پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | اتهامات نماینده اردبیل علیه پورابراهیمی نماینده کرمان در مجلس/ تهدید وزیر برای منافع شخصی

اتهامات نماینده اردبیل علیه پورابراهیمی نماینده کرمان در مجلس/ تهدید وزیر برای منافع شخصی





۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۳۹

اتهامات نماینده اردبیل علیه پورابراهیمی نماینده کرمان در مجلس/ تهدید وزیر برای منافع شخصی

پیرموذن: پیش از این نیز به دلیل اینکه وزیر کار با درخواست نامعقول ایشان با سپردن مسئولیتی مهم در استان کرمان به یکی از اقوام این نماینده مخالفت کرده‌ بود، تهدید به استیضاح ربیعی را مطرح کرده‌ بود.

پورابراهیمی: اظهارات پیر موذن را یک دروغ محض است. من نه در کرمان و نه در جای دیگری از وزیر درخواستی نداشتم و از خبرگزاری ایلنا و پیرموذن شکایت می کنم.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی به یکی از نمایندگان کرمان در مجلس اتهاماتی را وارد کرده است. کمال الدین پیرموذن دلیل استیضاح وزیر کار را به خطر افتادن منافع برخی از نمایندگان دانسته و در صحبت هایش به یکی از نمایندگان کرمان اشاره کرده است. البته پیرموذن نامی از کسی نبرده و فقط گفته یکی از نمایندگان کرمان، اما با رمز گشایی از کدهایی که وی داده به راحتی می توان فهمید منظور نماینده اردبیل کدام یک از نمایندگان کرمان بوده است. هرچند پورابراهیمی دو روز بعد با انجام مصاحبه ای به اظهارات پیرموذن واکنش نشان داد و عملا گمانه که نماینده موردنظر پیرموذن، پورابراهیمی بوده است را تایید کرد. پورابراهیمی اظهارات پیر موذن را یک دروغ محض بیان کرد و اعلام کرد: من نه در کرمان و نه در جای دیگری از وزیر درخواستی نداشتم و از خبرگزاری ایلنا و پیرموذن شکایت می کنم.
پیرموذن چه گفته بود؟
نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در روزی که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پاسخ دادن به سوالات برخی نمایندگان به مجلس رفته بود در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا به دفاع تمام قد از ربیعی پرداخت. کمال الدین پیر موذن گفت: عزل ‌و نصب فله‌ای در وزارت کار و بیان این‌که ۶ مدیر عامل شستا طی ۲ سال برکنار شده‌اند، به ‌هیچ عنوان حقیقت ندارد و بدیهی‌است که کذب محض است. و طرح این مسائل ناشی از توهم‌ها و فرافکنی‌های کسانی است که به دلیل در خطر افتادن منافعشان و بنابر مصالح سیاسی و جناحی این افراد، علیه این وزیر مطرح می‌شود. نماینده مردم اردبیل اضافه کرد: ما اخبار و مستنداتی در اختیارداریم که نشان از کارشکنی‌های یکی از نمایندگانی دارد که امروز به مخالف جدی آقای ربیعی و دلسوز مردم تبدیل شده است. این درحالی است که این نماینده پیش از این نیز به دلیل اینکه وزیر کار با درخواست نامعقول ایشان با سپردن مسئولیتی مهم در استان کرمان به یکی از اقوام این نماینده مخالفت کرده‌ بود، تهدید به استیضاح ربیعی را مطرح کرده‌ بود. عضو هیات رئیسه فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حتماً به یاد دارید، زمانی که دکتر ربیعی برای دریافت رای اعتماد در مجلس حاضر شده‌ بود، شجاعانه اعلام کرد که یکی از نمایندگان خاطی با مراجعه و پیشنهاد رشوه‌ای میلیاردی خواستار قبضه نمودن شرکت شستا از وزیر شده‌ بود و مخالفت و عدم تمکین آقای ربیعی با این درخواست‌ها منجر به افزایش فشارهای امروز به ایشان ازسوی‌‌ همان نمایندگان شده‌ است. این نماینده پیش از این هم چنین صحبت هایی را کرده بود. پیرموذن در روزهای پایانی اسفند ماه 93 به سایت تدبیر و امید گفته بود: طبق گفتگویی که شخصا با وزیر داشته ام ایشان گفتند نماینده کرمانی خواسته‌هایی اعم از انتصاب افرادی خاص در شرکتهای تابعه وزارت کار در استان کرمان داشته که پس از مواجهه با مخالفت جدی اینجانب و اطمینان از عدم همکاری من در چنین موردی دست به جمع آوری امضا برای استیضاح زده است.
کدهایی که پیرموذن داده است
اگرچه کمال الدین پیرموذن اسمی از هیچ نماینده ای نبرده اما در صحبت هایش به مواردی اشاره کرده که با کمی دقت می توان نماینده موردنظر او را تشخیص داد. نماینده مردم اردبیل در مصاحبه هایی که در ارتباط با استیضاح وزیر کار انجام داده به چند نکته اشاره کرده است. اول اینکه یکی از نمایندگان کرمان در پی مخالفت وزیر کار با خواسته هایش اقدام به جمع آوری امضا برای استیضاح ربیعی کرده است. نکته دومی که پیرموذن در صحبت هایش به آن اشاره کرده، مخالفت وزیر کار با قبضه شدن شرکت شستا توسط یکی از نمایندگان است.
مخالف همیشگی وزیر کار
یکی از مخالفان اصلی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مجلس شورای اسلامی که اتفاقا کرمانی هم هست، کسی نیست جز محمدرضا پورابراهیمی. نماینده مردم کرمان و راور در این مدت یکی از طراحان اصلی استیضاح وزیر کار بوده است. استیضاحی که هنوز به سرانجام نرسیده است. پورابراهیمی آذرماه سال گذشته هم وزیر کار را برای پاسخ دادن به سوالاتش به مجلس فرخواند. نماینده مردم کرمان سوال از وزیر کار را در جلسه علنی مطرح کرد و طی آن درباره ملاک انتخاب مدیران در این وزارتخانه سوال پرسید. پور ابراهیمی از سوالات ربیعی قانع نشد و پس از آن مجلس به ربیعی کارت زرد داد. پس از این هم پورابراهیمی بارها و بارها از این وزیر انتقاد کرد و در مصاحبه های مختلف از استیضاح وزیر کار سخن گفت. او هفتم اسفند ماه 93 هم به خبرگزاری فارس گفته بود که اگر تکلیف حقوق 15 هزار بازنشسته فولاد استان کرمان را روشن نکنند، استیضاح وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی را هفته آینده تقدیم مجلس می‌کنیم. این صحبت پورابراهیمی واکنش شدید پیرموذن را درپی داشت و نماینده اردبیل پس از تلاش پورابراهیمی برای استیضاح وزیر کار در روزهای پایانی اسفند مصاحبه ای که در بالا آورده شد را انجام داد و گفت بدلیل مخالفت وزیر کار با خواسته های یک نماینده کرمانی، این نماینده می خواهد وزیر را به مجلس بکشاند.
پورابراهیمی همچنین در گفتگوهای بعدی از استیضاح وزیر کار صحبت کرد. او در اردیبهشت ماه و مرداد ماه سال جاری هم از کلید خوردن استیضاح وزیر کار خبر داد و در نهایت اوایل شهریورماه ربیعی را به مجلس کشاند که با حمایت علی لاریجانی از ربیعی، به جایی نرسید. با این تفاسیر مشخص است که پورابراهیمی از مخالفان اصلی وزیر کار در مجلس به حساب می آید.
حضور در شستا
نکته دومی که پیرموذن در صحبت هایش به آن اشاره کرده، مخالفت وزیر کار با قبضه شدن شرکت شستا توسط یکی از نمایندگان است. شرکت شستا یا شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی، شرکتی است که محمدرضا پورابراهیمی روزگاری در آن در سمت معاون برنامه ریزی و توسعه در حال فعالیت بوده است. وی در سال 1386 به معاونت برنامه ریزی و توسعه شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی منصوب گردید و تا سال 89 که به ریاست صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران انتخاب شد در این شرکت باقی ماند.
حضور چند ساله پورابراهیمی در شستا باعث شده برخی گمانه ها مبنی بر اینکه نماینده مورد نظر پیرموذن، پورابراهیمی باشد قوت بگیرد. با رمزگشایی از کدهایی که پیرموذن در 2 مصاحبه با ایلنا و تدبیر و امید داده است، به احتمال زیاد نماینده مورد نظر این نماینده محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس است.
شکایت پورابراهیمی از پیرموذن
محمد رضا پورابراهیمی 2 روز بعد از صحبت های پیرموذن با ایلنا، جواب اتهامات او را داد. او در گفت و گو با سایت بوتیا اظهارات پیر موذن را یک دروغ محض بیان کرد و اعلام کرد: من نه در کرمان و نه در جای دیگری از وزیر درخواستی نداشتم که این صحبت ها را مطرح میکنند، این مسئله پی گرد قانونی دارد و شکایت من در خصوص تخلف پیر موذن به هیات نظارت در دفتر نمایندگان داده شده است. نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیرموذن در هفته گذشته بابت تخلفاتی که در حوزه های مختلف داشته است به هیات نظارت خواسته شده و نمایندگان بارها از او بابت همین حرف های کذب و دروغی که زده است شکایت کرده اند. وی افزود: این چندمین باری است که این موضوع در مجلس تکرار می شود و به نظر من آقای پیر موذن از تعادل روحی برخوردار نیست بنابراین حرف های او قابل اعتنا نیست و اگر مطلبی هم دارند بهتر است به صراحت نام برده شود و اینکه یک مطلب را به صورت کلی و کذب مطرح کنند خارج از اخلاق حرفه ای است. پور ابراهیمی خاطر نشان کرد: عقبه این فضا سازی ها بستگان وزیر رفاه و کسانی هستند. نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از خبرگزاری ایلنا که منتشر کننده این خبر بوده به دلیل نشر اکاذیب شکایت شده است هر چند کاملا مشخص است که چه کسی این جریان را ساماندهی می کند و این اخبار را برای تخریب یک نماینده ارسال می کند. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه موضع ما در مورد وزارت رفاه مشخص است، اذعان کرد: وزارت رفاه یک مجموعه اقتصادی است که ادامه فعالیت های اقتصادی آن نمی تواند موثر باشد چرا که وزارت رفاه امروز به یک شرکت سهامی سیاسی تبدیل شده است که هر کسی سهم خود را در آن جا می گیرد و ادامه این وضعیت به صلاح کشور نیست و بارها تذکر دادیم و در صحن علنی هم در ابن مورد بحث شده است. وی تاکید کرد: این رفتار ناشایست وزیر که برخی نمایندگان را که اطلاعات کافی و تعادل روانی ندارند و همه نمایندگان از آن ها شاکی هستند، را تحریک می کند؛ حتما جبران خواهد شد و این گونه نخواهد بود که وزیربه خودش اجازه دهد که جمعی را علیه یک نماینده تحریک کند و این موضوع حتما از طریق مراجع قانونی پیگیری می شود.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *