سایت خبری پیام ما آنلاین | ورزش کرمان به محمودی‌نیا مدیون است

ورزش کرمان به محمودی‌نیا مدیون است





۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۲۸

ورزش کرمان به محمودی‌نیا مدیون است
نگاهی گذرا به کارنامه کوتاه محمود محمودی‌نیا به عنوان مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان کرمان گویای این نکته است که وی برای ورزش پهناورترین استان کشور برنامه دارد.
به گزارش واحد خبر اداره کل ورزش و جوانان خبرگزاری برنا در تحلیلی به بررسی شایعات پیرامون استعفای مدیر کل ورزش و جوانان پرداخته است . در این متن آمده است، به جرات می‌توان یکی از دلایل پسرفت ورزش کرمان را در سال‌های اخیر سوء مدیریت یا بهتر بگویم عدم مدیریت دانست. کرمانی که روزگاری در حوزه ورزش حرف برای گفتن داشت و در بسیاری از رشته‌های ورزشی در سطح جهان، آسیا و کشور سیادت می‌کرد طی چند سال گذشته به دلیل نداشتن نقشه راه مناسب و یک برنامه مشخص و مدون با چالش‌های جدی مواجه شد به طوری که بسیاری از هیئت‌های ورزشی به صورت تعطیل یا نیمه تعطیل درآمدند. اما با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و انتخاب محمود محمودی‌نیا به عنوان مدیرکل ورزشِ بزرگترین استان کشور امیدها زنده شد.
سخنان محمودی‌نیا در روز آغاز به کار و مراسم معارفه‌اش و همچنین سوابق وی سبب شد تا ورزشکاران در کرمان شخصی را بر مسند کار ببینند که توانایی‌های بالقوه زیادی دارد.
نگاهی گذرا به کارنامه کوتاه محمود محمودی‌نیا به عنوان مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان کرمان گویای این نکته است که وی برای ورزش پهناورترین استان کشور برنامه دارد و مهم‌ترین برنامه‌اش که می‌تواند ورزش را دچار تحول کند و در حقیقت می‌توان گفت متحول کرده طرح توسعه ورزش قهرمانی و همگانی است. این طرح که به درایت و تدبیر مدیرکل اداره ورزش و جوانان در کرمان در حال پیاده سازی است از نقاط قوت فراوانی برخوردار است و در این طرح تمام مشکلاتی که تا پیش از این ورزش کرمان را در برگرفته بود دیده شده و برای حلش چاره اندیشی شده است.
این طرح که به همت رزم‌حسینی استاندار کرمان و محمودی‌نیا مدیرکل ورزش به مرحله عمل رسید مهر تایید قاطعانه وزیر ورزش را با خود دارد تا آن جا که محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان در آیین رونمایی از طرح توسعه ورزش قهرمانی و همگانی گفت: «این طرح در نوع خود بی بدیل و بی نظیر است و امیدواریم باعث شود جایگاه ورزش استان کرمان ارتقا پیدا کند و به نظر می رسد با این حرکت خوب و سازنده جایگاه استان کرمان سال آینده در گروه خود بسیار بالا باشد و این حرکت نوید این را می دهد.»
مطمئنا این طرح که خروجی عالی و فوق‌العاده‌ای خواهد داشت ورزش کرمان را به خود مدیون کرده است.
از دیگر اقدامات مثبت سکاندار ورزش کرمان می‌توان به تلاشش برای خارج کردن هیئت‌های ورزشی از رکود اشاره کرد. وی به سراغ تک تک هیئت‌های ورزشی در کرمان رفت و آن‌ها را سروسامان داد و از حالت تعطیل و نیمه تعطیل خارج کرد و با ایجاد انگیزه چنان جنبشی به پا کرد که حالا همان هیئت‌های راکد در حال قهرمان پروری هستند.
اما با تمام این تفاسیر چندی پیش شایعه‌ای مبنی بر استعفای مدیرکل اداره ورزش و جوانان زبان به زبان چرخید تا اینکه مدیر روابط‌عمومی اداره کل ورزش این شایعه را قویا تکذیب کرد و گفت: «محمود محمودی‌نیا هیچ‌گونه استعفایی ارائه نکرده است و برخی مغرضان با طرح و انتشار این موضوع در فضای مجازی قصد دارند فضای آرام ورزش استان را متشنج و درگیر حواشی کنند. مدیرکل ورزش و جوانان با قدرت به کارش ادامه می‌دهد و این شایعات بی‌پایه و اساس است. »
قطعا شفاف سازی به موقع روابط‌عمومی اداره کل ورزش باعث شد تا آرامشی که پس از مدت‌ها بر ورزش کرمان حاکم شده از بین نرود چرا که ورزش استان به این آرامش احتیاج دارد اما موضوعی که در این میان از اهمیت بالایی برخوردار است توجه به پیامدهای خروج محمودی‌نیا از راس ورزش استان است چرا که اثرات اقدامات مثبتی که مدیرکل اداره ورزش و جوانان انجام داده به وضوح قابل مشاهده است و با جدیتی که در اجرای طرح‌های علمی و پربازده‌اش دارد مطمئنا ورزش کرمان را به خود مدیون کرده است. وی همین هفته گذشته از آماده‌سازی 300 هیئت برای اجرای طرح توسعه ورزش قهرمانی و همگانی در کرمان خبر داد و گفت: «ما برای توجیه مسئولان تمام هیئت‌های ورزشی درگیر با اجرای این طرح در مرحله نخست در سه روز اخیر جلسات فشرده را با 300 هیئت ورزشی در سرتاسر استان کرمان برگزار کرده‌ایم تا با توجیه مسئولان امر خواسته خود را از اجرای این مرحله از آنان مطالبه کنیم. در مرحله اجرا و راه‌اندازی طرح توسعه ورزش همگانی و قهرمانی 320 آکادمی برای استعداد‌ها و نخبگان 14 تا 18 سال ورزشی در سراسر استان کرمان فعالیت خود را از شهریور ماه و همزمان با هفته دولت آغاز می‌کنند.» این مسائل نشان از توان بالای مدیریتی محمودی‌نیا دارد و همین مهم هم هست که مدیرکل ورزش را بین ورزشکاران محبوب کرده است. حال با این اوصاف اگر روزی بنا به هردلیلی مدیرکل ورزش کرمان پست خود را رها کند تکلیف ورزش در استان چه خواهد شد؟
جوانان و نوجوانانی که با انگیزه فراوان وارد طرح توسعه ورزش قهرمانی و همگانی شده‌اند به چه سرنوشتی دچار خواهند شد؟
ورزشکاران جنوبی‌ترین نقاط استان که حالا شاهد عدالت ورزشی هستند به کدامین راه خواهند رفت؟
محمودی‎‌نیا با اشراف کاملی که به ورزش کرمان دارد تاکنون توانسته کارنامه موفقی از خود به جای بگذارد و اگر وی استعفا دهد یا مجبور به استعفا شود مطمئنا هیئت‌های ورزشی‌ای که با کلی امید و انگیزه مجددا در میدان مسابقات قدم نهادند به حالت تعطیل و نیمه تعطیل بازخوهند گشت.
اما نکته دیگری که مدیریت ارشد استان کرمان یعنی استاندار باید مدنظر قرار دهد حمایت قاطعانه از سکاندار ورزش کرمان است چرا که پیامدهای استعفای محمودی‌نیا بر ورزش کرمان مخرب است و شدیدا این حوزه را تحت تاثیر قرار می‌دهد. استاندار کرمان همچنین باید به این موضوع توجه داشته باشد که قطعا اعمال نفوذهایی صورت گرفته که این شایعات پخش شده و باید با حمایت مقتدرانه از محمودی‌نیا جلوی هرگونه اعمال نفوذ را بگیرد.
به هرحال همه دلسوزان ورزش کرمان به خوبی می‌دانند که رفتن محمودی‌نیا از راس هرم ورزش کرمان به مثابه نابودی ورزش است و باید در راستای حمایت از این مدیر ورزشی تمام تلاش خود را انجام دهند چرا که ورزش کرمان وام دار محمودی‌نیا است.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

یازده روز بی‌خبری از «بی‌بی زلیخا»

یک دختر دستفروش ۱۰ ساله حوالی محله تهرانپارس تهران گمشده است

یازده روز بی‌خبری از «بی‌بی زلیخا»

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *