پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | هیچ درختی در پارک جنگلی قطع نمی‌شود

هیچ درختی در پارک جنگلی قطع نمی‌شود





۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۹:۱۷

هیچ درختی در پارک جنگلی قطع نمی‌شود
پیام ما- به نظر می رسد اعتراض دوست داران طبیعت نتیجه داده است. اعتراضی که از فضای مجازی و شبکه های پیام رسان موبایلی شروع شد و واکنش استاندار کرمان را در پی داشت. چندی پیش این خبر در شبکه های اجتماعی نشر شد که شهرداری کرمان مصمم است برای ایجاد دسترسی جدید شهرک شهید مطهری به بلوار شهید صدوقی کرمان ، یک خیابان را در میان این پارک احداث کند و این خبر با اعتراض گسترده دوست داران طیعت مواجه شد. معترضان می‌گویند در حال حاضر دو مسیر دسترسی میان شهرک شهید مطهری و بلوار شهید صدوقی وجود دارد و نیازی به ایجاد مسیر جدید نیست. به همین منظور گروهی از مردم طبیعت دوست کرمان در اعتراض به تصمیم شهرداری برای قطع برخی درختان پارک جنگلی شهید باهنر این شهر، صبح پنجشنبه در محل این پارک به ورزش صبحگاهی پرداختند و پس از ورزش ، با در دست داشتن دست نوشته هایی در جلوی دیوار نیمه تخریب پارک جمع شده و خواستار بازنگری مسئولان درتصمیم خود برای احداث خیابان در میان درختان پارک جنگلی شهید باهنر کرمان شدند. پس از این اتفاق، استاندار کرمان به صورت سرزده به همراه فرماندار، سرپرست معاونت عمرانی استانداری، سرپرست شهرداری کرمان و برخی از مدیران دستگاه های اجرایی از این پارک بازدید کرد.
علیرضا رزم حسینی که عصر جمعه به پارک جنگلی رفته بود گفت: بعد از پخش این خبر از صدا و سیمای مرکز کرمان تصمیم گرفتم شخصا از محل اجرای طرح بازدید کنم. آنطور که ایسنا نوشته استاندار کرمان به محض ورود به پارک جنگلی در جمع کثیری از طبیعت دوستان کرمانی قرار گرفت که با شعار « درختان باید بمانند « به استقبالش رفته بودند. در نهایت استاندار طی بازدید از محل اجرای این طرح گفت: اجازه قطع هیچ درختی را نخواهیم داد زیرا با قطع درختان مخالفیم لذا پارک جنگلی شهید باهنر باید به شکل خود باقی بماند. علیرضا رزم حسینی با تشکر از مطالبه گری مردم، افزود: یکماه گذشته مشاور طرح احداث دو مسیر دسترسی میان شهرک شهید مطهری و بلوار شهید صدوقی انتخاب شده تا طرح جامعه و کارشناسایی شده ای ارائه دهد.
وی خاطر نشان کرد: تا طرح کارشناسایی شده ای از طرف مشاور طرح ارائه نشود هیچگونه اقدامی در پارک جنگلی شهید باهنر صورت نمی پذیرد زیرا معتقدیم که این پارک و فضای آن باید حفظ شود. در ادامه سرپرست معاونت عمرانی استانداری کرمان یادآور شد: به مردم کرمان اطمینان صد در صد می دهم که هیچ درختی قطع نخواهد شد، این خیابان بسیار باریک خواهد بود و احداث آن بنابر طرح تفصیلی اجتناب ناپذیر است. ابوالقاسم سیف الهی گفت: این معبر به نفع پارک خواهد بود زیرا پارک جنگلی که امروز هیچ نمایی ندارد، با احداث این خیابان یک نمای زیبا مانند پارک مادر به شهر اضافه خواهد شد و تعرضی در کار نیست.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *