سایت خبری پیام ما آنلاین | شهرداری اردبیل1 0 مس کرمان/ مس باخت

شهرداری اردبیل1 0 مس کرمان/ مس باخت





۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۱۹

شهرداری اردبیل1 0 مس کرمان/ مس باخت

مس کرمان عصر دیروز با یک گل در اردبیل از تیم شهرداری این شهر شکست خورد.
تیم فوتبال صنعت مس کرمان هفته آینده در کرمان به مصاف داماش گیلان می رود.
دقیقا 100 روز پیش بود که در هفته بیستم فصل قبل لیگ دسته یک کشور و در حساس ترین نبرد برای صعود به پلی آف، مس ها رویای هواداران شهرداری اردبیل را با گل دقیقه ۹۶ که بی شک به لطف وقت اضافه تر داور به دست آمده بود، بر باد دادند.
شهرداری که با آمدن محمد ربیعی سرمربی جوان اما با دانش خود در نیم فصل دوم فصل قبل پوست انداخته و از رتبه یازدهم گروه دوازده تیمی به رده دوم و سوم رسیده بود، در انتهای فصل در ایستگاه کرمان تنها با یک تساوی نیز می توانست به رویای شیرین هواداران خود جامه حقیقت بپوشاند، رویای صعود به لیگ برتر.
این تیم مهار نشدنی در آن مقطع رویای شیرین هواداران خود را تا دقیقه ۹۶ بازی با مس در کرمان تعبیر کرد اما تنها یک شوت همانند پتکی این رویا را از ارتش سرخ اردبیل گرفت.
داستان فصل قبل تمام شد و تیم شهرداری در آستانه صعود با بی انگیزگی کامل دو بازی آخر خود را نیز باخت تا با قرار گرفتن در رده ششم به کار خود در اولین حضور در لیگ دسته یک کشور پایان دهد.
ولی چه زود فوتبال چهره دیگر خود را نشان داد تا متوجه شویم داستان هنوز تمام نشده بلکه این داستان نیمه تمام مانده و تنها از فصلی به فصل دیگر منتقل شده است، فصلی پرشکوه برای هر دو مدعی؛ با این تفاوت که مس غنی رنگ طلا دارد و شهرداری فقیر رنگ انتقام.
رنگی که باز می تواند رویای تک تک هواداران عشق شهرداری را زنده کند، امروز دیگر دست های خالی، مشکلات، کمبودها و هزاران دلیل دیگر برای باختن مهم نیست، اینجا دلهای شجاع می خواهد و غیرت و تعصب و جنگندگی و البته انگیزه انتقام از تیمی که رویای هواداران را فرو ریخت، انگیزه ای که می توان به راحتی در چهره تک تک بازیکنان شهرداری دید.
اما بازی دیروز؛ مس کرمان فصل قبل تیم مدعی گروه الف بود که در پلی آف از صعود به لیگ برتر بازماند، همین تیم امسال قدرتمندتر، پرمهره تر و سازمان یافته تر از سال قبل پا به رقابت های لیگ دسته یک گذاشته و به لحاظ فنی و مهره جزو تیم های برتر لیگ یک است. این تیم تنها یک هدف دارد و آن صعود به لیگ برتر خواهد بود.
مس کرمان امسال با کنار گذاشتن میثاقیان، هدایت تیم را به وینگو بگوویچ که یک قدمی صعود به پلی آف را با مس رفسنجان تجربه کرده سپرده است، ضمن اینکه ۱۷ بازیکن لیگ برتری و دسته یکی مطرح را نیز امسال جذب کرده و از ترکیب ثابت فصل قبل خود فرزاد حسین خانی، احمد زنده روح، علی یونسی و داداش وند را نگه داشته است.
بازی اول این تیم در مقابل گیتی پسند که با برد مس همراه بود نشان داد که تیم کرمانی هفت بازیکن جدید به ترکیب اصلی اضافه کرده که جزو بهترین های لیگ دسته یک هستند، تغییراتی که مس را قوی تر از سال قبل کرده است.
این تیم در خط دفاع خود از با تجربه ترین بازیکنان لیگ برتر و دسته یک استفاده می کند، بال های چپ و راست این تیم جزو بهترین ها بوده و میل تهاجمی شدیدی دارند، اما نقطه قوت تیم مس در ساختار تهاجمی آن نهفته است، جایی که این تیم با بهره گیری از هافبک های طراح و مهاجمان فرصت طلب بیشترین فشار را به حریفان وارد می کنند.
مس کرمان به لحاظ کارهای تهاجمی از ساختار و مهره های خوبی با جذب ستاره های تیم های پارسه، نیروی زمینی و فولاد یزد برخوردار است، در خط میانی نیز هافبک های درگیری مثل مرزبان و زینال خیری بازیکن فصل قبل شهرداری اردبیل دارد.
مس در بازی اول خود در فصل جاری نشان داده که از آمادگی جسمانی خوبی برخوردار است، با این حال هنوز به هماهنگی ایده آل نرسیده است، این تیم در همین بازی اول در برابر تیمی بازی کرد که شرایط متفاوتی نسبت به سال داشت و مهره های زیادی را از دست داده است.
ضمن اینکه تیم گیتی پسند حریف تیم مس در هفته اول تمرینات خود را بسیار دیر شروع کرده و از آمادگی پایینی برخوردار بود، در واقع می توان گفت که بازی هفته دوم تیم مس کرمان در مقابل شهرداری اردبیل عیار کامل این تیم را نشان خواهد داد.
همین موضوع برای تیم شهرداری اردبیل نیز صادق است، در واقع دو بازی اول این تیم در برابر دو مدعی صعود یعنی پاس همدان و مس کرمان که از تیم های متمول لیگ یک بوده و با هزینه های بالا بسته شده اند، محک جدی برای ارتش سرخ اردبیل است. البته اولین محک را شهرداری با موفقیت به اتمام رساند و توانست در خانه پاس با تساوی این تیم را متوقف کند.
شهرداری اردبیل امسال با حفظ سرمربی بازیخوان و با دانش خود که بارها توانایی های خود را در بازی های سخت نشان داده و نیز تقویت خطوط مختلف توانسته تیمی مطلوب را بسازد، تیمی که می تواند پس از چند هفته و با رسیدن به هماهنگی تیمی و نیز خروج از فشارهای بدنسازی به یکی از مدعیان تبدیل شود.
در کنار این اولین بازی خانگی تیم شهرداری در فصل جاری برای این تیم از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تنها کسب سه امتیاز بازی می تواند دل هواداران اردبیلی را شاد کند، باید تاکید کرد که سال قبل این تیم در شش بازی خانگی نیم فصل دوم با کسب ۱۳ امتیاز (چهار برد، یک تساوی و یک شکست) بهترین عملکرد را نشان داد و ترس بازی در استادیوم تختی را بر اندام تیم های دیگر انداخت.
تنها شکست این تیم نیز در فصل قبل در برابر تیم سقوط کرده گچساران بود که می توان گفت از بی انگیزگی بازیکنان به دلیل باخت دقایق پایانی در مقابل مس و از دست رفتن صعود به پلی آف رقم خورد. فارغ از این، عملکرد نیم فصل دوم سال قبل نشان می دهد تیم شهرداری اردبیل در خانه به هیچ تیمی باج نمی دهد.
در مجموع بازی دیروز شهرداری اردبیل و مس کرمان جنگ میانه میدان بود، جایی که هافبک های قدرتی، تکنیکی و سرعتی دو تیم می توانستند در یک لحظه سرنوشت بازی را رقم بزنند.
اما نباید فراموش کرد که این لیگ ۳۸ هفته خواهد داشت و فرصت برای جبران و دست یافتن به رویایی دیگر زیاد است.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *