پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | لیستی که در جیب خرازی ماند

لیستی که در جیب خرازی ماند





۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۰۷

لیستی که در جیب خرازی ماند
پنج شنبه شب اعضای حزب ندا پس از یک جلسه 5 ساعته با استعفای صادق خرازی از شورای مرکزی ندا مخالفت کردند. اما این همه ماجرا نیست. ماجرا از یک مصاحبه شروع شد، اگرچه ریشه اش به خیلی قبل تر باز می گشت. صادق خرازی در مصاحبه با یک هفته نامه گفته بود که «کسانی را یادم است که در دورانی که سفیر بودم با خارجی‌ها مذاکره می‌کردند و به دشمن ‌گرا می‌دادند؛ من آنها را به‌عنوان اصلاح‌طلب قبول ندارم. لیست‌شان را هم دارم و اگر قرار باشد روزی ارائه دهم، ارائه خواهم داد.» مواضع صادق خرازی در سال های اخیر از نظر بسیاری از اصلاح طلبان، اصلاح طلبانه نیست. به خصوص که خرازی مواضع تندی علیه خیلی از آن ها دارد. پس از این اظهارات خرازی در هفته نامه مثلث، موج انتقادات از او بالا گرفت. عبدالله رمضان زاده و محمدعلی ابطحی نخستین واکنش ها را به این گفته خرازی داشتند. از سوی دیگر برخی روزنامه های اصلاح طلب نیز واکنش های تندی نسبت به خرازی داشتند و حتی برخی از آن ها خرازی را به احمدی نژاد تشبیه کردند.
همه این انتقاد ها باعث شد تا صادق خرازی واکنش نشان دهد اما در چند مرحله. خرازی اول مصاحبه ای با روزنامه اعتماد کرد و در آن، سخنانش را تقطیع شده و تیتر یک هفته نامه مثلث را تحریف شده خواند. اما این اظهارات صادق خرازی مدافعانی پیدا کرد که وضعیت او را در میان اصلاح طلبان پیچیده تر کرد. روزنامه کیهان درباره اظهارات اخیر او نوشت که «افشاگری صادق خرازی درباره زد و بند برخی اصلاح‌طلبان با بیگانگان موجب حملات شدید علیه وی شد.» بلافاصله صادق زیباکلام در مصاحبه ای اعلام کرد که خرازی بااین حرفها می خواهد عزیز دل اصولگراها باشد. همه این هجمه ها و انتقادات شدید و غلیظ باعث شد تا برخی ازاعضای حزب ندا واکنش نشان دهند و از موسس حزبشان دفاع کنند.
با این وجود از فشارها بر صادق خرازی و حزب ندای ایرانیان کاسته نشد. همین مسئله باعث شد تا خرازی ازعضویت در شورای مرکزی حزب استعفا دهد. اما این استعفا در جلسه شورای مرکزی حزب ندا به رای گذاشته شد و اعضا با آن مخالفت کردند. به هر روی، لیستی که صادق خرازی از آن سخن گفته همچنان در جیبش باقی مانده است و استعفای او نیز پذیرفته نشده است. گویی نه خانی آمده و نه خانی رفته.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *