پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | اخبار آبفا

اخبار آبفا





۸ خرداد ۱۳۹۵، ۲۱:۴۴

شناسایی 56 فقره انشعاب غیرمجاز در رودبار
طی ماه گذشته 56 فقره انشعاب غیرمجاز در رودبار شناسایی شد. محمد لورگ رئیس اداره آبفای رودبار با اشاره به این مطلب که وجود انشعابات غیرمجاز باعث می شود که ارائه خدمات به شهروندان با مشکل مواجه شود افزود: طی ماه گذشته 56 فقره انشعاب غیر مجاز در رودبار شناسایی شد که از این تعداد 9 فقره تبدیل به مجاز و 49 فقره قطع و جمع آوری گردید. رئیس اداره آبفای رودبار در ادامه بیان داشت:با توجه به اینکه برای نصب انشعابات غیر مجاز معمولاً از لوله های غیر استاندارد استفاده می شود ، نشت و هدرروی آب در اینگونه انشعابات زیاد است که با توجه به وضعیت منابع آبی ، جلوگیری از نصب انشعابات غیر مجاز ضروری است و این امر قاطعانه اجرا می شود.

شست و شوی مخزن پنج هزار مترمکعبی جبالبارز
در راستای افزایش کیفیت آب شرب شهروندان، مخزن 5000 مترمکعبی جبالبارز شستشو و گندزدایی شد. اکبر مشایخی مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان جیرفت گفت:به منظور ارائه خدمات مطلوب، ارتقا سطح بهداشتی آب و بالابردن کیفیت آب مصرفی مشترکین مخزن 5000 مترمکعبی جبالبارز بصورت کامل شستشو، رسوب زدائی و توسط پرکلرین گندزدائی گردید. وی با اشاره به این مطلب که شستشوی مخازن ذخیره آب آشامیدنی به صورت دوره ای جهت حفظ سلامت آب شرب انجام می گردد یادآور شد: شستشو و گندزدایی این مخزن بدون هیچ گونه قطعی آب و با نظارت کارشناسان شبکه بهداشت انجام گرفت.

بیش از 200 دستگاه کنتور خراب در سیرجان تعویض شد
طی دو ماه گذشته 208 دستگاه کنتور خراب در شهرستان سیرجان تعویض شد. مجید میرشاهی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان سیرجان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت 208 دستگاه کنتور خراب در شهرهای بلورد (11) ،پاریز (7)، خواجوشهر (4)، سیرجان (168)، نجف شهر (8) و هماشهر (10) دستگاه تعویض گردید. وی افزود: یکی از مهمترین راههای جلوگیری از هدر رفت آب و کاهش آب بدون در آمد در شرکتهای آب و فاضلاب توجه به امر تعویض کنتور های خراب و تعویض به موقع آنها است و به همین دلیل سعی می شود این گونه کنتور ها در اولین فرصت جمع آوری و کنتور سالم جایگزین آن شود.

واگذاری بیش از 200 فقره انشعاب آب در رفسنجان
طی دو ماه نخست سال جاری 212 فقره انشعاب آب در شهرستان رفسنجان واگذار شد. عباس سالاری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان رفسنجان گفت: طی دو ماه نخست سال جاری 212 فقره انشعاب آب شامل 180 فقره انشعاب مسکونی و 32 فقره انشعاب تجاری به متقاضیان واگذار شد. وی افزود: این انشعابات در شهرهای انار (19)، رفسنجان (165)، صفائیه (1)، کشکوئیه (16)، بهرمان (9) و حسین آباد (2) فقره واگذار گردید.

برطرف شدن بیش از 660 فقره حوادث انشعابات و شبکه
آبرسانی در بم
طی دو ماه نخست سال جاری 663 فقره حوادث انشعابات و شبکه آبرسانی در شهرستان بم برطرف شد. حسین چرخ انداز مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان بم گفت: طی دو ماه نخست سال جاری 663 فقره فقره حوادث انشعابات و شبکه آبرسانی شامل حوادث انشعابات (413 فقره)، حوادث شبکه اصلی (111 فقره) و حوادث شبکه فرعی (139 فقره) در شهرستان بم برطرف شد. وی افزود: 489 فقره از حوادث ذکر شده در شهر بم و 174 فقره در شهرهای تابعه (بروات، رحمت آباد، ریگان، فهرج، گنبکی، نرماشیر و نظام شهر) رفع گردید. مدیر امور آبفای شهرستان بم همچنین از رفع 2 فقره حوادث خطوط انتقال در شهر بم طی مدت زمان ذکر شده خبر داد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *