پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | استقبال از غرفه قالی همایون کرمان

استقبال از غرفه قالی همایون کرمان





۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۵۸

استقبال از غرفه قالی همایون کرمان

غرفه قالی همایون کرمان روز شلوغی را پشت سر گذاشت و تقریبا در اکثر ساعات، این غرفه میهمان بازدیدکنندگان بیست و چهارمین نمایشگاه فرش بود.
فرش کرمان برندی جهانی است
داریوش کمالی، قهرمان رشته های ورزشی شنا، تیراندازی، اسب سواری و کوهنوردی در حاشیه بازدید از غرفه «قالی همایون» در بیست و چهارمین نمایشگاه فرش دستباف ایران گفت: قالی همایون کار ارزشمندی را با تولید قالی تاریخ جام جهانی انجام داده است و این قالی تا سال های سال ماندگار خواهد بود. وی افزود: فدراسیون های دیگر هم باید از فدراسیون فوتبال الگو برداری کنند و از ظرفیت قالی کرمان در معرفی فرهنگ و تاریخ و هنر کشورمان به جهانیان بهره ببرند. این ورزشکار پیشکسوت همچنین در ادامه خطاب به همایون همتی، موسس «قالی همایون کرمان» گفت: تولید این قالی مصداق بارز تولید داخلی است و اگر فدراسیون های دیگر هم مثل فدراسیون فوتبال به این کار روی بیاورند، از تولید داخلی حمایت کرده اند. وی در پایان گفت: فرش کرمان و در مجموع فرش های ایرانی برندی جهانی هستند و باید از این برندها برای معرفی هرچه بیشتر کشورمان استفاده کنیم و چه راهی بهتر از ورزش برای معرفی کردن فرهنگ غنی کشورمان. گفتنی ست داریوش کمالی سال 59 در رشته کوهنوردی، سال 61 در رشته شنا و سال 63 در رشته اسب سواری مقام کشوری دارد. این پیشکسوت با مشاهده رزومه قالی همایون کرمان در طراحی فرش های نمادین از جمله فرش جام جهانی 2010 و فرش جام جهانی 2014 ابراز امیدواری کرد تا فدراسیون های ورزشی دیگر هم از ظرفیت و پتانسیل قالی کرمان در عرصه بین الملل استفاده کنند.
عکس یادگاری با کودکان
تعدادی از کودکان به دعوت مرکز ملی فرش به نمایشگاه آمده بودند و از تعداد فرش های هر غرفه در نمایشگاه صورت برداری می کردند. این کودکان به منظور آشنایی بیشتر با فرش دعوت شده بودند که دقایقی را در غرفه قالی همایون کرمان گذراندند و عکسی به یادگار در این غرفه انداختند.
فرش کرمان ارزشمند است
در این نمایشگاه تاجرانی هم از کشورهای دیگر برای مشاهده فرش های دستباف ایرانی آمده بودند و از غرفه قالی همایون هم بازدید می کردند. دو تاجر ژاپنی که مدت زمان زیادی را برای مشاهده قالی همایون کرمان در این غرفه گذراندند در گفتگو با ما فرش کرمان را ارزشمند توصیف کردند.
قالی فقط قالی کرمان
افراد فعال در حوزه فرش از شهرهای دیگر هم از دیگر مهمانان غرفه قالی همایون بودند. فردی که از تبریز به این نمایشگاه آمده بود و از غرفه قالی همایون دیدن می کرد گفت: قالی فقط قالی کرمان.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *