پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | گفت و گوی اختصاصی پیام ما با محمد قاسمی ورزشکار کرمانی و دارنده مدال طلای پرورش اندام آسیا ؛ در دوپینگ، عضله میلیمتری ساخته و سانتیمتری تخریب می‌شود

گفت و گوی اختصاصی پیام ما با محمد قاسمی ورزشکار کرمانی و دارنده مدال طلای پرورش اندام آسیا ؛ در دوپینگ، عضله میلیمتری ساخته و سانتیمتری تخریب می‌شود





۸ خرداد ۱۳۹۵، ۲۱:۵۸

گفت و گوی اختصاصی پیام ما با محمد قاسمی ورزشکار کرمانی و دارنده مدال طلای پرورش اندام آسیا ؛
در دوپینگ، عضله میلیمتری ساخته و سانتیمتری تخریب می‌شود

مسابقات پرورش اندام ایران قهرمان آسیا اواخر اردیبهشت و با شرکت 19 کشور در شهر پکن آغاز شد و تیم ملی ایران در بخش پرورش اندام به مقام قهرمانی دست یافت، در بادی کلاسیک دوم شد و در بخش فیزیک نیز به دلیل حضور تنها یک نماینده امتیازی کسب نکرد. به این ترتیب تیم ایران بر اساس امتیازات اعلام شده در مجموع سه رشته پرورش اندام، بادی کلاسیک و فیزیک صاحب 12 مدال شد که کسب این تعداد مدال، تیم ایران را در سکوی دوم آسیا قرار داد. تیم ایران در این مسابقات و در بخش پرورش اندام 9 نماینده داشت که موفق شد 7 مدال طلا، یک نقره و یک برنز کسب کند که یکی از این مدال های خوشرنگ طلا نصیب محمد قاسمی ورزشکار کرمانی تیم ملی در دسته 181 سانتیمتر شد. با وی که متولد 6 دی ماه 1368 شهرستان بافت است و از 18 سالگی به بدنسازی روی آورده، مصاحبه ای انجام دادیم که با هم میخوانیم.

مختصری از مسابقاتی که در آن شرکت نموده اید و عناوینی که به دست آورده اید بگویید؟
بنده قهرمان 3 دوره استان هستم. برای اولین بار پس از شرکت در مسابقات انتخابی تیم ملی در تاریخ 20 اسفند 94 به بازبینی تیم ملی دعوت شدم در تاریخ 16 فروردین 95 به لطف خدا از فیلترینگ بازبینی کمیته فنی رد شدم و به عضویت تیم ملی در آمدم. اردوهای ما بصورت مقطعی و یک روزه بود که تقریبا هر ده روز یکبار تا مسابقات آسیایی برگزار میشد. شرکت در اردوها هم از لحاظ فنی و هم روحی بسیار مثمر ثمر بود و روز به روز به انگیزه من اضافه می شد.
از مسابقات قهرمانی آسیا که اخیر که در پکن چین برگزار شد بگویید؟
مسابقات آسیایی از 18 لغایت 20 می به میزبانی کشور چین در شهر پکن برگزار شد. که 19 کشور در این رقابتها شرکت کرده بودند و سطح مسابقات نسبت به ادوار گذشته بالاتر بود. رقبای اصلی من در این رقابت از کشورهای چین. کره جنوبی و ژاپن بودند،که به لطف خدا موفق به کسب مدال طلا دسته 180 بادی کلاسیک شدم،ضمن اینکه تیم ما هم به مقام قهرمانی دست یافت.
مربیان شما در تیم ملی چه کسانی بودند؟
سرپرستی تیم به عهده همشهری عزیزمان دکتر رضا سلطانی بود ضمن اینکه کادر مربیان تیم ملی شامل اقایان وحید اکبرزاده و یوسف کریمی است که دست همگی آنها درد نکند.
از انتخاب خود جهت اعزام به مسابقات اسیایی چه احساسی داشتید؟
خیلی خوشحال بودم زیرا اولین تجربه حضورم در رقابتهای انتخابی تیم ملی بود و من در اولین آزمونم به لطف خدا به نتیجه مطلوبم رسیدم.
از شرایط اردوها راضی بودی؟
بدلیل اینکه اردوهای ما 1روزه بود و همگی در تهران بود یه مقدار خسته کننده و هزینه بر بود اما در مجموع اردوها خیلی خوب و آموزنده بودند.
تقریبا اکثر قهرمانان این رشته در کشور ما اسپانسر ندارند آیا شما با اسپانسر خاصی کار می کنید؟
متاسفانه در ایران اکثر بدنسازان حمایت مالی نمی شوند و هزینه آماده سازی مسابقات به عهده خودشان است. فکر کنم دلیل عمده اش بخاطر عدم پوشش تلویزیونی و رسانه ای مناسب است.شخص بنده هم متاسفانه بدون هیچ حمایت و اسپانسرمالی و با هزینه شخصی برای مسابقات اماده شدم.
اکنون در چه باشگاه هایی تمرین و مربی گری می کنید؟
در حال حاضر در استراحت و دوره ترانزیت پس از مسابقه بسر می برم. اما در آکادمی فرست کلاس کرمان مشغول مربی گری هستم.
نظر شما در مورد مکمل های بدنسازی چیست و بهترین مکمل از دیدگاه شما؟
مکمل ها همانطور که از نامشان پیداست نقش کامل کننده غذا را دارند و به تنهایی مثمر ثمر نخواهند بود. اما برای ورزشکار بسیار نقش کلیدی و مهمی را دارا هستند، بهترین مکمل از لحاظ فیزیولوژی بدنی برای هر بدن میتواند متفاوت باشد اما به عقیده من گلوتامین بهترین مکمل دنیاست.
متاسفانه داروهای تقویتی و انرژی زا یا به عبارتی دیگر دوپینگ در این ورزش رواج پیدا کرده، چرا؟
متاسفانه عجله برای یک شبه رسیدن به رویای چندین ساله. عضله میلیمتری ساخته میشود و سانتیمتری تخریب می شود. برای داشتن بدن خوب فاکتورهایی نظیر تمرین، تغذیه و استراحت خوب مهم هستند که همه اینها نیازمند صبوری و شکیبایی است.
به نظر شما اگر کسی بخواهد در این ورزش پا به عرصه مسابقات بگذارد و موفق باشد از چه ویژگی هایی باید برخوردار باشد و از چه سنی وارد شود؟
قطعا ژنتیک خیلی فاکتور مهمی در هر رشته ورزشی بشمار می آید اما مطمنا اولین لازمه موفقیت هر ورزشکار پشتکار و علاقه است. خوشبختانه علم امروز ثابت کرده که انسانها هرچه از دوران نوجوانی به بدنسازی رو بیاورند ساختار اسکلتی و عضلانی زیباتری خواهند داشت. برعکس این باور خرافی قدیم که معتقد بودند بدنسازی قد را می سوزاند!!!!!!
هدف بعدی شما چه مسابقه ای است؟ و تمرینات خودتون رو کی شروع میکنید؟ متاسفانه یک آسیب جزیی در مچ دستم دارم که مشغول مداوای سریعش هستم. انشالا هدف بعدی من مسابقات جهانی است و از حدود 15 روز آینده استارت تمرینات خودم رو میزنم.
بعد از درخشیدن افرادی مانند مرحوم آقای عباسپور در دنیای حرفه ای ها, بدنسازان زیادی به فکر این راه هستند آیا شما هم به حرفه ای شدن فکر می کنید؟
طبیعتا ارزوی هر بدنسازی راهیابی به دنیای حرفه ای است. اما فعلا هدف هایم را به بخشهای کوچکتر تقسیم کردم و سعی میکنم پله پله پیش بروم.
خیلی ها تردید دارند فدراسیون تنها متولی اعزام تیم به IFBB و مسابقات بین اللملی است. شما چه نظری دارید؟
فدراسیون IFBB پرطرفدارترین و اصیل ترین فدراسیون بدنسازی است و بالاترین رده را در بین فدراسیونهای بدنسازی جهان دارد. طبیعی است که ایران با این قدرتی که در رشته بدنسازی در سالهای اخیر پیدا کرده تنها با این فدراسیون همکاری کند که سطح ورزش بدنسازهای ایران در بالاترین رده فدراسیونهای جهانی باشد.
بزرگترین مشکل این ورزش در استان و کرمان چیست؟
کرمان دارای استعدادهای بسیار توانمند و خوبی در این رشته است اما متاسفانه عدم اسپانسرینگ مالی بنظر من بزرگترین مشکل این بدن ها در کرمان و حتی ایران است. برای حرفه ای ها در این ورزش پول و تامین مخارج سنگین آن حرف اول را می زند و اگر کسی نتواند هزینه های سرسام آور آن را تامین کند، به مشکل بر می خورد.
صحبت پایانی شما ؟
در پایان تشکر می کنم از خانوادم، مربیان و دوستانم که در این مدت 6ماه رژیم سخت من صبورانه من را درک کردند و در سخت ترین روزها کنارم ایستادند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *