پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۴۹

سند توافق را نباید تخریب کرد
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: سندی همانند توافق هسته ای که بسیار مفید است را نباید تخریب کرد و این کار جالب نیست. به گزارش ایرنا علی لاریجانی افزود: هر چند که گفته می شود غربی ها بسیار زورگو هستند، اما باید گفت که در همین دالان زورگویی، پیشرفت های بسیاری حاصل شد. از این رو برای نیل به پیشرفت در حوزه های مختلف باید امور از قبل تعیین تکلیف شود. لاریجانی به اختلاف نظرها در مساله هسته ای اشاره کرد و یادآور شد: تعیین تکلیف هایی در این مورد در گذشته صورت گرفت، بنابراین نتایج خوبی نیز به دست آمد.
به عنوان مثال گفته شد که باید غنی سازی وجود داشته باشد و این موضوع را غربی ها پذیرفتند. وی تصریح کرد: هر چند بنده به یاد ندارم که از ابتدای مذاکرات هیچ گاه بحث غنی سازی مورد قبول غربی ها بوده باشد، اما تلاش های بسیاری در این زمینه از سوی تیم مذاکره کننده صورت گرفت و آنها نیز پذیرفتند.

امضای 40 نماینده پای استیضاح وزیر نفت
عضو کمیسیون انرژی مجلس از تشکیل نشست استیضاح کنندگان وزیر نفت در روز سه‌شنبه هفته جاری خبر داد و گفت: تاکنون 40 نماینده این استیضاح را امضا کرده‌اند. سیدشکرخدا موسوی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، درباره آخرین وضعیت استیضاح بیژن زنگنه وزیر نفت گفت: در حال جمع‌آوری امضاهای بیشتر برای طرح استیضاح هستیم. وی از امضای افراد مؤثر مجلس پای استیضاح وزیر نفت خبر داد و اظهار داشت: روز سه‌شنبه استیضاح‌کنندگان تشکیل جلسه داده و تصمیم‌گیری خواهند کرد. موسوی با اشاره به اینکه در این روز جمع‌بندی نهایی صورت گرفته و نسبت به تحویل یا عدم تحویل این استیضاح به هیأت رئیسه مجلس تصمیم‌گیری خواهد شد، گفت: به احتمال زیاد استیضاح آقای زنگنه روز سه‌شنبه تحویل هیأت رئیسه می‌شود. عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به جمع‌آوری 40 امضا برای استیضاح وزیر نفت، تصریح کرد: احتمالا تعداد امضاها تا روز سه‌شنبه به 50 خواهد رسید و البته بسیاری از نمایندگان نیز که متن استیضاح را امضا نمی‌کنند با استیضاح موافقند و عنوان می‌دارند که رأی موافق خواهند داد.

درباره ارتقای سطح روابط به سفیر هیچ توافقی نشده است
کاردار ایران در انگلیس بازگشایی رسمی و فعالیت کامل سفارت ایران در لندن را اعلام کرد. محمدحسن حبیب‌الله‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این که ایران در اول اسفند 92 پرچم خود را در سفارت کشورش در لندن برافراشته بود، گفت: مراسم بازگشایی امروز درواقع اعلام بازگشایی رسمی و فعالیت کامل در ادامه فعالیت‌های بیش از یک سال گذشته ماست. وی که تاکنون به عنوان کاردار غیر مقیم ایران و از امروز به عنوان کاردار رسمی ایران فعالیت خود را در سفارت کشورمان در لندن دنبال می‌کند، در ادامه درباره جزئیات برگزاری مراسم بازگشایی رسمی سفارت ایران در انگلیس گفت: این مراسم با حضور برخی مقامات انگلیسی از جمله اعضای پارلمان و وزارت خارجه این کشور، ایرانیان مقیم انگلیس و نهادهای ایرانی حاضر در این کشور و همچنین آقای دانش‌یزدی، معاون وزیر خارجه کشورمان برگزار شد. حبیب‌الله‌زاده درخصوص اظهارات هاموند، وزیر خارجه انگلیس قبل از سفرش به تهران درباره ارتقای سطح کاردار به سفیر طی ماه‌های آینده گفت: فعلا در این خصوص نه توافقی و نه صحبتی شده است و روابط در سطح کاردار توافق شده است.

شکست مطلق آمریکا در موضوع آب سنگین
عضو تیم مذاکره کننده هسته ای گفت:اراک یک بازی ۱۰۰درصد باخته برای آمریکا و۱۰۰درصد برد برای ماست.آمریکاییها گفته بودند به ایران آب سنگین نخواهیم دادودر روزهای اول حاضرنبودند حتی نام آب سنگین را بیاورند. به گزارش مهر، سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای در نشست علمی مذاکرات هسته ای و علوم سیاسی در ایران که صبح امروز در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، با اشاره به بحث مطرح شده مبنی بر بتن ریزی در قلب رآکتور آب سنگین اراک خاطرنشان کرد: قضیه بتن راهکار تبلیغاتی است که توانستند به فضای روانی ما غالب کنند. عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای افزود: اراک یک بازی ۱۰۰درصد باخته برای آمریکا و ۱۰۰درصد برد برای ما است. آمریکایی ها گفته بودند به ایران آب سنگین نخواهیم داد و در روزهای اول حاضر نبودند حتی نام آب سنگین اراک را بیاورند و می گفتند دستور العمل داریم که اسم آب سنگین را مطرح نکنیم. وی خاطرنشان کرد: در متن توافق ژنو هم وقتی به اراک رسیدن حتی اسم راکتور را هم مطرح نکردند بلکه گفتند راکتوری که آژانس می گوید IR۴۰ اما الان آب سنگین اراک را اذعان کرده اند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *