پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | بزرگداشت داوود رشیدی و تقدیر ویژه از داوود دانشور

بزرگداشت داوود رشیدی و تقدیر ویژه از داوود دانشور





۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۹:۴۸

بزرگداشت داوود رشیدی و تقدیر ویژه از داوود دانشور
با تصمیم شورای سیاست گذاری چهارمین جشنواره تیاتر شهر بزرگداشت دوره چهارم این رویداد تیاتری شهرداری تهران به داوود رشیدی هنرمند پیشکسوت تیاتر سینمای ایران اختصاص یافت. به گزارش سایت ایران تیاتر ، سه دوره گذشته جشنواره با بزرگداشت هنرمندانی همچون علی نصیریان،اسماییل خلج و حسین محب اهری همراه بوده و امسال جشنواره تیاتر شهر در بزرگداشت داوود رشیدی برگزار خواهد شد. شورای سیاست گذاری جشنواره مقرر کرد که از دوره چهرم برای تجلیل از هنرمندان فعال و موثر در عرصه هنرهای نمایشی ، علاوه بر بزرگداشت هنرمند پیشکسوت ، از یک هنرمند نیز تقدیر ویژه شود. بنا به این تصمیم در چهارمین جشنواره تیاتر شهر از داوود رشیدی هنرمند پیشکسوت تیاتر در زمینه بازیگری و کارگردانی و پژوهش تیاتر، به پاس سالها فعالیت آموزشی و علمی و تالیف و اجرای نمایش های مختلف تقدیر ویژه خواهد شد.
داوود رشیدی بازیگر، کارگردان، مترجم و مدرس تیاتر و سینما متولد سال1312 تهران ، دانش آموخته کارگردانی و بازیگری تیاتر از ژنو و موسس گروه تیاتر امروز است. داوود رشیدی بیشتر به عنوان بازیگر شناخته میشود ولی او از پیشگامان تیاترنو در ایران بوده و پس از انقلاب هم با جرای چند نمایش جریان ساز نقش زیادی در رشد تیاتر کشور داشته است. او در طول سالها فعالیت هنری خود که از هفت سالگی و در تیاتر آغاز شد تا کنون در بیش از صد و سی اثر هنری در زمینه بازیگری ،کارگردانی و تهیه کنندگی نقش داشته اشت. داوود دانشور نویسنده ، کارگردان و بازیگر و مترجم، متولد سال 1330 تهران فارغ التحصیل تیاتر که اهالی تیاتر او را بیشتر به عنوان پژوهشگر آثار تحقیقی و مترجم آثار نویسنده های مطرح یا کمتر شناخته شده تیاتر میشناسند. آخرین نمایش داوود دانشور در مقام مترجم و کارگردان ، نمایش «چکامه رستاخیز» نوشته آرتورمیلر بود که در سال 1392 در مجموعه تیاتر شهر اجرا شد.
مراسم بزرگداشت و تقدیر از هنرمند پیشکسوت تیاتر کشور در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره تیاتر شهر برگزار خواهد شد. چهارمین جشنواره تیاتر شهر توسط سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در هشت بخش و با حضور گروهای منتخب از 26 شهریور تا دوم مهر در سالن های تیاتر شهر تهران برگزار میشود.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر