده است. به گزارش ایسنا وی ادامه داد: همان مردم که ما هم جزو آنها بودیم قانون اساسی را تدوین کردند و به آن رأی دادند. این قانون اساسی میثاق ملی ما است. من امروز این قانون اساسی را با خود همراه آوردم تا بگویم این قانون اساسی است که مشخص می‌کند ما چه بگوییم چگونه رفتار کنیم و چگونه با دیگران در تعامل باشیم. شکوری راد خاطرنشان کرد: تجربه‌ها به ما یاد داد تا روی اصولمان محکم بایستیم ولی اجازه ندهیم حاشیه‌ها درگیرمان کند. تجربه کردیم برای تحقق اهداف خودمان با ارکان‌ نظام هماهنگ باشیم. ممکن است از لحاظ دیدگاهی با برخی از ارکان اختلاف نظر داشته باشیم اما با آنها چالشی نداریم و به رسمیتشان می‌شناسیم. ما با آنها تعامل می‌کنیم.
گفتنی ست پس از این نشست، برخی سایت ها از بازداشت شکوری راد خبر دادند که انصاری از اعضای این حزب در این باره گفت:آقای شکوری راد به همراه یکی دیگر از اعضای این حزب جهت تکمیل مراحل قانونی رفع ممنوع الخروجی‌شان به اوین رفته بودند و اصلا بازداشت نشده بودند.

موردی از ابتلا به کرونا در مکه و مدینه مشاهده نشده است
رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه خدمات پزشکی به حجاج در شرایط بسیار مطلوبی ارائه می شود، گفت: خوشبختانه تا امروز موردی از ابتلا به ویروس کرونا در شهرهای مکه و مدینه مشاهده نشده است. به گزارش مهر، سعید اوحدی در خصوص بیماری کرونا در عربستان گفت: با توجه به اقدامات ارزشمند مرکز پزشکی حج و زیارت با همکاری سازمان حج و همکاری خوب وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی کشورمان ۲ کارشناس بیماری های عفونی و همچنین ۲ کارشناس پیشگیری از شیوع بیماری های واگیردار به حج اعزام می شوند تا مسائل را رصد کنند. وی تصریح کرد: خوشبختانه تا امروز موردی از ابتلا به ویروس کرونا در شهرهای مکه و مدینه مشاهده نشده و زائران در سلامت کامل بسر می برند و تاکنون شاهد هیچگونه بیماری تنفسی در میان زائران کاروان های ایرانی نبوده ایم. رئیس سازمان حج و زیارت به زائران تأکید کرد: به توصیه های مرکز پزشکی حج و زیارت توجه ویژه داشته باشند و بمنظور پیشگیری از ابتلا به بیماری در مکان های پرازدحام از جمله حرمین شریفین، مسجد شجره و در ایام تشریق از ماسک استفاده کنند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *