پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۵۲

توسعه اقتصادی موجب کاهش مشکلات قضایی می شود
فرماندار جیرفت گفت: توسعه اقتصادی منطقه جنوب کرمان بویژه شهرستان جیرفت موجب کاهش مشکلات حوزه قضایی می شود. به گزارش ایرنا احمد امینی روش در دیدار رییس دادگستری و دادستان شهرستان جیرفت افزود: منطقه جنوب کرمان بویژه شهرستان جیرفت، استعدادهای زیادی در بخش های مختلف دارد که باید با همکاری و تعامل زمینه شکوفایی این استعدادها فراهم شود. وی تصریح کرد: با فراهم کردن زیرساخت های لازم در بخش های مختلف از جمله راه، گمرک، پایانه صادراتی و فرودگاه زمینه حضور سرمایه گذران را در منطقه فراهم کرده ایم. وی با اشاره به امنیت خوبی که در شهرستان جیرفت وجود دارد گفت: این امنیت نتیجه همکاری و تعامل همه دستگاه های نظامی، انتظامی و دستگاه قضایی شهرستان بوده که در سایه وحدت و همدلی محقق شده است. فرماندار جیرفت بیان کرد: در حال حاضر 9 کارخانه رب گوجه در شهرستان محصول کشاورزان را خریداری می کنند که باعث شده کشاورزان گوجه کار دغدغه ای برای فروش محصول خود نداشته باشند. وی افزود: گام نخست برای رفع مشکلات کشاورزان احداث کارخانه های فرآوری است که هم اکنون در دستور کار قرار دارد.

رتبه دوم صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از نظر رشد سرمایه گذاری
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: این سازمان دو سال متوالی در سطح سازمان های وزارتخانه رتبه دوم رشد سرمایه گذاری را به خود اختصاص داد. به گزارش ایرنا محمود اسکندری در جمع خبرنگاران افزود: طبق آمار ارایه شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با 979.4 درصد رشد رتبه دوم رشد سرمایه گذاری در زمینه صدور جواز تاسیس صنعتی و صنایع معدنی را کسب کرده است. وی گفت: این سازمان در زمینه صدور پروانه بهره برداری نیز با 359.2 درصد رشد، رتبه دوم را بین سایر سازمان های کشور کسب کرد. وی اظهار کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان همواره جزو سازمان های مطرح و برتر از لحاظ رشد شاخص های سرمایه گذاری صنعتی و صنایع معدنی بوده است. سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان مستقل از مرکز استان فعالیت می کند و هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.

مسیر دو بانده کرمان – زرند تکمیل می شود
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: بهره برداری کامل از مسیر دو بانده کرمان – زرند در آینده نزدیک انجام می شود. به گزارش ایرنا خداداد مقبلی افزود: حدود 16 کیلومتر از کل این مسیر باقی مانده که 10 کیلومتر آن آسفالت شده و آماده است. وی بیان کرد: در شش کیلومتر باقی مانده از این 16 کیلومتر ایجاد یک دستگاه پل نیاز است که حتما باید انحراف مسیر داشته باشیم. وی گفت: برای این انحراف مسیر جابجایی چند تیر برق داریم که هماهنگی ها را با اداره برق انجام داده ایم و بخشداری چترود باید پیگیر کار باشد. مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان افزود: اگر این جابجایی انجام شود ما می توانیم تا دو ماه دیگر این مسیر و شاید زودتر بهره برداری کامل از این مسیر را داشته باشیم. وی اظهار کرد: به دلیل تصادفات زیاد در جاده کرمان به زرند هر دو باند مسیر رفت و برگشت این جاده کرمان را کنار کوه بردیم و از میان روستاها عبور نمی کند.

کمک بلاعوض خندوانه به اجرای آبیاری نوین در جنوب کرمان
رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: شبکه نسیم و عوامل برنامه خندوانه برای اجرای طرح های آبیاری نوین در جنوب کرمان سه میلیارد و 600 میلیون ریال کمک بلاعوض کردند. به گزارش ایرنا سید یعقوب موسوی در جمع خبرنگاران افزود: با مساعدت معاونت آب و خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی مقرر شد چند طرح آبیاری به صورت پایلوت در مناطق محروم که ساکنان آن منطقه توانایی پرداخت خودیاری ندارند اجرا شود. وی گفت: عوامل تولید کننده برنامه خندوانه و حامیان مالی این برنامه اجرای چند طرح را در منطقه جنوب کرمان عهده دار شدند و در همین راستا تولیدکنندگان این برنامه با حضور در جنوب کرمان از طرح هایی که قرار است اجرا شود، بازدید کردند. رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان اظهار کرد: 85 درصد اعتبار اجرای این طرح ها را دولت بصورت بلاعوض پرداخت می کند و سهم خودیاری مردم 15 درصد است. وی افزود: با توجه به اینکه مردم این منطقه توان پرداخت سهم آورده خود را ندارند لذا سهم خودیاری این افراد توسط حامیان مالی شبکه نسیم و برنامه خندوانه پرداخت می شود.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *