سایت خبری پیام ما آنلاین | در حاشیه افزایش فشارها بر فرماندار جیرفت آقای استاندار، از مدافعان قانون حمایت کنید

در حاشیه افزایش فشارها بر فرماندار جیرفت آقای استاندار، از مدافعان قانون حمایت کنید





۸ خرداد ۱۳۹۵، ۰:۵۵

در حاشیه افزایش فشارها بر فرماندار جیرفت
آقای استاندار، از مدافعان قانون حمایت کنید
یک شهدا و خانواده شهدا به دلایل مختلف از اهمیت بالایی در بین مردم ایران برخوردارند و همه ما به نوعی به این عزیزان بدهکاریم و هرچقدر به این خانواده ها توجه شود کم است. جدای از حمایت های مادی که می بایست از خانواده معزز شهدا شود، این افراد به حمایت های معنوی هم نیازمندند. حمایت هایی که با برگزاری مراسم هایی همچون یادواره شهدا ادا می شود. از این طریق یاد و خاطره شهدا هم زنده نگه داشته می شود و آرمان های این ایثارگران عرصه عشق از خاطر مردم فراموش نمی شود. آرمان هایی همچون پاسداری از انقلاب. همانطور که در بیانات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با شهدا آمده است که «آن انسانى که در راه دفاع از ملت و کشور و عدالت و حقیقت و ایستادگى در مقابل تجاوز و زورگویى و دست‏اندازىِ مراکز قدرت جهانى وارد میدان مى‏شود، براى ارزش مى‏جنگد. اگر هیچ کس هم او را نشناسد و گمنام بمیرد و گمنام بماند، در ملکوت آسمانها فرشتگان الهى او را با سرِ انگشت به هم نشان مى‏دهند.» دفاع از کشور و انقلاب قطعا جز با دفاع از قانون اساسی کشورمان و حاکمیت قانون میسر نخواهد شد.
دو دوازدهم اردیبهشت ماه گذشته بود که مراسمی تحت عنوان یادواره شهدا در شهرستان جیرفت برگزار شد. این مراسم یک مهمان ویژه داشت. محمود احمدی نژاد، رییس دولت های نهم و دهم برای سخنرانی به این مراسم آمد. مراسمی که در آن شعارهایی همچون «شعار هرچی مرده احمدی برمی گرده» سر داده شد. چند روز قبل از برگزاری این مراسم، صحبت هایی در خصوص صادر نشدن مجوز برای سخنرانی احمدی نژاد از سوی شورای تامین شهرستان جیرفت مطرح شد. فرماندار جیرفت به عنوان رییس شورای تامین هم در صحبت هایش گفت اصلا کسی درخواست مجوز نکرده است و شورای تامین از برگزاری چنین مراسمی بی خبر مانده. این درحالی بود که در شبکه های اجتماعی هواداران محمود احمدی نژاد تبلیغات زیادی انجام دادند و از دو روز قبل از مراسم، بنرهای زیادی در سطح شهرستان جیرفت در خصوص سخنرانی احمدی نژاد نصب شد. نکته جالب اینجا بود که فرماندار جیرفت از عدم اطلاع بنیاد شهید و آموزش و پرورش در ارتباط با دعوت از محمود احمدی نژاد خبر داد.
سه یادواره شهدا با سخنرانی احمدی نژاد برگزار شد و بنا به گواه حاضران در این مراسم و همچنین با توحه به شعارهای داده شده، این مراسم کمتر به یادواره شهدا شبیه بود. امینی روش فرماندار جیرفت به عنوان رییس شورای تامین شهرستان جیرفت و دیگر مسئولان از حضور در این مراسم که مجوز قانونی برای برگزاری نداشت خودداری کردند. همین امر باعث شد تا انتقادهای زیادی از فرماندار جیرفت شود و او را به عدم توجه به شهدا متهم کنند. در مقابل امینی روش هم در مصاحبه با «پیام ما» به صراحت اعلام کرد که دلیل حضور پیدا نکردن در مراسم یادشده، سخنرانی بدون مجوز محمود احمدی نژاد بوده و نه یادواره شهدا. او همچنین از کسانی که با استفاده از نام شهدا مراسمی را برای سخنرانی احمدی نژاد برگزار کرده بودند انتقاد کرد.
چهار نزدیک به یک ماه از برگزاری آن مراسم با سخنرانی احمدی نژاد گذشته است. به همین میزان فشارها بر مسئولانی که قصد اجرای قانون را داشتند زیاد شده است. احمد امینی روش فرماندار جیرفت که در این مسئله از قانون حمایت کرد امروز تحت بیشترین فشارهاست. این در حالی است که برای برگزاری مراسم هایی اینچنینی، طبق روال معمول، می بایست از شورای تامین مجوز گرفت چرا که این شورا وظیفه تامین امنیت را برعهده دارد. اما برگزار کنندگان مراسم سخنرانی احمدی نژاد به این قانون توجهی نکردند و در عین تعجب حالا پس از برگزاری مراسم بدون مجوز، به کسی که فقط می خواسته به قانون عمل کند فشار می آورند. فرماندار جیرفت در حالی امروز تحت فشار قرار گرفته که تنها کارش حمایت از قانون بوده. قانونی که شهدا برای پاسداری از آن جان خود را از دست دادند اما امروز به بهانه برگزاری مراسم یادبود برای همان شهدا، به قانون توجهی نمی شود و مدافعان قانون را تحت فشار می گذارند.
پنج به نظر می‌رسد در چنین شرایطی که طیف حامی احمدی نژاد با تمام توان و با زبان تهدید تمام ابزارهای خود را بر علیه فرماندار قانون مدار جیرفت به کار گرفته اند ضرورت حمایت جدی از وی توسط استاندار به عنوان نماینده عالی دولت احساس می‌شود، استاندار کرمان باید حساسیت خود را به مسائل سیاسی افزایش دهد و توجه خود را تنها به مسائل عمرانی معطوف نکند، زیرا ادامه این فشارهای غیرقانونی بر کسی که تنها از قانون دفاع کرده قطعا موجب دلسرد شدن سایر فرمانداران مدافع قانون خواهد شد و این وضعیت قطعا برای بسیاری دلچسب خواهد بود تا هر آنچه که می‌خواهند بکنند تا فعالیت های دولت تدبیر و امید را کمرنگ جلوه دهند و خود را برای انتخابات ۹۶ با تخریب دولت روحانی و کارگزارانش بیش از پیش آماده کنند.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *