سایت خبری پیام ما آنلاین | خبر

خبر





۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۲۴

270 پروژه مدرسه سازی نیمه تمام در کرمان وجود دارد
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان گفت: 270 پروژه مدرسه سازی نیمه تمام با یکهزار و 250 کلاس در این استان وجود دارد.
غلامرضا رجایی افزود: از یکهزار و 250 کلاس، 882 کلاس نیمه تمام در حوزه طرح تخریب و بازسازی قرار دارند و بقیه در طرح های برکت، مسکن مهر و خودیاری و استانی در حال ساخت هستند.
وی تصریح کرد: از سال 1385 تاکنون 3 هزار و 868 کلاس با اعتبار 2 هزار و 200 میلیارد ریال در استان ساخته شده است.
وی درباره پروژه های رفسنجان، نوق و کشکوئیه هم گفت: از سال 1385 تاکنون در این شهرستان 40 پروژه مدرسه سازی با اعتبار 200 میلیارد ریال اجرا و تحویل داده شده است. مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان بیان کرد: این پروژه ها شامل شش باب سالن چند منظوره و 34 مدرسه است که از محل اعتبارات احداث آموزشی خیرین، احداث آموزشی استانی، تخریب و بازسازی، تکمیلی خیرین، تکمیلی استانی، توسعه پروژه های استانی و مقاوم سازی اجرا شده است.

حضور پررنگ کرمان در نمایشگاه فرش دستباف ایران
معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان از حضور پررنگ شرکت های کرمانی در نمایشگاه فرش دستباف ایران در محل نمایشگاه های بین المللی تهران خبر داد. مصطفی زریسفی افزود: کرمانی ها سال های گذشته در این نمایشگاه یا حضور نداشتند یا اینکه کم حضور داشته اند اما امسال در سه تا چهار سالن حضور خوبی دارند که مورد استقبال مردم نیز قرار گرفته است. وی با اشاره به برپایی نمایشگاه فرش دستباف ایران از یکم تا هفتم شهریور گفت: یکی از بازارهای اصلی فروش فرش کرمان، بندر هامبورگ آلمان است که امیدواریم بتوانیم مذاکراتی را برای صادرات فرش کرمان به آلمان داشته باشیم. معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان بیان کرد: همچنین نیمه دوم سال جاری قرار است هیاتی آمریکایی برای بازدید از کارگاه های فرش به ایران سفر کنند که حضور در کرمان نیز برای آنها برنامه ریزی شده است. وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که کشور با تحریم روبرو بود صادرات فرش ایران به آمریکا بسیار محدود شد اما پس از بحث توافق دوباره این ارتباط برقرار شده و امیدواریم کرمان از این فرصت استفاده کند و بتواند مانند گذشته که سالانه 80 میلیون دلار صادرات فرش به آمریکا داشت، عمل کند.

15 طرح صنعتی و معدنی در جنوب کرمان افتتاح می شود
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: همزمان با هفته دولت 15 طرح صنعتی و معدنی با اعتبار 45 میلیارد و 626 میلیون ریال در این منطقه به بهره برداری می رسد.محمود اسکندری در جمع خبرنگاران افزود: سهم شهرستان جیرفت از این طرح ها، 9 طرح با اعتبار دو میلیارد و 165 میلیون ریال است که در این هفته مورد بهره برداری قرار می گیرد. وی تصریح کرد: طرح های قابل افتتاح در شهرستان جیرفت شامل افتتاح کارخانه تولید کنسانتره آهن، سه سردخانه، کارخانه تولید روغن زیتون، تولید و بسته بندی قند از شکر، تولید گاز اکسیژن، ریخته گری فلزات و قطعات پیش ساخته است. وی گفت: در شهرستان عنبرآباد نیز کارخانه تولید کیک و کلوچه با اعتبار 10 میلیارد ریال افتتاح خواهد شد. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان بیان کرد: کارخانه های تولید آرد و ذرت خشک کنی با اعتبار 155 میلیارد ریال در شهرستان کهنوج افتتاح خواهد شد. وی افزود: در شهرستان منوجان نیز دو کارخانه سنگبری و سنگ دانه بندی شده با اعتبار 50 میلیارد ریال و طرح بلوک سنگ و سنگبری انواع سنگ در شهرستان فاریاب با اعتبار دو میلیارد و 476 میلیون ریال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *