پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۹:۳۴

فیلتر شدن سایت‌های فاقد مجوز ربطی به انتخابات مجلس ندارد
وزیر ارتباطات از فیلتر شدن تعدادی از سایت‌های فاقد مجوز با هماهنگی وزارت ارشاد خبر داد و تاکید کرد که ارتباطی میان این موضوع با در پیش بودن انتخابات مجلس، وجود ندارد. محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تعامل این وزارتخانه با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای فیلترینگ سایت‌های خبری فاقد مجوز هیئت نظارت بر مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری، گفت: از نظر دولت، هویت یک سایت هم مانند روزنامه و خبرگزاری، باید مشخص باشد و در مقابل آنچه که مطرح می‌کند، پاسخگو باشد. متاسفانه در گذشته سایت‌های زیاد و عجیب و غریبی راه‌اندازی شده‌اند و مبادرت به انجام فعالیت‌های مختلفی می‌کنند. وی افزود: طی یک مرحله و بر اساس هماهنگی که انجام شده بود، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فهرستی از برخی از این سایت‌ها را که هویتشان نامشخص است، به ما ارائه کرده بود که این سایت‌ها مسدود شد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اطلاع دقیقی از تعداد این سایت‌ها ندارم ولی خیلی از آنها سایت‌هایی بودند که خیلی هم معروف نبودند.

توهین به هیچ یک از مراجعین را نمی‌پذیریم
رئیس دستگاه قضایی گفت: اخلاق حرفه‌ای بسیار حائز اهمیت است و باید مورد توجه قرار گیرد، به همین دلیل معاونت فرهنگی را در قوه قضاییه تاسیس کردیم. به گزارش ایسنا آیت‌الله آملی‌لاریجانی در دیدار مدیران و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران با وی که با حضور وزیر بهداشت و رئیس سازمان نظام پزشکی در حوزه‌ ریاست قوه قضاییه برگزار شد، اظهار کرد:‌ بین جامعه پزشکی و دستگاه قضایی مسائل بسیار متعددی وجود دارد که خوشبختانه در این راستا تعامل بسیار خوبی نیز شکل گرفته است. آملی‌لاریجانی با اشاره به برخی از حوادث اخیر گفت: ما علاقه و توقع نداریم که نسبت به جامعه پزشکی توهینی به وجود بیاید و در دستگاه قضایی توهین به ساحت هیچ یک از مراجعین را قبول نداریم، البته از طرف دیگر دستگاه قضایی توقعاتی دارد. بسیاری از مسائل به جای آنکه در رسانه‌ها مطرح و حواشی را به وجود بیاورد می توانست با درایت و آگاهی تدبیر شود و این کار شدنی است.

ادعاهای اوبامابی اساس و تکراری است
سخنگوی وزارت امور خارجه اتهامات و ادعاهای مطرح شده علیه جمهوری اسلامی ایران در مقاله رئیس جمهور آمریکا را بی اساس دانست و آن را رد کرد . به گزارش ایرنا از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه،مرضیه افخم گفت: ادعاهای تکراری مقامات امریکا که همسو با منافع رژیم صهیونیستی و برای کسب رضایت لابی های طرفدار اسرائیل مطرح می شود، نشانگر تردید و عمق سردرگمی مسئولین امریکایی در ترجیح منافع ملی خود است. سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه سیاست خارجی آمریکا بشدت اسیر رقابت های سیاسی و حزبی داخل این کشور است، افزود: وجه مشترک جنگ طلبان و مدعیان دیپلماسی در آمریکا، تکیه بر ایده های موهوم و خطرناک و هراس افکنی است که تاکنون هزینه ها و خسارت های جبران ناپذیری را برای جهانیان در پی داشته است و امروزیکی از از ریشه های اصلی ناامنی بین المللی است. افخم تصریح کرد:رژیم صهیونیستی مهمترین منبع بی ثباتی و گسترش تروریسم در خاورمیانه است و حمایت دولت های آمریکا از این رژیم و سیاست ایجاد و حمایت از گروه های تروریستی و آموزش و تجهیز آنها؛ امریکا را در موضع متهم قرار داده است.

از مصادره ابن سینا جلوگیری کنید
رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به اینکه نخستین پیوند عصب انسانی عالم را ابوعلی‌سینا انجام داده است، گفت: دولت برای جلوگیری از مصادره شخصیت ایرانی ابن‌سینا در مجامع بین‌المللی توجه ویژه‌ای مبذول کند. به گزارش خبرآنلاین علیرضا زالی در مراسم رونمایی از مجسمه شیخ‌الرئیس ابوعلی‌سینا در سالن مشاهیر برج میلاد اظهار کرد: در بین ستارگان ایرانی ابوعلی‌سینا شخصیت نامی است که برای همه ایرانیان می‌تواند درس‌آموز باشد و هنوز نیز دستاوردها و مطالب علمی ابوعلی‌سینا از طراوت علمی به روزی برخوردار است. وی با اشاره به برخی از اولین‌ها و دستاوردهای ابن‌سینا عنوان کرد: روش تشریح عصب ابن‌سینا هنوز با جدیدترین روش‌های آناتومی برابری می‌کند و بالاتر از آن اینکه نخستین پیوند عصب و بخیه دو عصب در عالم توسط ابن سینا صورت پذیرفته است و این اطلاعات در کتب غربی‌ها به ثبت رسیده است ولی متاسفانه آنها ابن‌سینا را یک پزشک عربی معرفی می‌کنند و ما باید از مصادره این فرد علمی کشورمان جلوگیری کنیم. زالی تصریح کرد: برخی از کشورها در تلاش هستند تا ابن‌سینا را یک پزشک عربی معرفی کنند.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *