پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | حضور پررنگ فرش کرمان در جمع بهترین فرش های ایران/ فریاد فرش کرمان از بلندای تاریخ تاکنون

حضور پررنگ فرش کرمان در جمع بهترین فرش های ایران/ فریاد فرش کرمان از بلندای تاریخ تاکنون





۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۴۹

حضور پررنگ فرش کرمان در جمع بهترین فرش های ایران/ فریاد فرش کرمان از بلندای تاریخ تاکنون
در حاشیه نمایشگاه فرش دستباف در تهران، مرکز ملی فرش در سالنی جداگانه اقدام به نمایش بهترین فرش های ایران کرده است. وقتی پا به این سالن می گذاری انصافا ابهت این فرش ها تمام ذهنت را درگیر می کند. فرش های زیبا و با قدمت ایرانی که هرچه نگاهشان می کنی از آن ها سیر نمی شی. از در سالن که وارد شوی، از سمت راست نمایش این فرش ها شروع می شود و یک گوشه سالن را به طور کامل به خود اختصاص داده اند.
تقریبا از بیشتر استان های ایران در این قسمت فرش وجود دارد. تهران، اصفهان، تبریز، قم، کاشان و البته کرمان. استان کرمان اما پررنگ ترین حضور را در جمع بهترین فرش های ایران دارد. از بین فرش هایی که به انتخاب مرکز ملی فرش در قسمت برترین فرش ها به نمایش گذاشته شده اند، حدود 15 درصد فرش ها کرمانی هستند و از این نظر سهم کرمان از همه شهرها بیشتر است و این موضوع نشان دهنده ظرفیت بالای فرش کرمان است. اگرچه در طی این سال ها فرش کرمان مظلوم واقع شده و آنطور که باید این صنعت در کرمان دیده نشده اما این نکته که در بین فرش های برتر ایران، کرمان از همه شهرها سهم بیشتری دارد همانند فریادی ست از بلندای تاریخ. فریادی که باید توجهات را به خود جلب کند تا از این پس بیش از پیش به این صنعت در کرمان توجه شود.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *