پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۹:۳۲

انجام امکان سنجی 11 خوشه کسب و کار در کرمان
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کرمان گفت: از 11 خوشه کسب وکار شناسایی شده ،خوشه های کسب وکار خرما و پسته به مرحله توسعه یافتگی رسیده و خوشه های کسب وکار محصولات گلخانه ای جنوب و فرش کرمان و راور در دست اجراست. به گزارش روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی کرمان مجید غفاری مدیرعامل این شرکت در جمع خبرنگاران افزود: دو خوشه کسب وکار پته کرمان و سنگ های تزئینی هم شناسایی شده و مطالعات امکان سنجی آنها به پایان رسیده است. وی شناسایی و توسعه خوشه های کسب وکار را بعنوان مدلی توسعه ای در راستای حفظ و گسترش صنایع کوچک دانست وگفت: ارائه تسهیلات درقالب کمک های فنی و اعتباری ونوسازی، برگزاری دوره های آموزشی ،تورهای صنعتی و حضور در نمایشگاهها از دیگر موارد حمایتی می باشند. وی گفت: 42 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب دولتی و یک شهرک صنعتی خصوصی در استان داریم و واگذاری زمین در 37 شهرک و ناحیه صنعتی استان کرمان درحال انجام است .

قرار گرفتن اخبار ویژه حج تمتع 94 در پورتال فرودگاه‌های استان
گزیده اقدامات واطلاعات هوانوردی و فرودگاهی حج تمتع 94 استان کرمان اعلام شد .محمد نخعی مدیرکل فرودگاه های استان اطلاع رسانی شفاف، دقیق ولحظه ای به حجاج، مسافران خصوصا حوزه بین الملل و نیز مخاطبین را مهم و کارساز خواند و در جمع اصحاب رسانه تاکید کرد: به منظور استحضار عموم حجاج، مسافران و مخاطبین حج بخشی تحت عنوان «اخبار ویژه حج تمتع 94» در پورتال روابط عمومی این اداره کل پیش بینی گردید. وی بخش های این حوزه را شامل اخبار و اطلاعاتی همچون نقشه های پایانه حجاج، محل تجمع و استقرار کاروان ها، هشدارهای پلیسی و بهداشتی، گزارش تصویری و اهم اقدامات صورت گرفته در این پایانه به اختصار و اخبار مرتبط با حج اعلام کرد. نخعی در ادامه تاکید کرد که پروازهای امسال حجاج از سراسر استان کرمان با 9 سورتی پرواز پهن پیکر توسط شرکت هواپیمائی ماهان از 13 تا 15 شهریور با پشتیبانی کلیه نهادهای مجری عملیات حج از فرودگاه بین المللی کرمان به جده انجام خواهد شد.

حضور اتباع بیگانه، تهدید جدی برای شمال استان
محمد مهدی زاهدی گفت: کرمان چاره ای به جز حرکت به سمت صنعتی شدن ندارد و در دولت قبل انتقال آب از خلیج فارس به کرمان مصوب شد و کار اجرای این پروژه در دولت یازدهم آغاز شده و سال آینده وارد سیرجان خواهد شد و حدود 2 هزار میلیارد تومان هزینه دارد. به گزارش ایسنا وی با اشاره به دیگر مشکل اساسی استان کرمان گفت: مشکل دیگر کرمان، حضور اتباع بیگانه در شمال استان است که یک تهدید جدی به شمار می رود، به ویژه اتباع بیگانه غیرمجاز به طوری که از جمعیت حدود 350 هزار نفری اتباع بیگانه در شمال استان 100 هزار نفر مجوز دارند. نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: متاسفانه شمال استان کرمان محلی برای ترانزیت افراد بیگانه غیرمجاز شده که به صورت قاچاق وارد کشور شده و از کرمان به سایر استان ها توزیع می شوند. وی افزود: روزانه بین 1500 تا 2 هزار نفر به صورت قاچاق وارد کرمان می شوند که متاسفانه در بین اینها افرادی که می خواستند به داعش بپیوندند.

جانمایی ۱۱ میلیون هکتار اراضی ملی کرمان در بانک کاداستر
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان از جانمایی و ورود اطلاعات ثبتی نزدیک به ۱۱ میلیون هکتار از مراتع، اراضی ملی و موات در بانک جامع کاداستر اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان خبر داد. به گزارش روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان رضا طالبی زاده ضمن اعلام اینکه در استان کرمان مجموعا ۱۸ میلیون هکتار اراضی ملی و موات داریم گفت: در حال حاضر نزدیک ۱۱ میلیون هکتار از این اراضی در با مختصات UTM در بانک جامع کاداستر استان جانمایی و تعداد ۱۵۱ سند مالکیت برای این اراضی در سال گذشته صادر شده است. وی با اشاره به تصویب قانون جامع کاداستر و تکلیف دستگاه های متولی زمین و مسکن در خصوص ارائه مستندات مالکیت خود به ادارات ثبت اسناد و املاک ادامه داد: در حال حاضر در اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کارگروه تخصصی حفظ حقوق بیت المال زیر نظر شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان به صورت ماهانه در محل اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تشکیل می شود.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *