پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۹:۵۳

اختصاص 20 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش به کشاورزان جنوب کرمان
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: مبلغ 20 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش به این بخش اختصاص داده شده است. به گزارش خبرگزاری فارس منصور شریف در جمع خبرنگاران اظهار داشت: میزان تسهیلات سرمایه در گردش در سال گذشته حدود 12 میلیارد ریال بوده است. وی از افزایش 40 درصدی این تسهیلات در سال‌جاری خبر داد و بیان داشت: طی سال‌جاری مبلغ 20 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش به این بخش اختصاص داده شده است. شریف تصریح کرد: این تسهیلات در راستای کاشت، داشت و برداشت محصولات باغی، زراعی و گلخانه‎ای به کشاورزان جنوب کرمان پرداخت می‎شود. شریف بهره این تسهیلات را 10 درصد ذکر و تصریح کرد: متقاضیان این تسهیلات اکنون به بانک معرفی شده و در حال انجام روال قانونی برای دریافت آن‎ هستند. مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: تعداد متقاضیان تسهیلات سرمایه در گردش سال گذشته حدود 70 نفر بود در حالی که این تعداد در سال‌جاری به حدود 120 نفر می‎رسد.

بخش عمده مدارس جیرفت نیازمند تعمیر و بازسازی است
مدیر آموزش و پرورش جیرفت گفت: بخش عمده مدارس این شهرستان نیازمند تعمیر و یا بازسازی کامل است که در این زمینه نیازمند مشارکت بیشتر مردم هستیم. به گزارش خبرگزاری فارس احمد اسکندری‌نسب در حاشیه بازدید از اجرای پروژه مهر در مدارس این شهرستان اظهار داشت: در راستای آماده‌سازی مدارس از نظر فضای فیزیکی، تجهیزات آموزشی و ساماندهی نیروها برای آغاز سال تحصیلی پروژه مهر در تمام مدارس جیرفت در حال اجرا است. وی با بیان اینکه در این پروژه تعمیر و تجهیز، آماده‌سازی فضاهای فیزیکی مدارس و تأمین فضای لازم برای کلاس، کارگاه، نمازخانه و … در حال انجام است، تصریح کرد: بخشی از اقدامات تعمیر صندلی‌های مدارس به عنوان کارآموزی دانش‌آموزان فنی انجام می‌شود و گروه‌های جهادی، خیران و طرح هجرت هم در این پروژه مشارکت دارند. مدیر آموزش و پرورش شهرستان جیرفت با اشاره به فعالیت هفت کمیته در پروژه مهر شهرستان افزود: بخش عمده مدارس شهرستان جیرفت نیازمند تعمیر و یا بازسازی کامل هستند که در این زمینه نیازمند مشارکت هر چه بیشتر مردم هستیم که با تشکیل مجمع خیران گام‌های قابل توجهی در منطقه در این راستا برداشته می‌شود.

جشنواره مدیحه‌سرایی و چاووشی‌خوانی رضوی در جیرفت پایان یافت
جشنواره مدیحه‌سرایی و چاووشی‌خوانی رضوی از سری برنامه‌های سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) با معرفی نفرات برتر در جیرفت پایان یافت. به گزارش خبرگزاری فارس جشنواره مدیحه‌سرایی و چاووشی‌خوانی رضوی از سری برنامه‌های سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) چهارشنبه شب با معرفی نفرات برتر در این شهرستان پایان یافت. هیئت داوران در این جشنواره در بخش مدیحه‌سرایی، علی داداش‌زاده از استان اردبیل را به عنوان رتبه نخست، سعید دوستان از اردبیل را نفر دوم و محمدحسین باغبانی از شهرستان جویبار استان مازندران را به عنوان نفر سوم معرفی کرده که با دریافت تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی تجلیل شدند. در این آیین، روح‌الله زارع از استان بوشهر رتبه نخست بخش چاووشی‌خوانی را به خود اختصاص داد و عیسی عتاب‌دار از شهرستان میناب و غلام گلپران از شهرستان میناب استان هرمزگان به ترتیب حائز رتبه‌های دوم و سوم جشنواره شدند که با دریافت تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی تجلیل شدند. هیئت داوران امیررضا رحیمی را به دلیل اجرای مطلوب چاووشی‌خوانی با توجه به شرایط سنی ایشان شایسته تقدیر دانست.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *