پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۲۲

نشست بررسی موانع و مشکلات پیمانکاران راه و شهرسازی
نشست بررسی موانع و مشکلات پیمانکاران راه و شهرسازی کرمان در ارتباط با پروژه های راهسازی با حضور مهندس مقبلی مدیر کل راه وشهرسازی برگزار شد . به گزارش روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان کرمان ، در ابتدای این جلسه چند تن از پیمارانکاران مشکلات مهم این قشر در پروژه های اداره کل راه و شهرسازی را مطرح کردند. بر اساس این گزارش بیشتر مباحث مطرح شده در این نشست پیرامون مشکلات مالی و مطالبه پیمانکاران از این اداره کل بود . مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان ضمن تقدیر از تلاش پیمانکاران، گفت : پیمانکاران بازوان توانمندی در عرصه عمران و آبادانی کشور هستند. مهندس خداداد مقبلی ضمن اشاره به اینکه من دغدغه شما عزیزان را در اکثر موارد قبول و بر رفع این مشکلات تاکید دارم، افزود: به کیفیت کار توجه کنید و کیفیت اجرای پروژه زا در الویت کار خود قرار دهید. وی در حاشیه این نشست در گفت‌و گو با خبرنگار ما ضمن تقدیر و تشکر از پیمانکاران با اشاره به مطالبه 150 میلیارد تومانی پیمانکاران از این ادره کل اظهار داشت: این میزان بدهی نشان از قابلیت این اداره کل در استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی است.

آغازبکار دومین سالانه عکس
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: دومین سالانه عکس کرمان عصر امروز آغاز به کار خواهد کرد و مراسم اختتامیه روز پنجشنبه برگزار می شود.فرشید فلاح با اشاره به اهمیت این برنامه گفت: دو سال قبل عکاسان کرمان 10 گروه بوده و با هم رقابت های ناسالم داشتند که آقای زنده روح با برگزار نخستین سالانه عکس کرمان عکاسان را متحد کرد و امسال این برنامه در سطح ملی برگزار می شود. فلاح تصریح کرد: مسعود زنده روح رییس انجمن عکاسان ایران و فردی استثنایی است که در بین رشته های هنری مختلف کشور، از کرمان کسی را در این سطح مانند ایشان نداریم و جنبه فنی کار، مدیریت و دلبستگی به کرمان ویژگی های توامان آقای زنده روح است. وی بیان کرد: همزمان با برگزاری نخستین سالانه عکس کرمان، یک کتاب نیز چاپ شد و در سال جاری یک گام جلو رفته و یک کتاب از جاذبه های کرمان منتشر می شود و و نمایشگاه عکس های برتر سالانه برپا خواهد شد. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: ویژگی دیگر دومین سالانه عکس کرمان، ورود به بحث های نظری عکاسی و انتشار مقالات است از افراد صاحب نام علم عکاسی کشور برای کارگاه ها ی آموزشی دعوت شده است.

دانشگاه‌ها ظرفیت تحقیقاتی برای حل مشکلات آب را دارند
رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: دانشگاه‌های ظرفیت خوبی دارند برای اینکه در کارهای تحقیقی و پژوهشی فعالیت کنند و برای مشکلات آب استان راه حل پیدا کنند. محمدجواد فدایی در سیزدهمین همایش ملی آبیاری و کاهش تبخیر در تالار دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار داشت: اگر مسئولان و مدیران استانی می‌خواهند پروژه‌های آنها ارزان‌تر به اتمام برسد باید بخشی از هزینه‌ها را برای تحقیق و پژوهش قرار داده و کارهای تحقیقاتی خود را به دانشگاه سفارش دهند. رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان بیان کرد: دانشگاه‌ها با داشتن دانش و ظرفیت‌های خوبی که از نظر افراد فرهیخته دارد، می‌تواند این کارها را به نحو احسن انجام دهند. فدایی عنوان کرد: دانشگاه‌های کشور به ویژه دانشگاه شهید باهنر ظرفیت خوبی دارند برای اینکه در کارهای تحقیقی و پژوهشی فعالیت کنند و برای مشکلات آب استان راه حل پیدا کنند. وی بیان داشت: دانشگاه بر اساس سفارش و پرداخت هزینه می‌تواند کار انجام دهد و این بودجه و اعتباری که دانشگاه دارد بیشتر از آموزش و تربیت جواب نمی‌دهد و کارهایی که در دانشگاه انجام می‌شود بیشتر کارهای تمرینی تحقیقی است که محقق ما آموزش ببیند تا محقق شود و اگر بخواهیم کاربردی باشد باید خارج از دانشگاه کار انجام دهد.

زمین لرزه کوهبنان خسارت نداشت
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: زمین لرزه چهار ریشتری صبح امروز کوهبنان هچ گونه خسارت جانی و مالی نداشت.
محسن صالحی اظهار داشت: به محض اطلاع از وقوع زمین لرزه تیم های ارزیاب به منظور بررسی میزان خسارت احتمالی زمین لرزه به مناطق زلزله زده اعزام شدند. وی گفت: طبق گزارش های اعلام شده این زمین لرزه هیچ گونه خسارت جانی و مالی نداشت. صالحی ادامه داد: تنها مشکلی که با وقوع زمین لرزه در کوهبنان به وجود آمد اختلال در شبکه تلفن های ثبات است. وی با اشاره به زلزله خیز بودن استان کرمان اظهار داشت: باید همواره آماده مدیریت بحران باشیم. مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان تصریح کرد: مردم نیز باید در زمان وقوع زمین لرزه نکات ایمنی را رعایت کرده و در مکان های امن پناه بگیرند. وی رعایت اصول فنی در ساخت و سازها را مورد تاکید قرار داد و افزود: خوشبختانه با مدنظر قرار دادن این اصل در کرمان، طی سال های اخیر شاهد کاهش آمار ناشی از زمین لرزه در این استان هستیم.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *