پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | فعلاً قصدی برای اعزام سفیر به انگلیس نداریم

فعلاً قصدی برای اعزام سفیر به انگلیس نداریم





۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۹:۳۷

فعلاً قصدی برای اعزام سفیر به انگلیس نداریم
معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه با بیان اینکه مناسبات تهران و لندن در سطح کاردار خواهد بود، گفت: فعلاً بحث اعزام و تعیین سفیر را در دستور کار نداریم. به گزارش فارس مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان دیروز و در خصوص بازگشایی سفارتخانه‌های ایران و انگلیس در لندن و تهران با اشاره به سفر فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس اظهار داشت: امروز آقای هاموند در راس یک هیأت سیاسی و اقتصادی به تهران سفر و سفارت انگلیس در تهران را بازگشایی می‌کند و همزمان نیز سفارت ایران در لندن با حضور مهدی دانش یزدی معاون اداری و مالی وزارت خارجه گشایش خواهد یافت. وی با اشاره به اینکه بخش کنسولی سفارت ایران در لندن مدتهاست خدمات کنسولی را به ایرانیان مقیم انگلیس ارائه می‌دهد، خاطرنشان کرد: قرار است در مرحله اول در سفارتخانه‌های دو کشور روادید دیپلماتیک و خدمت صادر شود و در آینده نزدیک و پس از تکمیل کادر سفارتخانه‌ها، روادید عادی و مسافرتی صادر خواهد شد. معاون وزیر خارجه همچنین در خصوص سطح روابط ایران و انگلیس با بیان اینکه پس از بازگشایی سفارتخانه‌ها روابط دیپلماتیک از سطح کارداری و غیر مقیم به کاردار مقیم تغییر خواهد یافت، گفت: آقای جی شارما به عنوان کاردار انگلستان در تهران و محمد حسن حبیب الله زاده به عنوان کاردار ایران در لندن مشغول به فعالیت خواهند شد. معاون وزیر خارجه درباره خسارت وارده به سفارت انگلستان نیز عنوان کرد: موضوع پرداخت خسارت به انگلستان در دستور کار مذاکرات قرار دارد و باید کار کارشناسی در این خصوص انجام شود. وی همچنین تصریح کرد: ما برای برقراری رابطه و بازگشایی سفارتخانه‌ها هیچ شرطی را نپذیرفته و نخواهیم پذیرفت.
گفتنی ست خبر بازگشایی سفارت انگلستان در ایران روز گذشته به خبر اول اکثر رسانه ها بدل شده بود. خبر بازگشایی سفارت انگلیس را خبرگزاری رویترز داده بود و نوشته بود: یش از یک دهه است که انگلیسی‌ها گاه و بیگاه ایران را متهم به دخالت در امور کشورهای دیگر در منطقه می‌کنند اما روز یکشنبه هاموند به تهران می‌رود که میزان ذخایر گاز آن حتی از روسیه هم بیشتر است. گفته می‌شود که در این سفر نمایندگان شرکت تجاری شل، آقای وزیر را همراهی خواهند کرد.»
هاموند در تهران با حسن روحانی رییس‌جمهور، علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار خواهد کرد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *