پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | استاندار کرمان: نباید واحدهای صنعتی را با حمایت‌های غیرمعقول سرپا نگه داریم

استاندار کرمان: نباید واحدهای صنعتی را با حمایت‌های غیرمعقول سرپا نگه داریم





۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۰۳

استاندار کرمان: نباید واحدهای صنعتی را با حمایت‌های غیرمعقول سرپا نگه داریم

علیرضا رزم حسینی عصر یکشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با تاکید بر اینکه شرکت‌های مختلف باید تعهد بالایی برای شرکت در این جلسات در راستای رفع مشکلات خود داشته باشند اظهار داشت: باید با استفاده از تکنولوژی های جدید از زیان دهی شرکت ها و واحدهای صنعتی و تولیدی جلوگیری و این واحدها به واحدهای سودآور تبدیل کنیم.
وی در ادامه با اشاره به مشکل هزینه گاز در کوره های آجرپزی افزود: با توجه به تعداد اشتغالی که در کوره های آجرپزی وجود دارد، نباید اجازه بدهیم هیچ واحد آجرپزی تعطیل شود.
استاندار کرمان بیان کرد: واحدهای کوچک که سهم بالایی در ایجاد اشتغال و افزایش بهره وری دارند باید مورد توجه بیشتری قرار گیرند و در جهت رفع مشکلات و موانع تولید آن ها تلاش شود.
وی در زمینه بررسی مشکلات واحدهای تولیدی ذغالسنگ در استان کرمان گفت: وضعیت تولید ذغال در ایران به صرفه نیست و قیمت تمام شده آن در برخی کشورها 50 تا 70 درصد کمتر از قیمت شماست و دولت مجبور است سیاست واحدی را درباره ذغالسنگ کرمان اتخاذ کند.
رزم حسینی عنوان کرد: برای فعال کردن واحدهای کرمان در زمینه ذغال تلاش می کنیم و باید راهکاری را پیدا کنیم که ذخایر ذغالسنگ مورد استفاده قرار گیرد. امیدواریم با رفع تحریم ها، ماشین آلات و تکنولوژی جدید تری در زمینه صنعت ذغال وارد شود و بتوانیم این صنعت را فعال تر کنیم. مدیران این حوزه باید در جلسات کارشناسی، راهکارهایی را پیدا کنند که بتوان صنعت ذغالسنگ را مجددا احیا کرد.
رزم حسینی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته از سوی شرکت گاز استان کرمان عنوان کرد: 12 شهر در برنامه گاز رسانی این شرکت می باشد که تا کنون 300 روستا را گاز رسانی نموده است.
وی با اشاره به مشکل نقیدنگی و مسائل مالیاتی واحدها بیان کرد: نباید سیستم به گونه ای باشد که واحدهای صنعتی را با حمایت های غیرمعقول سرپا نگه داریم و باید برای تکنولوژی، مدیریت درست و افزایش بهره وری تلاش کنیم و حضور شرکت های زیان ده معنی ندارد.
استاندار کرمان با بیان اینکه همه ما در استان باید به ماندگاری واحدهای صنعتی که ایجاد شغل کرده اند، کمک کنیم تصریح کرد: می دانیم مشکلات وجود دارد، باید واحدهایی که اشتغال را افزایش می دهند، حمایت شوند. باید واحدها راهنمایی شوند تا مشکل جدید بر مشکلات قبلیشان اضافه نشود، دریافت تسهیلات و اضافه بدهی به بدهی های قبل، مشکل جدید است، نباید زیان را به زیان اضافه کرد.
رزم حسینی تصریح کرد: اگر واحدی نمی تواند بدهی ها را پرداخت کرده و توان ماندن در بازار را ندارد، باید آن را تعطیل کند و در صورتی که با نظر کارشناسان، توان ادامه حیات دارد، باید با ارائه تسهیلات حمایت شوند تا مشکلاتشان حل شود.
وی بیان کرد: باید مسائل را با تعامل حل کرد و مدیران اجرایی باید وقت گذاشته و مسائل را مدیریت و مشکلات اورژانسی واحدها در اولویت کاری خود قرار دهند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *