پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | دین و نظام ما مردم سالار است

دین و نظام ما مردم سالار است





۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۹:۳۶

دین و نظام ما مردم سالار است

رئیس جمهور گفت: دین ما به جای واژه جنگ از واژه دفاع استفاه کرده است پس همه جنگ‌هایی اسلام جهاد دفاعی است ولو جنگ‌های ابتدایی اسلام. گزیده صحبت های حسن روحانی در مراسم گرامیداشت روز صنعت دفاعی را به نقل از خبرآنلاین در زیر بخوانید:
ما اهل تجاوز نبوده و نیستیم، سیاست ما سیاست تنش زدایی، همگرایی و اعتمادسازی با دنیا است. ایران ثابت کرده اهل تجاوز نیست، اهل فرهنگ و نوعدوستی است.
بازدارندگی تنها با صنعت دفاعی و نظامی حاصل نمی شود نیاز به قدرت فرهنگی، علمی ، سیاسی و اقتصادی هم داریم و این قدرت ها باید در کنار هم قرار گیرند تا قدرت ملی محقق شود.
آرمان ما، آرمان دفاع است نه جنگ، دین و نظام ما مردم سالار است و جنگ سالار نیست، زیرا ما بدنبال جنگ و تجاوز نیستیم.
ما اهل فرهنگ، کتاب و هنر و تمدن هستیم و به همین دلیل اساس راهبرد جمهوری اسلامی ایران یک راهبرد بازدارندگی و دفاع است و سیاست ما سیاست تنش زدایی و همگرایی و اعتمادسازی با دنیا است.
وقتی می گوییم سیاست تنش زدایی، همگرایی و اعتمادسازی، این منافاتی با قدرت دفاعی و صنعت نظامی ما ندارد؛ ما زمانی می توانیم با طرف مقابل خوب مذاکره کنیم و گفت و گوی ثمربخش داشته باشیم که توانمند و قوی باشیم.
ما از هر کجا لازم بدانیم سلاح می‌خریم و منتظر اجازه کسی نیستیم و اگر لازم بدانیم سلاح خود را بفروشیم، بدون توجه به هیچ‌ قطعنامه‌ای این کار را می‌کنیم.
ما نیازمند به قدرت ملی هستیم، حال بخشی از این قدرت ملی قدرت سیاسی و بخشی از آن قدرت نظامی و فرهنگی و اقتصادی است و قدرت های مختلف در کنارهم قدرت ملی را می سازد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *