پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | دو و میدانی کاری که جا ماند و دوپینگی که مثبت شد؛ بیچاره ابارقی بیچاره کرمان

دو و میدانی کاری که جا ماند و دوپینگی که مثبت شد؛ بیچاره ابارقی بیچاره کرمان





۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۲۱

دوومیدانی کاری که جا ماند و دوپینگی که مثبت شد؛ بیچاره ابارقی بیچاره کرمان

1. اوایل مرداد بود که نوشتند ورزش کرمان به المپیک سلام کرد. سلامی پس از 23 سال با همت قدم های بلند و محکم دونده ای از این دیار. محمد حسین ابارقی، دوومیدانی کار کرمانی در رقابت های کازانف قزاقستان که حکم انتخابی المپیک را نیز داشت، این طلسم را شکست و رکورد ۲۰ ثانیه و ۴۷ صدم ثانیه را در ماده ۲۰۰متر به ثبت رساند و و علاوه بر کسب سهمیه المپیک، توانست این رکورد را در کشور جا به جا کند. این رقابت ها چهارم مردادماه جاری برگزار شد و او نخستین دونده تاریخ دو و میدانی ایران در ماده ۲۰۰ متر است که توانسته سهمیه ورود به المپیک را کسب کند. حضور پیشین نماینده ای از ورزش کرمان در المپیک، به المپیک ۱۹۹۲ بارسلون بر می گشت که حسین اسلامی در رشته دوچرخه سواری در تیم ملی دوچرخه سواری کشور حضور داشت و قرار بود ابارقی دومین ورزشکاری باشد که از دیار کریمان به المپیک راه پیدا کرده است.
2. آخرین روز مردادماه بود که سخنگوی ستاد ملی مبارزه دوپینگ از مثبت شدن تست یک د‌و‌و‌مید‌ا‌نی کار ملی‌پوش خبر داد. دکتر رامین طباطبایی در گفت‌وگو با ایسنا در‌ رابطه با مثبت اعلام شدن تست یکی از د‌و‌و‌مید‌ا‌نی کاران، اظها‌ر کرد: قبل از مسابقات کازانف قزاقستان ما از 10 د‌و‌و‌مید‌ا‌نی کار تست دوپینگ به عمل آوردیم که از بین این 10 نفر یک نفر تستش مثبت اعلام شد که این موضوع را به فدراسیون جهانی د‌و‌و‌مید‌ا‌نی اعلام کردیم. این ورزشکار تا زمان تشکیل شورای صدور رای در تعلیق موقت به سر می‌برد. مهدی زمانی، لیلا رجبی، احمد فرود، الناز کمپانی، وحید صدیق، کیوان قنبرزاده، رضا قاسمی، محمد حسین ابارقی، حسن تفتیان، سجاد هاشمی آهنگری و خلیل ناصری 10 ورزشکار ایران در رقابت‌های کازانف بودند که در نهایت قاسمی، ابارقی، رجبی و تفتیان توانستند سهمیه المپیک کسب کنند.
3. این صحبت کافی بود تا در روزهایی که دوومیدانی کاران ایران در رقابت‌های جهانی در حال رقابت با بزرگان جهان هستند، این سؤال به وجود بیاید که آیا یکی از ورزشکارانی که در کازانف روی سکو رفت و سهمیه المپیک گرفت، دوپینگی است؟ آیا قرار است یکی از سهمیه‌های المپیک ایران، کم شود؟ قدس آنلاین در این باره نوشت: خبر می‌رسد که ابارقی، یکی از سه نماینده ایران در دوی سرعت، از حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان باز مانده است. مسؤولان فدراسیون دوومیدانی مشکل خروج از کشور را دلیل نرفتن ابارقی به این سفر می‌دانند، در حالیکه چند روز قبل و بعد از اینکه ابارقی موفق شد در جام کازانف بدرخشد و نتیجه خوبی بگیرد، در گفت‌وگویی تأکید کرد که برای رقابت با بزرگان دنیا آماده است و می‌رود تا بهترین رکورد را ثبت کند. این دونده جوان کرمانی، در گفت و گوهایش به موضوع مشکل خروج از کشور اشاره نکرده، در حالی که اگر مشکلی وجود داشته، حتماً اعلام می‌کرده است؛ حتی بعد از اینکه خبر غیبتش در جمع نفرهای اعزامی اعلام شد، ابارقی اظهار نظری در این خصوص نداشت، در حالی که اگر فدراسیون کوتاهی کرده بود یا هر عاملی باعث حل نشدن مشکل خروج از کشور شده بود، او که یک فرصت طلایی را از دست داده، بی تردید اظهار نظر می‌کرد و مقصران را به باد انتقاد می‌گرفت نه اینکه با خاموش کردن تلفن همراهش سکوت کند.
4. پنج شنبه اما همه گمان ها درباره دوپینگ ابارقی به یقین تبدیل شد. یکی از پیشکسوتان دوومیدانی کرمان مربی ابارقی را مقصر دوپینگ وی دانست و گفت: مربی‌اش ‌بویی از منش پهلوانی و جوانمردی نبرده است. ابراهیم موسوی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به انتشار اخبار ناراحت کننده در مورد مثبت اعلام شدن دوپینگ یک دونده کرمانی اظهار داشت: از اینکه یکی از استعدادهای دوومیدانی استان کرمان با کم‌توجهی و جاه‌طلبی برخی اشخاص موقعیت و جایگاه ملی و بین‌المللی خود را در از دست رفته می‌بیند، ناراحت هستم. موسوی تصریح کرد: از چند سال قبل بارها در مورد تغییر شکل و ظاهر محمدحسین ابارقی هشدار دادم، این بچه در این ماجرا مقصر نیست و این موضوع را به تیمور غیاثی مدیر تیم‌های ملی دوومیدانی هم گفته‌ام، ما باید با فردی که با نام مربی بین‌المللی برای ابارقی تصمیمات خودسرانه‌ای را گرفته است، برخورد کنیم.پیشکسوت دوومیدانی کرمان خاطرنشان کرد: هرچند که تمام اشخاصی که با دوومیدانی آشنا هستند، عامل اصلی این افتضاح را می‌شناسند، جامعه دوومیدانی کرمان نباید در برابر این اتفاق سکوت کند.
5.اگر دوپینگ ابارقی قطعی شود، فقط باید گفت بیچاره ابارقی، بیچاره کرمان

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *