پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۰۴

احتمال عرضه‌ی آیفون 6s از 27 شهریور
همان‌طور که می‌دانید اپل از ماه‌ها پیش در حال کار روی نسل جدیدی از آیفون است. پیش از این اخبار و شایعه‌های زیادی پیرامون آیفون جدید اپل منتشر شده بود. براساس این اخبار به‌نظر می‌رسد این شرکت قصد دارد به‌زودی دو آیفون با نام‌های 6s و 6s پلاس را به‌طور رسمی رونمایی کند. این در حالی است که به‌تازگی یک وب‌سایت فرانسوی امکان ثبت‌نام برای پیش‌خرید آیفون‌های 6s و 6s پلاس شرکت اپل را فراهم کرده است. البته لازم به‌ذکر است که ثبت درخواست برای پیش‌خرید این دستگاه‌ها از تاریخ 20 شهریور (11 سپتامبر) امکان‌پذیر است. همچنین این وب‌سایت اعلام کرده که عرضه‌ی آیفون‌های سفارش داده شده یک هفته پس از ثبت یعنی از 27 شهریور (18 سپتامبر) آغاز خواهد شد. براساس اخبار و شایعه‌های منتشر شده اپل در نسل جدید آیفون از یک دوربین 12 مگاپیکسلی بهره خواهد گرفت. به‌نظر می‌رسد شرکت سازنده‌ در این محصولات از فناوری Force Touch هم بهره خواهد گرفت. همچنین یکی از مهم‌ترین شایعه‌ها در مورد نسل جدید آیفون، تصمیم اپل برای افزایش ظرفیت حافظه‌ی رم به 2 گیگابایت است.

گوگل پشتیبانی از واچ فیس‌های تعاملی را برای اندروید ور فراهم کرد
گوگل از واچ فیس‌های تعاملی برای اندروید وِر رونمایی کرد. تمامی ساعت‌های هوشمند اندروید وِر از هفته‌های آتی بروزرسانی مربوط به این واچ فیس‌ها را دریافت خواهند کرد. همان طور که از نام آن مشخص است، واچ فیس‌های تعاملی ویژگی‌های جدیدی را به ساعت‌های اندروید وِری اضافه می‌کند که تعامل با ساعت را تسهیل می‌دهد. در حال حاضر، سه واچ فیس تعاملی با نام‌های Bits, Together و Under Armour برای ساعت‌های اندروید وِر در نظر گرفته شده است. واچ فیس بیتس به کاربر این امکان را می‌دهد علاوه بر نگه داشتن اطلاعات دلخواه در صفحه اول ساعت، اطلاعات مربوط به زمان، تماس‌های از دست رفته، ایمیل‌های جدید، وضعیت باتری، بورس، قرار ملاقات‌های آتی و غیره را نیز به آن اضافه کنند. واچ فیس Together هم ظاهر نمایشگر ساعت را به فضایی برای اشتراک گذاری تبدیل می‌کند؛ در این حالت کاربر می‌تواند ساعت خود را با ساعت دوستان خود متصل کرده و فایل‌هایی مانند تصاویر، شکلک‌ها و فعالیت‌ها را با آن‌ها به اشتراک بگذارند. واچ فیس Under Armour هم به طور مکرر وضعیت سلامتی کاربر را چک می‌کند.

برخورد صاعقه باعث از دست رفتن بخشی از داده‌های گوگل شد
فایل‌های برخی کاربران گوگل دیروز از دسترس خارج شدند اما پس از مدتی کوتاه این مشکل برطرف شد. گوگل دلیل این اتفاق را برخورد صاعقه به مراکز داده‌ی خود در بلژیک اعلام کرده است. در حالت کلی مراکز داده باید در مقابل صاعقه مقاومت بیشتری داشته باشند. البته گوگل اعلام کرده است که صاعقه به بخش تامین برق مرکز برخورد کرده است و باعث خارج شدن آن از دسترس شده است. به علاوه تنها ۰.۰۰۰۰۱ درصد از داده‌های موجود بر روی این مرکز به صورت دائم از دسترس خارج شده‌اند و بقیه داده‌ها طبق روال گذشته در دسترس هستند. همچنین گوگل بیان کرده است که بهبود سخت‌افزاری خود را ادامه خواهد داد تا احتمال از دست رقتن داده‌ها را کمتر از قبل نیز بکند. احتمال از دست رفتن داده‌های یک مرکز در اثر برخورد صاعقه بسیار کم است اما مشکل اینجا است که کاربران گزینه‌ای برای پشتیبان‌گیری از این داده‌ها ندارند و باید امیدوار باشند تا گوگل و شرکت‌های مشابه این مراکز را امن‌تر از گذشته کنند.

تبلت ۱۲ اینچی ویندوز ۱۰ سامسونگ
شاید شما هم به یاد داشته باشید زمانی را که کمپانی سامسونگ تبلت های ویندوزی خود را تحت نام Ativ تولید و عرضه می نمود، حتی گفته می شد که برند Ativ در دیوایس های ویندوزی این کمپانی مانند برند Galaxy در دیوایس های اندرویدی آن است. به دلایلی که رسماً اعلام نشده اند کره ای ها در سال های اخیر دیوایسی از سری محصولات Ativ را وارد بازار نکرده اند اما به نظر می آید که آشتی بین سامسونگ و مایکروسافت به لطف ورود ویندوز ۱۰ به بازار شدنی خواهد بود. بر اساس اطلاعات منتشر شده در شبکه اجتماعی Weibo چین، سامسونگ در حال آماده سازی تبلتی ۱۲ اینچی با سیستم عامل ویندوز ۱۰ است. گفته شده است که این محصول با صفحه نمایش لمسی Super AMOLED، چیپست Intel Core M ساخته شده با تکنولوژی ۱۴ نانو متری، ۴ گیگا بایت رم، قلم لمسی S Pen، بدنه ای به ضخامت فقط 2/6 میلی متر و ۶۰۰ گرم وزن وارد بازار خواهد شد. هنوز مشخص نیست که صفحه نمایش این تبلت چه رزولوشنی خواهد داشت اما ۲۵۶۰ * ۱۶۰۰ و ۳۸۴۰ * ۲۴۰۰ پیکسل از جمله احتمالات مطرح شده هستند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *