سایت خبری پیام ما آنلاین | معرفی کتاب

معرفی کتاب





۸ خرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۰۰

کشور دروغگوها
کتاب‌ها را که باز می‌کنید، می‌بینید که فاقد یاداشت‌های مؤثر و معرفی‌نامه‌های حرفه‌ای برای معرفی نویسنده، اهمیت اثر و حال و هوای کتاب هستند. در کمال تعجب بیشتر ناشران، فکر نمی‌کنند که با همین مقدمه‌های خوب و درج عکس نویسنده یا احیانا مترجم، فروش کتاب را می‌توانند به میزان قابل توجهی بیشتر کنند. بله! این کمبود وجود دارد، اما خوشبختانه به لطف برخی از سایت‌ها و وبلاگ‌ها و نیز نشریات، ما در هر صورت با کتاب‌های خوب و تازه آشنا می‌شویم. اما در قسما کتاب‌های کودکان و نوجوانان و کتاب‌های فانتزی، مشکل از این هم بیشتر است، طوری که چه والدین و چه کودکان و نوجوانان، مرجعی برای کشف کتاب‌های تازه ندارند.
مدتی پیش کتابی از جانی روداری تهیه کردم با عنوان کشور دروغگوها. نویسنده کتاب، در سال ۱۹۲۰ زاده شد و در طول ۶۰ سال زندگی خود، آثار متعددی در قالب‌های شهر و داستان برجا گذاشت. او در زمینه ادبیات کودکان فعال بود و در سال ۱۹۷۰، جایزه «هانس کریستین آندرسن» را دریافت کرد. او آموزگاری در مقطع ابتدایی بود، علاقه زیادی داشت که خلاقیت کودکان را پرورش بدهد، به همین خاطر در آثار خود محیطهای خلق می‌کرد که این حس تخیلی و قوه خلاقه کودکان را تحریک دهد و توسعه ببخشد.
اما در کتاب خوب کشور دروغگوها، او با خلق یک کاراکتر بامزه با نام جلسومینو، او را به سرزمینی می‌فرستد که دروغ در آن حال نهادینه شده است، اما در نهایت این راستی و حقیقت است که برنده می‌شود. مطالعه کتاب را البته صدالبته به بزرگسالان هم توصیه می‌کنم و چقدر خوب می‌شود اگر کودک و نوجوانی دارید، بتوانید این کتاب را تهیه کنید و در این شب‌های خنک و پر از ستاره برای او کتاب را بلند قرائت کنید. قطعا تجربه‌ای خاطره‌انگیز و ماندگار برای دلبندان شما خواهد شد. این کتاب را نشر آفرینگان با ترجمه مهناز صدری، در نزدیک به ۲۰۰ صفحه و با قیمت ۸۵۰۰ تومان روانه بازار کتاب کرده است.
نوشته‌ی : علیرضا مجیدی/1pezeshk.com

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *