پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۰۷

پنج طرح عمران شهری در عنبرآباد افتتاح می شود
شهردار عنبرآباد گفت: در هفته دولت که فرصتی برای اطلاع رسانی خدمات دولت است، پنج طرح عمران شهری افتتاح و عملیات اجرایی سه طرح دیگر نیز آغاز می شود. به گزارش ایرنا نعمت الله حسین زاده افزود: فضای تعامل و همدلی موجود بین اعضای شورای اسلامی باعث شده تا شهرداری با استفاده از این فضا، اقدامات موثری را برای عمران و توسعه شهر انجام دهد. وی خاطرنشان کرد: کنارگذر شهر عنبرآباد که با اعتبار 30 میلیارد ریال احداث شده و نقش موثری در کاهش بار ترافیک و حوادث درون شهری دارد یکی از طرح هایی است که در هفته دولت مورد بهره برداری قرار می گیرد. حسین زاده تصریح کرد: نصب و راه اندازی دو دستگاه دوربین کنترل نظارتی در سطح شهر با اعتبار 900 میلیون ریال از دیگر طرح هایی است که مورد افتتاح قرار خواهد گرفت. شهردار عنبر آباد افزود: بهره برداری از بلوار ورودی شهر عنبرآباد از سمت خضرآباد به طول یکهزار و 300 متر شامل روشنایی معابر، فضای سبز و جدول گذاری با اعتبار دو میلیارد ریال نیز در هفته دولت آغاز می شود. وی گفت: بهره برداری از ساختمان شورای شهر با اعتبار یک میلیارد و 700 میلیون ریال و جایگاه عرضه دام با اعتبار 700 میلیون ریال نیز در هفته دولت انجام می شود. حسین زاده ادامه داد: همچنین در این هفته عملیات اجرایی بوستان شورا در شهرک امام خمینی (ره) و ساماندهی و آسفالت بلوار امام سجاد (ع) با اعتبار 10 میلیارد ریال آغاز می شود. وی گفت: ساماندهی دستفروشان سطح شهر در مکان جدید با 80 غرفه از دیگر طرح هایی است که در هفته دولت انجام خواهد شد. شهرستان عنبرآباد در فاصله 260 کیلومتری جنوب مرکز کرمان واقع شده است.

احداث 5 خانه پزشک در
جنوب کرمان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی جیرفت گفت: احداث پایگاه شهری صاحب‎آباد و پنج خانه پزشک از جمله پروژه‎های عمرانی در دستور کار هستند. به گزارش فارس محمدرضا محمدی‎ساردو ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه در این شهر با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت شش سال است که فعالیت خود را آغاز کرده است، اظهار داشت: با وجود منابع غنی در منطقه جنوب کرمان فقر و محرومیت این منطقه قابل تأمل است. وی بیان داشت: ضریب وجود تخت در جنوب کرمان 0.4 و در شمال کرمان 2.3 است، این تفاوت معناداری است، جدای از برنامه‎های وزارت بهداشت دانشگاه نیز یکسری برنامه‎ها را اجرا کرده تا مشکلات درمانی و بهداشتی منطقه کاهش یابد. محمدی‎ساردو با توجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی جیرفت هفت شهرستان جنوب کرمان را در برمی‎گیرد، افزود: برنامه‎هایی که در قالب طرح تحول سلامت انجام شده، طبق ارزیابی ناظران وازرتخانه عملکرد خوبی داشته است، بودجه‎های متعددی از وزارت بهداشت گرفتیم که بودجه اصلی برای کاهش میزان پرداختی از جیب بیماران است و در اختیار دانشگاه قرار گرفت. وی با بیان اینکه با اجرای طرح نظام سلامت در منطقه میزان پرداختی بیماران در عمل به رقم واقعی 10 درصد رسید و به 3 درصد کاهش یافت، خاطرنشان کرد: در زایمان‎های طبیعی در کشور جیرفت رتبه نخست را دارد و آمار زایمان‎های سزارین بسیار کم است، بیمارستان آیت‎الله کاشانی رتبه دوم و سوم زایمان در کشور را دارد، اما بیمارستان فرسوده است به همین دلیل بهسازی‎هایی در بیمارستان انجام شده و چند تخت اضافه کردیم.

چهاردهمین همایش آب و خاک ایران در رفسنجان برگزار می شود
دبیر چهاردهمین همایش آب و خاک ایران گفت: این همایش از شانزدهم شهریور به مدت سه روز در دانشکده کشاورزی دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان برگزار می شود.
وحید میرزایی در جمع خبرنگاران افزود: نخستین بار است که افتخار برگزاری این همایش به یکی از شهرستان های کشور( رفسنجان) رسیده و تاکنون در تهران، مشهد، تبریز، همدان و اهواز برگزار شده است. وی بیان کرد: در سیزدهمین همایش آب و خاک ایران که در اهواز برگزار شد مسائل و پتانسیل های مربوط به آب و خاک رفسنجان مطرح و قرار شد چهاردهمین همایش آب و خاک ایران در این شهرستان برگزار شود. وی از حضور بیش از 800 میهمان از سراسر کشور در همایش آب و خاک خبر داد و گفت: برای حل مسائل آلودگی خاک، پدیده گرد و خاک و فرسایش آن باید تلاش شود زیرا نیازهای اساسی انسان در دل خاک نهفته است و خاک در تولید غذا، پوشاک، چوب، مواد اولیه صنعت و انرژی، ذخیره و فعالیت های شهرسازی، دفع پساب ها و پسماندها نقش اساسی دارد. دبیر چهاردهمین همایش آب و خاک ایران به اهمیت بهره برداری پایدار و حفظ امانت خاک برای نسل های آینده در قالب شهری، استانی، کشوری و جهانی اشاره کرد و افزود: اگر خاک از دست برود بطور مسلم بهره برداری پایدار برای امنیت غذایی در جامعه نخواهیم داشت.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *