پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۱۳

اختلاس در یکی از سازمان های دولتی
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از رسیدگی ویژه به پرونده اختلاس و تبانی بین پیمانکاران اجرایی و عمرانی با مسئولان یکی از سازمان‌های دولتی خبر داد و گفت: این پرونده در مرحله تحقیقات قرار دارد. به گزارش گفتارنو دادخدا سالاری اظهار داشت: با پیگیری دادستانی استان 10 میلیارد ریال از وجوه مورد اختلاس توسط متهمان به بیت المال اعاده شده است. این مقام ارشد قضائی استان کرمان عنوان کرد: از اواخر سال 1390در یکی از سازمان‌های دولتی پرونده اختلاس، تبانی و تحصیل مال نامشروع بین پیمانکاران اجرایی و عمرانی و مسوولان این سازمان صورت گرفته است. سالاری اضافه کرد: در اواخر اسفندماه سال 1393 گزارشی دراین رابطه به دادسرای استان ارسال شد که در یکی از ادارات دولتی بین پیمانکاران و کسانی که مسوول اجرایی و عمرانی بودند با مسوولان این سازمان تبانی و اختلاس صورت گرفته است که صحت و سقم این مسئله مورد بررسی و رسیدگی دادستانی قرار گرفت. وی تصریح کرد: دراین پرونده مشخص شد که تبانی و تخلفاتی صورت گرفته که در مرحله اول سه نفر از مسئولان سابق این سازمان تحت تعقیب قرار گرفتند.

اتمام پل تقاطع راه آهن کرمان مطابق برنامه زمان بندی
مشاور قرارگاه سازندگی خاتم از اتمام پل تقاطع راه آهن کرمان مطابق برنامه زمان بندی خبر داد و گفت: مطالعات مربوط به وضعیت ترافیک و بافت شهری در پروژه تقاطع های ۹ گانه، دیده شده است. علی کیانی نژاد در گفتگو با مهر با بیان این که عمران و توسعه شهری سختی و مشکلات خاص خود را دارد، اظهار داشت: همه مسائل و موانع این پروژه توسط کارشناسان دیده و مطالعه شده است. وی شکل پروژه تقاطع های ۹ گانه شهر کرمان را شبیه پروژه صدر عنوان و تاکید کرد: سناریوهای ترافیکی و سازه ای با توجه به اهمیت ورودی شهر، بررسی شده است. کیانی نژاد با اشاره به زمان آغاز توافق و همکاری با شهرداری کرمان گفت: عملیات اجرایی تقاطع های ۹ گانه از اردیبهشت سال جاری و بر اساس مطالعات طرح جامع ترافیکی شهر کرمان آغاز شد. کیانی نژاد از تجهیز کارخانه ساخت بتن و قطعات پیش ساخته عرشه خبر داد و افزود: زیرسازه تقاطع راه آهن کمتر از شش ماه و روسازه نیز مطابق برنامه زمان بندی به اتمام می رسد.

بهره برداری از سه پروژه بزرگراهی با حضور وزیر راه و شهرسازی
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: سه پروژه بزرگراهی در استان کرمان آماده افتتاح است که در سفر دکتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری می‌رسد. مهندس خداداد مقبلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 192 میلیارد تومان پروژه راه و شهرسازی استان آماده بهره برداری است که شامل 56 کیلومتر باند دوم بزرگراهی و 134 کیلومتر راه روستایی است. وی همچنین از حدود 300 کیلومتر قیرپاشی و ایمن‌سازی محورهای استان کرمان با 80 میلیارد تومان اعتبار طی سال جاری خبر داد و اضافه کرد: بیمارستان‌های 32 تختخوابی ارزوئیه و کوهبنان و پنج ساختمان اداری با 21 میلیارد تومان اعتبار نیز آماده بهره‌برداری است. مقبلی با اشاره به 180 کیلومتر شانه‌سازی در محورهای شمال استان کرمان طی سال جاری یادآور شد: سال گذشته نیز 40 هزار تن قیر برای راه‌های استان کرمان دریافت کردیم و رتبه دوم کشوری در زمینه دریافت قیر یارانه‌ای را به دست آوردیم. وی اضافه کرد: سه پروژه بزرگراهی در استان کرمان آماده افتتاح است که طی چند روز آینده با حضور وزیر راه و شهرسازی و استاندار کرمان به بهره‌برداری می‌رسد.

افزایش 28 درصدی ظرفیت برداشت گاز از خط لوله هفتم سراسری
به گزارش روابط عمومی منطقه شش عملیات انتقال گاز، مهندس کرم گودرزی سرپرست این منطقه از افزایش 28 درصدی ظرفیت برداشت گاز از خط لوله هفتم سراسری از خرداد ماه سال گذشته تا مرداد ماه سالجاری خبر داد. گودرزی ضمن اعلام این خبر گفت: میزان برداشت گاز از خط هفتم سراسری در حوزه تحت پوشش این منطقه روزانه بطور میانگین 14 میلیون متر مکعب می باشد، که افزایش 28 درصدی برداشت گاز از خرداد ماه سال گذشته تاکنون را نشان می دهد. وی در این رابطه اظهار داشت: با تلاش کارکنان متخصص و تلاشگر این منطقه و با همکاری شرکت گاز استان های هرمزگان و کرمان و سیستان و بلوچستان، علاوه بر شهرستان کهنوج، مصرف کننده های مهمی همانند نیروگاه گنو، نیروگاه کهنوج و نیروگاه ایرانشهر از خط لوله هفتم سراسری گاز برداشت کرده اند که با تزریق این انرژی پاک، اقتصاد جنوب و جنوب شرق کشور رونق بیشتری پیدا کرده است. گودرزی ابراز داشت: دورنمای صادراتی این خط به برخی از کشورهای همسایه منافع اقتصادی و فرهنگی زیادی را برای ساکنین و مجاورین این خط خواهد داشت.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *