پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | رنو 25 میلیون تومانی جایگزینی برای پراید

رنو 25 میلیون تومانی جایگزینی برای پراید





۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۹:۳۸

رنو 25 میلیون تومانی جایگزینی برای پراید
مدیران رنو خبر از مذاکره با یکی از خودروسازان بزرگ ایرانی برای تولید محصول جدید رنو با نام کوئید داده‌اند. قیمت این خودرو پنج هزار دلار است و به گفته یکی از مدیران رنو قرار است در ایران با قیمت 25 میلیون تومان عرضه شود تا بتوان این خودرو را جایگزین پراید کرد. البته آنطور که اقتصاد نیوز نوشته اگر قیمت خودرو را پنج هزار دلار در نظر بگیریم این خودرو را می‌توان با ساخت داخل مناسب با قیمت 20 میلیون تومان هم در ایران عرضه کرد. اتفاقی که به احتمال زیاد نخواهد افتاد.
البته تندر 90 هم که روزگاری ال 90 نام داشت قرار بود در سال 83 که قیمت یورو نزدیک هزار تومان بود با قیمت شش هزار 700 یورو جایگزین پیکان شود. اتفاقی که دست خوش تاخیر فراوان شد تا آنکه این خودرو با قیمت 11 تا 14 میلیون تومان در سال 86 که قیمت پراید هفت میلیون تومان بود وارد بازار شود.
برای همین عملا پراید بود که جایگزین پیکان شد. حالا هم شبهه‌های فراوانی وجود دارد که کوئید جایگزین پراید شود. با این همه برخی امیدوارند پراید هم مانندپیکان در چهار سال آینده تولیدش متوقف شود.اما رنو کوئید چگونه خودرویی است. این خودرو توسط رنو در هند معرفی شده و قرار است در این کشور برای اولین بار با درصد ساخت بالا و در حدود 98 درصد تولید شود. این محصول بر روی پلت فرم جدید CMF-A رنو طراحی شده است.پلت فرمی که یک کلاس کوچک تر از پلت فرم تندر 90 و هم اندازه با پلت فرم پراید است.
موتور این خودرو هم همانند خودرو ماتیز سه سیلندر و دارای حجم 800 سی سی یعنی نصف خودرو تندر 90 است . این موتور 58 اسب بخار قدرت تولید می کند . که 50 اسب بخار کمتر از تندر 90 است .به اشتباه برخی در بازار ایران گمان می کنند این خودرو در ایران جایگزین تندر 90 خواهد شد اما کوئید با موتوری با 50 اسب بخار قدرت ضعیف تر و یک سایز کوچک تر بدنه، رقیب جدی برای جایگزینی پراید و تیبا است. هنوز شرکت ایرانی که قرار است این خودرو درآن تولید شود مشخص نشده ولی به احتمال زیاد سایپا خواهان این خودرو است.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *