پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | اظهارات احمدي مقدم به لحاظ قانوني قابل پيگرد است

اظهارات احمدی مقدم به لحاظ قانونی قابل پیگرد است





۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۰۶

اظهارات احمدی مقدم به لحاظ قانونی قابل پیگرد است

نعمت احمدی
صحبت درباره مصاحبه 14 صفحه ای سردار اسماعیل احمدی مقدم با ماهنامه «رمزعبور» در یک یادداشت نمی گنجد و فضایی بیشتر می خواهداما می توان به طور خلاصه مسائلی را گفت.احمدی مقدم در این مصاحبه از همه چیز صحبت کرده و در مواردی مثل جنگ آنچنان خودش را محور قرار داده است که جای تامل دارد. ایشان در این مصاحبه همه راه ها را به رم ختم کرده و معتقد است بیشترین تاثیر را در جنگ داشته است که از این صحبت‌ها می‌گذریم. اما در این مصاحبه مشروح به باور من ایشان قبل از اینکه بگوییم اتهاماتی را به افرادی وارد کرده است،افشاگری های ایشان درباره برخی مسائل قابل تامل است.نوع نگاه ایشان به مسائل سال 60 و کردستان ،جنگ،شهدای والاتباری مثل شهید بروجردی، نوع برخورد با سازمان منافقین در جنگ نیز قابل تامل است.درباره جنگ و جبهه خیلی از حاضرین در جنگ خاطره دارند که روزی بالاخره باید از دل این خاطرات خیلی مسائل روشن شود و در این بحث نمی گنجد.مسئله اصلی که ایشان مطرح می کنند مسائل سال 88 است. ایشان در این مصاحبه مباحثی درباره آیت ا… هاشمی رفسنجانی مطرح کرده که محور اصلی این مصاحبه است.ایشان در این مصاحبه یک مرزبندی ایجاد کرده و خودش را در طرف حق و آیت ا… هاشمی را در طرف مقابل قرار داده است.
احمدی مقدم در این مصاحبه مسائلی را در باره نقش ستاد های یکی از کاندیداهای 88، دفتر آیت ا… هاشمی،دانشگاه آزاد و مهدی هاشمی مطرح می کند که درباره این موضوع دو نگاه وجود دارد.یا این مطالب واقعی و یا غیر واقعی است.در نگاه اول اگر این مسائل واقعی است ایشان به عنوان فرمانده نیروی انتظامی در آن زمان چرا این مواردی که در این مصاحبه می‌گویند مثل بسیج کردن اراذل و اوباش،آتش زدن، تخریب امنیتی و… را به مراجع قضایی اعلام نکردند؟از سویی دیگر یکی از وظایف پلیس در مورد جرائم مشهود، ورودش بدون دستور مقام قضایی است.اگر هم این مسائل واقعیت نداشته باشد ایشان با جرم نشر اکاذیب،تشویش اذهان عمومی و تهمت و افترا روبه روست. موضوع دیگری که در مصاحبه رئیس پلیس سابق ایران دیده می شود این است که ایشان از واژه « اردو کشی خیابانی» قبل از انتخابات استفاده کرده است. درباب معنی این کلمه باید گفت که اردوکشی یعنی گروه های مختلف از پیاده نظام و سواره نظام وارد عرصه جنگ شوند.باتوجه به صحبت‌های احمدی مقدم این چنین اردو کشی خیابانی قبل از انتخابات و زمان تبلیغات انتخاباتی صورت گرفته است.من قبل از اینکه بخواهم ایشان را به عنوان یک مفتری و کسی که نشر اکاذیب کرده مورد خطاب قرار بدهم، ایشان به عنوان فرمانده پلیس کشور در آن زمان، اگر این اعمال اتفاق افتاده و نتیجه اش مسائل ان روزها را به وجود آورده است، از این بابت متهم است که چرا در مقابل یک جرم مشهود در زمان خودش واکنش نشان نداده و حالا بعد از 6 سال و 6 ماه از برکناری مسئولیتش به یک باره این صحبت ها را مطرح می کند؟در واقع ایشان با اهمال یا عدم انجام وظایفش که منجر به وقوع یک فاجعه ملی شد باید پاسخگو باشد.
حتی مسئله ای که درباره نماز جمعه آقای هاشمی و حضور ضد انقلاب ها، چپ‌های تندرو و رادیکال ها در آن نماز جمعه مطرح کردند عجیب و قابل تامل است و سوال اینجاست که چرا باید به انسان های مومنی که برای شرکت در نماز جمعه حضور پیدا کردند اتهاماتی از این دست زده شود و از این بابت ایشان باید پاسخگو باشند.
صحبت هایی از این دست در این مصاحبه زیاد است که می توان آن ها را بررسی کرد. به طور کلی اگر صحبت های احمدی مقدم را افشا گری بدانیم،ایشان نخستین فردی است که بعد از این افشاگری ها به لحاظ اینکه با علم و اطلاع از وضعیت آن روزهای کشور اقدامی برای جلوگیری از فاجعه های بعدی نکرده است، باید پاسخگو باشند.
از سویی دیگر ایشان بعد از 6 سال به عنوان رئیس پلیس سابق ایران مسائلی را مطرح می‌کند که به خاطر جایگاهی که در آن قرار داشته وسینه اش صندوقچه اسرار است و از مسائل مطلع بودحال چرا باید این مسائل را بعد از گذشت این سال‌ها به این شکل مطرح کند تا موجب خوشحالی دشمنان نظام شود و کشور را زیر سوال ببرد؟ به طور کلی باید گفت که در این مصاحبه بار تهمت،افترا و بعضا نشر اکاذیب زیاد است و قابلیت پیگرد قانونی وجود دارد.از نظر من صحبت‌های ایشان در این مصاحبه از سه جنبه قابل پیگیری است؛ اول اینکه ایشان جرم های مشهودی را می دیدند و با این جرم ها مقابله نکردند و باید پاسخگو باشند.دوم اینکه اگر خدایی ناکرده دروغ و تهمت صورت گرفته شده باشد و با این دروغ ارکان نظام خدشه دار شود،نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی صورت گرفته است و می توان پیگیری کرد و مطلب آخر اینکه مسئولین پست های حساس و کلیدی به طبع پست‌شان در جریان ریز ترین مسائل قرار می گیرند که این مسائل با امنیت ملی سر و کار دارد.اگر این مسئولان بعد از کنار رفتن از پستشان این مسائل حساس را برملا کنند به امنیت ملی خدشه وارد کرده‌اندو می‌توان این مسائل را پیگیری کرد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

مقابله با سدسازی ترکیه در چارچوب روابط دوجانبه

عضو هیات نمایندگان استان آذربایجان شرقی مطرح کرد:

مقابله با سدسازی ترکیه در چارچوب روابط دوجانبه

لزوم برنامه اقدام مشترک در مقابله با سد سازی‌های ترکیه

علی ارواحی متخصص مدیریت زیست‌بوم‌های تالابی در گفت‌وگو با پیام ما:

لزوم برنامه اقدام مشترک در مقابله با سد سازی‌های ترکیه

معرفی تورهای خارجی ارزان

معرفی تورهای خارجی ارزان

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

تشکیل ۳ کارگروه مشترک با ارمنستان برای آلودگی رود ارس

رئیس سازمان محیط زیست خبر داد:

تشکیل ۳ کارگروه مشترک با ارمنستان برای آلودگی رود ارس

پساب‌های کارخانه مس ارمنستان وارد رود ارس می‌شود

  بهرامن نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران در دومین همایش توسعه پایدار در صنعت معدنکاری:

پساب‌های کارخانه مس ارمنستان وارد رود ارس می‌شود

توافق کارشناسان ایران و آذربایجان در خصوص موقعیت ایستگاه‌های رودخانه ارس

توافق کارشناسان ایران و آذربایجان در خصوص موقعیت ایستگاه‌های رودخانه ارس

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

مرتب پایش می‌کنیم، جای نگرانی نیست

توضیحات سازمان انرژی اتمی درباره آلودگی رادیواکتیو رودخانه ارس

مرتب پایش می‌کنیم، جای نگرانی نیست

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *