سایت خبری پیام ما آنلاین | سرپرست معاونت عمرانی استاندار کرمان:منابع پایدار باید صرف امور زیربنایی شود

سرپرست معاونت عمرانی استاندار کرمان:منابع پایدار باید صرف امور زیربنایی شود





۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۳۳

سرپرست معاونت عمرانی استاندار کرمان:منابع پایدار باید صرف امور زیربنایی شود
سرپرست معاونت عمرانی استانداری کرمان با تاکید بر اینکه سیاست دولت بر این است که منابع پایدار صرف امور زیربنایی شود تصریح کرد: اداره کل امور شهری شهرداری ها با سیاست گذاری استاندار، بنا دارد تمام دستگاه های اجرایی را با شهرداری ها هم راستا کند و اگر اهداف و اعتبارات یکی و هم راستا شود، خروجی های مثبتی خواهیم داشت که نمونه بارز این سیاست‌گذاری احیای باغ فتح آباد کرمان بود.
«ابوالقاسم سیف الهی» در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیش از 60 درصد جمعیت کشور در شهرها و 40 درصد در روستاها سکونت دارند تصریح کرد: در استان کرمان نیز نسبت جمعیت شهری و روستایی همانند کشور است.
وی با بیان اینکه روستاها باید اقتصاد پایدار داشته تا جمعیت بتوانند در روستاها باقی بمانند افزود: اگر اشتغال و معیشت مناسب در روستا نباشد، جمعیت مهاجرت کرده و مشکلاتی از جمله حاشیه نشینی در شهرها و مشکلات رفاهی در روستاها می شود.
سیف الهی ادامه کرد: در ذیل سیاست های مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی، دولت تدبیر و امید و استاندار کرمان تعریفی دارند که به عنوان توسعه پایدار روستایی حول محور اقتصاد مقاومتی است.
سرپرست معاونت عمرانی استاندار کرمان با اشاره به وجود 2 هزار و 400 روستای بالای 20 خانوار در استان کرمان گفت: ظرفیت های مختلفی در روستاهای استان کرمان وجود دارد و اگر بتوانیم یک کار هم راستا با محور قرار دادن چند دستگاه اجرایی در روستاها آغاز کنیم، علاوه بر ایجاد رفاه، می توانیم اقتصاد پایداری نیز برای روستاییان ایجاده کرده ضمن آنکه باید محور این طرح‌ها نیز دهیاری‌ها و مردم ساکن روستا باشند.
سیف الهی با بیان اینکه تا پایان سال جاری طرح هادی همه روستاهای بالای 20 خانوار تدوین خواهد شد افزود: دهیارها موظف هستند که مصوبات طرح هادی روستایی خود را در جهت توسعه روستا و ساخت و سازها مورد نظر قرار دهند.
وی با تاکید بر اینکه باید روستاهای استان طی یک برنامه 5 ساله خودکفا شوند افزود: بسیاری از روستاهای استان، زمینه دامپروری، کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی بسیار خوبی دارند، که باید همه دست به دست هم داده و بر مبنای طرح توسعه پایدار روستایی؛ بتوانیم روستاهای استان را به مرز خودکفایی و توسعه پایدار برسانیم.
سرپرست معاونت عمرانی استانداری کرمان با بیان اینکه یکی از مسائل مهم در شهرها، رویکرد اجتماعی شهرداری ها و دولت است تصریح کرد: شهر یک موجود زنده است و شهروندانی که در شهر زندگی می کنند، سرنوشت شهر را تعیین می کنند و روح شهر، مردمی هستند که در آن زندگی می کنند.
سیف الهی با اشاره به فعالیت 72 شهرداری در سطح استان کرمان گفت: بیش از 800 میلیارد تومان بودجه شهرداری‌های سراسر استان است که سهم شهرداری از مالیات بر ارزش افزوده، حدود 50 درصد از منابع مالی مستمر شهرداری ها می باشد.
وی با تاکید بر اینکه سیاست دولت بر این است که منابع پایدار صرف امور زیربنایی شود تصریح کرد: اداره کل امور شهری شهرداری ها با سیاست گذاری استاندار، بنا دارد تمام دستگاه های اجرایی را با شهرداری ها هم راستا کند و اگر اهداف و اعتبارات یکی و هم راستا شود، خروجی های مثبتی خواهیم داشت که نمونه بارز این سیاست‌گذاری احیای باغ فتح آباد کرمان بود.
این مقام مسئول با بیان اینکه باید تعریف شهر سالم را داشته تا شهروندان ما آرامش خاطر داشته و از فضای مناسب شهری استفاده کنند افزود:امروز یکی از دغدغه های کرمان، ترافیک است و اگر فکر اساسی برای این موضوع نشود، با گره های ترافیکی کور برخورد می کنیم که به همین منظور طرح جامع‌ای برای هر شهر داریم که با همکاری شهرداری ها تدوین می شود.
سیف الهی با بیان اینکه شهر کرمان پیشانی استان است تصریح کرد: سرمایه گذاری و وقت گذاشتن برای شهر کرمان از اصول مهم برای همه مسوولان است و یکی از اتفاقات خوب در کرمان، حضور قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا بود که کار پل سازی و ایجاد 13 تقاطع غیرهمسطح در کرمان و حفر تونل انتقال آب از صفارود به کرمان و … را انجام خواهد داد.
وی ادامه داد: کارخانه ساخت و مونتاژ قطعات پل سازی در 12 هکتار در حال ساخت در شهر کرمان است و کار اجرایی دو تقاطع نیز آغاز شده است.
سرپرست معاونت عمرانی استانداری کرمان در ادامه با اشاره به طرح های آماده بهره برداری استان کرمان در هفته دولت گفت: 306 طرح ملی و 332 طرح استانی در هفته دولت در استان کرمان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

بیماران «آتروفی عضلانی نخاعی» معطل پاس‌کاری وزارت بهداشت برای تدوین پروتکل‌های توزیع دارو هستند

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *