سایت خبری پیام ما آنلاین | قالی کرمان در موزه فیفا

قالی کرمان در موزه فیفا





۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۵۲

قالی کرمان در موزه فیفا
تصاویر لوگوی ادوار جام جهانی از سوی فدراسیون فوتبال ایران جهت ارسال به موزه فیفا درزوریخ انتخاب شد.
این اثر بی نظیر از مجوعه تولیدات ))قالی همایون کرمان(( است همایون هُمتی مدیر این مجموعه در گفتگو با خبر نگار پیام ما گفت این قالی در ابعاد یک مترو شصت سانتیمتردر دو مترو شصت سانتیمتر در مدت دو سال بافته شده است و در حدود 65 رج و حدودا بیش از سه میلیون گره دارد.
هُمتی ادامه داد : قالی ادوار جام جهانی دارای 80 رنگ اصلی و 40 رنگ ترکیبی می باشد وبرای بافت آن از روش بافت قالی های موزه ای کرمان استفاده شده است.
تولیدکننده این اثر ادامه داد: هدف از بافت این قالی به تصویر کشیدن تاریخچه ادوار جام جهانی فوتبال از سال 1930 تا 2014 در قالب 20 جام به عنوان یادگاری تاریخی از هنر منحصربه فرد و ماندگار قالی بافی کرمان برای عرضه به جهانیان دانست. همایون هُمتی گفت: ایده تولید این اثر زمانی در ذهنم شکل گرفت که در سفری به زوریخ و بازدید از مقر فیفا چنین طرحی را در ورودی محل آن دیدم و تصمیم گرفتم که این اثر را با هنر قالی بافی کرمان تلفیق کنم تا یک اثر هنری ماندگارتولید کنیم.
وی در پایان یادآور شد این فرش به صورت جفت می باشد که به نسخه دوم آن پرچم آلمان قهرمان این دوره جام جهانی 2014 به آن اضافه شده که به عنوان نسخه دوم این اثر عرضه شده که میتواند مورد توجه کلکسیونرهای داخلی وخارجی قرار گیرد
وی خاطرنشان کرد علاقه مندان جهت آشنایی بیشتر با شماره 09366206905 و 09355250005 تماس بگیرند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *