پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | با حضور «قالى همايون كرمان» نمايشگاه فرش دستباف ایران در تهران شروع به كار كرد

با حضور «قالى همایون کرمان» نمایشگاه فرش دستباف ایران در تهران شروع به کار کرد





۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۳۸

با حضور «قالى همایون کرمان» نمایشگاه فرش دستباف ایران در تهران شروع به کار کرد

پیام ما- بیست و چهارمین نمایشگاه فرش دستباف ایران که بزرگترین نمایشگاه فرش دستباف جهان محسوب می شود، روز گذشته با حضور معاون اجرایی رییس جمهور، رییس کل سازمان توسعه و تجارت ایران، رییس مرکز ملی فرش ایران، هنرمندان و فعالان حوزه فرش دستباف آغاز بکار کرد. به گزارش خبرنگار «پیام ما» در بیست و چهارمین نمایشگاه فرش دستباف ایران که به لحاظ کمی و کیفی رشد قابل ملاحظه ای نسبت به دوره های قبل دارد، بیش از 700 شرکت تولیدی و صادراتی هنر- صنعت فرش دستباف کشور حضور و مشارکت دارند و گنجینه‌ای از قالی دستباف، مهم‌ترین کالای فاخر ایرانی و آثار کم نظیر بافندگان و هنرمندان ایرانی را به نمایش می گذارند. در نمایشگاه فرش دستباف ایران؛ انواع فرش های دستباف مناطق مختلف ایران در اندازه ها و رنگ های مختلف، قالی و قالیچه، گلیم و تابلو فرش های مختلف عرضه می شود و فضایی بسیار متنوع و رنگارنگی را در معرض دید مخاطبان قرار خوهند داد. این نمایشگاه در فضائی بالغ بر 30 هزار مترمربع برپا شده و کل فضای سایت نمایشگاه بین المللی تهران را زیر پوشش قرار داده است و همزمان با این نمایشگاه، نمایشگاه دیگری برگزار نخواهد شد. حضور بیش از 60 نفر بازرگان خارجی، برگزاری نشست تخصصی با حضور تجار و بازرگانان، نشست تخصصی آشنایی صادرکنندگان با خدمات صندوق ضمانت ایران، برگزاری کارگاههای آموزشی با موضوع های آشنایی با ویژگی های فرش ایرانی، چگونگی خرید و نگهداری فرش دستباف و آشنایی با چگونگی استفاده بهینه از فرش در چیدمان و سبک زندگی و نیز بافت زنده فرش، برخی از برنامه های جانبی بیست و چهارمین نمایشگاه فرش دستباف ایران است. حضور چهره‌های فرهنگی و هنری کشور وسخنرانی رضا میرکریمی(سینماگر) محمود دولت آبادی (نویسنده) و قطب‌الدین صادقی (کارگردان تئاتر) و محمد سریر(موسیقیدان) بخش دیگری از برنامه های افتتاح این نمایشگاه بود. برپایی غرفه ویژه نقاشی کودکان با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، رونمایی از دانشنامه آنلاین فرش (ویکی فرش) و برگزاری پنجمین جشنواره فرش برتر از دیگر برنامه های جانبی برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه فرش دستباف ایران است. همچون دوره گذشته، امسال نیز برای حمایت از دانش آموختگان کارآفرین فرش یکی از سالن های نمایشگاه به صورت رایگان در اختیار این گروه قرار گرفته است. همچنین تشکل ها و دانشگاه های ارایه دهنده رشته فرش نیز از این امکان رایگان برای معرفی توانمندی های خود برخوردار شدند. افزایش صادرات در کنار فروش داخلی، معرفی ظرفیت های این بخش اقتصادی، برنامه ریزی برای حل مشکلات، موانع و نقاط ضعف موجود این صنعت، ایجاد بستر های مناسب برای سرمایه گذاری های داخلی و خارجی، ایجاد زمینه اشتغال و کارآفرینی، آشنایی دست اندرکاران با محصولات، نوآوریها و ظرفیت های موجود، ایجاد فضای رقابتی سالم میان تولیدکنندگان داخلی برای ارتقای کیفیت تولید و ایجاد ارتباط مستقیم و رو در رو میان تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است. بیست و چهارمین نمایشگاه فرش دستباف از امروز تا 7 شهریور هر روز از ساعت 10 تا 19 در محل دایمی نمایشگاههای بین المللی تهران آماده بازدید علاقه مندان است.
«قالى همایون کرمان « برند بین المللى مجموعه گنجینه هنرمندان «قالى خوبان» تولید کننده فرش هاى اصیل کرمانى با شعار « بازگشت به کیفیت» در بیست و دومین نمایشگاه بین المللى فرش دست باف ایران شرکت کرده است. استاد منوچهر مظفرى، مدیر فنى «قالى همایون کرمان « در گفتگو با خبرنگار « پیام ما» اهداف خود را در این نمایشگاه تشریح کرد. وى گفت:در بخش عمومى نمایشگاه سعى داریم با ارائه فرش هاى خاص و با اصالت مشتریان ایرانى و جهانى را با کیفیت واقعى فرش اصیل کرمانى آشنا کنیم.
دکتر مظفرى ادامه داد: در بحث تخصصى قصد داریم متخصصان و دایه داران فرش ایران را که در نمایشگاه حضور دارند ضمن دعوت به غرفه، زمینه بحث هاى تخصصى در مورد شیوه هاى بافت فرش کرمان و رفع ابهامات آنها در این زمینه را فراهم آوریم.
در ادامه همایون همتى موسس «قالى همایون کرمان» گفت: با ارائه آثار منحصر به فردى چون فرش « آرم»، فرش « جام جهانى» ( منتخب فدراسیون فوتبال جهت ارسال به موزه فیفا در زوریخ)، و فرش هاى گیاهى با طرح ها و نقوش اصیل کرمانى در کنار مبلمان قالى انحصارى همایون در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.
سرکار خانم سمیه ملکشاه کارشناس ارشد فرش و مسول غرفه قالى همایون کرمان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: بازدید کنندگان از غرفه مى توانند فرش هاى ارایه شده در غرفه را با همان کیفیتى که در ذهن ها هست، در طرح هاى ارائه شده در نمایشگاه ببینند. این پژوهشگر فرش اضافه کرد: طرح هاى موجود در غرفه با بهره مندى از اصالت و کیفیت فرش کرمانى یادآور شهرت و آوازه فرش کرمان در دنیا خواهد بود.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *