پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | اعترافات متهم در دادگاه: فوران استعداد با دزدی از طلافروشی گیلی

اعترافات متهم در دادگاه: فوران استعداد با دزدی از طلافروشی گیلی





۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۱۰

اعترافات متهم در دادگاه: فوران استعداد با دزدی از طلافروشی گیلی

داستان از اینجا شروع شد. بامداد چهاردهم بهمن سال گذشته یکی از شهروندان در ساعت 14:30 دقیقه وقوع یک فقره آتش‌سوزی در ساختمانی سه طبقه پزشکی را به آتش‌نشانی اعلام کرد، که پس از اطفاء حریق توسط آتش‌نشانان با مشاهده ابزار و آلات برشکاری فرضیه سرقت از طلافروشی مجاور این ساختمان مطرح شد و پلیس آگاهی در صحنه حضور یافت و مشخص شد سارق دیوار 35 سانتی‌متری پشت جواهرفروشی یاد شده را تخریب کرده و گاوصندوق مستحکم این واحد طلافروشی را با مهارت کامل بریده و دو طبقه آن را که حاوی جواهرات گران‌قیمت بوده تخیله کرده‌ است. این سرقت بزرگ‌ترین سرقت طی 50 سال اخیر در این استان است و تا حدود 10 ماه پس از این سرقت حدود 70 طلافروش در 20 شهر کشور شاهد حضور یک مرد شیک‌پوش در مغازه‌های‌شان بودند، این مرد که همان سارق طلافروشی بود در حالی که پیپ می‌کشید با همسرش پس از نشان دادن کارت‌های محل کارشان به بهانه‌های مختلف اقدام به فروش طلاهای سرقتی می‌کرد. اما این سارق و همدستانش در بهمن ماه 92 دستگیر شدند، سارقانی تحصیل‌کرده، دارای شغل و البته با بهره‌هوشی بالا بودند. جلسه دادرسی به پرونده سرقت از طلافروشی کرمان بعد از حدود دو و نیم سال از وقوع این سرقت و پس از شناسایی حدود 70 نفر از خریداران طلاهای سرقتی در محل دادگستری استان کرمان به ریاست قاضی معتمدی برگزار شد. علاوه بر سارق و همدستان وی در پرونده سرقت از طلافروشی کرمان، تعداد زیادی از طلافروشان خریدار طلاهای سرقتی و یا وکلای آنها از استان‌های مختلف از جمله کرمان، تهران، یزد و هرمزگان در جلسه دادرسی حضور داشتند.
زن متهم در دادگاه از اساس منکر اطلاع از اقدامات همسر خود شد و گفت: پنج، شش ماه بعد از سرقت از این موضوع مطلع شدم و در جریان نبودم. وقتی سخنان این زن متهم به این جا رسید، یکی از طلافروشان کرمانی از میان جمع صدایش را بلند کرد و گفت: این خانم در مغازه من تنهای تنها بود، کارت محل کارش را نشان داد و طلاها را فروخت.
به گزارش خبرگزاری های مختلف در حالی که میزان طلاهای سرقتی از سوی طلافروش زیان‌دیده 7 میلیارد تومان ذکر شد، سارق در سخنانی اظهار داشت: یک سال این طلافروشی را زیر نظر داشتم و بعد از تماشای یک فیلم خارجی اقدام به سرقت کردم، اما پول طلاها برایم مهم نبود و می‌خواستم استعدادم را نشان دهم اما نیتم انباشته کردن پول نبود و تمام هیجانم برای سرقت بود. وی تصریح کرد: دو شب و یک روز در آزمایشگاه مخفی شده بودم و تا شب حادثه هیچ عملی انجام ندادم.
سارق از راه فروش طلا ویلا و باغ خریده است
قاضی دادگاه گفت: «م- ر» مدعی است تحت تاثیر تماشای فیلمی قرار گرفته که منجر به انجام سرقت شده است اما اگر چنین بود پس از سرقت پشیمان می‌شد و اموال مسروقه را باز می‌گرداند تا از تخفیف مجازات برخوردار شود نه اینکه طی 10 ماه به استان‌های مختلف سفر و پولشویی کند. معتمدی در پایان خاطرنشان کرد: سارق از راه فروش طلاها توانست آپارتمانی به قیمت 300 میلیون تومان، 500 میلیون کامیون و ویلا و باغ خریداری کند پس این امر نشان می‌دهد تحت تاثیر فیلم و به قول خودش بروز استعدادش قرار نگرفته است.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *