سایت خبری پیام ما آنلاین | سوگند سنگین سردار و حجتی که بر همه تمام شد

سوگند سنگین سردار و حجتی که بر همه تمام شد





۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۵۷

سوگند سنگین سردار و حجتی که بر همه تمام شد

حاج قاسم را همه می شناسند. روستا زاده ای نجیب با نگاهی مهربان که امروز اسطوره جهان اسلام شده است. مردی که سخن گفتن از خصلتها و خوبیهای او نه آنکه فخر و عزتی برای او بلکه فضیلتی است برای گوینده و نویسنده و غرور و سربلندی ای برای هر شنونده مسلمان، حاج قاسم را این روزها همه می شناسند، همه مشتاق دیدن اویند چه دوست باشند و چه دشمن. حتما شنیده اید که حتی جان کری هم در آرزوی دیدن اوست، اگرچه فقط برای چند لحظه باشد! اوباما هم با اینکه او را دشمن خود میداند اما برای این روستازاده کرمانی احترام ویژه ای قایل است.
من سابقا هم در نامه ای که خطاب به «ژنرال پترایوس» و سناتور «مارک گرچت» که از خوف حضور حاجی در عراق در اندیشه ترور او بودند، نوشتم و گفتم که راز محبوبیت و اقتدار این مرد نه در قدرت نظامی و طراحی های استراتژیک او بلکه در یک جمله ساده نهفته است که او فرزند مکتب حضرت روح الله است. او عبد مخلص خداست و به حکم کلام گهربار «من خاف الله اخاف الله منه کل شی» (هرکس که خداترس باشد خداوند ترس و هیبت او را در دل همه چیز میاندازد)، امروز همه مقهور و یا مجذوب این سرباز جان برکف حضرت امام و رهبر معظم انقلاب شده اند.
و البته امروز هم محکمتر از دیروز بر همان باور و اعتقاد ایستاده ام که رمز و راز عزت این مرد در اخلاص و عبودیت اوست و همین امر دلیل محبوبیت او، دلیل عزت او و دلیل نفوذ کلامش در میان هر مسلمان آزاده و علی الخصوص دلباختگان به نظام و انقلاب است و بر همین اساس است که امروز باور قلبی ام را هرچند که خوشایند برخی ها نباشد! اعلام می کنم که اگر دهها تحلیلگر خبره و چیره دست سیاسی و غیر سیاسی مطلبی را بگویند و حاجی کلامی دیگر، ترجیح من پذیرش سخن این سردار بی ادعاست همو که وقتی سخن میگوید تلألو و تجلی کلام مسیحایی حضرت امام سلام الله علیه در بیانش خودنمایی می کند.
الغرض اینکه در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان امسال و به رسم هر ساله، پیشکسوتان جهاد و شهادت میهمان فرمانده خود بودند جمعی صمیمی که حضورشان در کنار حاج قاسم تداعی کننده خاطرات همیشه ماندگار روزهای خون و حماسه در هشت سال دفاع مقدس است. در این محفل سراسر انس سردار سخنانش را در دو محور عمده خطاب به حاضران در جلسه بیان کرد: اول از همه از عاقبت بخیری گفت، مقامی که رسیدن به آن آرزوی همه بندگان خوب خداست، حاج قاسم گفت: همه ما چشم انتظار عاقبت بخیری هستیم اما می دانید که خواسته و دعا بدون عمل معنا ندارد لذا ما باید خود را برای عاقبت بخیری تربیت کنیم.
هرکدام از ما به یکی از شهدا متصل هستیم و گره خورده ایم و لذا به شفاعت آنها طمع داریم، به حضور در جمع آنها طمع داریم اما باید حواسمان باشد به گونه ای عمل نکنیم که وقتی در آن دنیا با شهدا مواجه می شویم آنها ما را نشناسند و یا نه تنها نشناسند بلکه از ما بیزار باشند لذا متوجه باشید که شناخت آنها به عمل ما بستگی دارد.
او در ادامه جلسه و طبق رسم دیرینه اش از همرزمان شهیدش گفت و این بار از ویژگیهای شهدای مدافع حرم، شهیدان جمالی و الله دادی و بادپا، همان منتظرانی که به قول سردار زمانی که ما در اوج آرمانخواهی بودیم آنها عمل کردند. حاجی گفت: بچه ها مراقب باشید که ذکاوت و باهوشی برای امور دنیوی نه شیرینی دارد و نه ماندگاری. ذکاوت این است که مثل بادپا و الله دادی و جمالی 20 سال در کمین شهادت باشی و به وقتش در پی تصاحب آن برآیی.
و بخش دوم و پایانی سخنان حاجی سخن از رمز و راز عاقبت بخیری بود و راه رسیدن به آن، سخنانی که اگرچه گویا بود و نیاز به تفسیر و تاکید نداشت اما او برای اطمینان قلبی سربازان دیروز و امروزش با سوگندی بس عظیم کلامش را و مقصودش را به حاضران و غایبان در جلسه بیان کرد آن هم با لحن و ادبیاتی که انگار ماییم و قرارگاه مقدم عملیات و این جلسه، جلسه ای است که قرار است خوبان روزگار برای روز موعود و لحظه وصل گلچین شوند، جلسه وداعی است که نور شهادت را و عاقبت بخیری را می شود در جبین مشتاقانش دید!. مشتاقانی که مصمم شده اند اندیشه سردار را با جان و دل بپذیرند و به عرصه عمل برسانند!.
و این سخنان ناب که به عینه آن را نقل خواهم کرد به باورم اتمام حجتی بود برای همه، همه آنهایی که عاشق امام و شهدایند و در انتظار روز وصل و همنشینی با شهدا. همه آنهایی که دلداده نظام و انقلابند آن هم با هر وابستگی فکری و جناحی.
سخنانی که سردار آهسته و شمرده اما با لحنی متفاوت خطاب به پیشکسوتان جهاد و شهادت گفت، سخنانی که معتقدم باید سرلوحه فکر و اندیشه و عمل همه کسانی باشد که می گویند ما نظام را و انقلاب را و امام را دوست داریم. حاج قاسم گفت: ای یادگاران دوران دفاع مقدس؛ یکی از شیون عاقبت بخیری، نسبت شما با نظام مقدس جمهوری اسلامی است، والله والله والله از مهمترین شیون عاقبت بخیری رابطه قلبی ما با این حکیمی است که امروز سکان انقلاب را به دست دارد. در قیامت خواهید دید که مهمترین محور محاسبه این است، این رابطه قلبی را حفظ کنید. مشعل گم نشدن در این راه حفظ این ارتباط قلبی با نظام و با رهبر معظم انقلاب است. والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *