پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۹:۰۳

ارائه فرصت های سرمایه گذاری حوزه‌های صنعتی و معدنی جنوب در تهران
به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، فرصت های سرمایه گذاری و خلاصه ای از پتانسیل های صنعتی و معدنی جنوب استان کرمان در کارگروه فرصت های سرمایه گذاری در جشنواره هفته فرهنگی و اقتصادی استان کرمان در برج میلاد تهران ارائه شد. در این کارگروه شرکت ها و سرمایه گذاران بخش های خصوصی و دولتی به ارائه فرصت های سرمایه گذاری و پتانسیل ها و توانمندی های خود می پرداختند. نماینده سازمان صنعت ،معدن و تجارت جنوب استان کرمان نیز در این کارگروه با توصیف ذخایر و پتانسیل های قابل توجه، بکر، کم نظیر و گاه بی نظیر منطقه از جمله: ذخایر بسیار بالای کرومیت (70 درصد کرومیت استخراجی کشور)، مجموعه صنعتی و معدنی تیتانیوم کهنوج، ذخایر بالای مس، طلا، آهن و سایر سنگ های معدنی و همچنین توانمندی بسیار بالای کشاورزی برای ایجاد کارخانه های فرآوری محصولات کشاوری و صنایع تبدیلی کشاورزی پرداخت. وی همچنین در ادامه به معرفی فرصت های سرمایه گذاری جدید در جنوب استان کرمان پرداختهو مشوق های سرمایه گذاری عالی در منطقه را بیان داشت.

حضور پررنگ منابع طبیعی جنوب کرمان در جشنواره
در پی برگزاری جشنواره فرهنگی و اقتصادی استان کرمان که از 16 لغایت 23 مردادماه در محل برج میلاد تهران برگزار شد، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان نیز با برپایی غرفه ای نمایشگاهی به معرفی قابلیت های فرهنگی و اقتصادی حوزه کاری خود پرداخت. مهندس محمدحسن کردستانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در این رابطه گفت : هدف از برگزاری این جشنواره معرفی قابلیت ها و پتانسیل های استان کرمان در حوزه های فرهنگی و اقتصادی بود که منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان نیز به منظور شناساندن پتانسیل های بالقوه و بالفعل منابع طبیعی در ابعاد اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی و همچنین آشنایی عموم مردم با مخاطرات این حوزه نظیر تخریب و تصرف آن، اقدام به برپایی غرفه منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان کرده که با توجه به اهداف پیشرو با استقبال غیر قابل تصوری هم مواجه شد. کردستانی در ادامه افزود:غرفه منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان و معرفی پتانسیل های آن حول سه محور برپا شده بود.

پیگیری برای تصویب مرز هوایی فرودگاه جیرفت
فرماندار جیرفت از نشست تخصصی با حضور مسئولان محلیو کشوری در وزارت کشور برای بررسی نهایی تصویب مرز هوایی فرودگاه این شهرستان خبرداد. بر اساس گزارشی که روی خروجی سایت فرمانداری شهرستان جیرفت قرار گرفته است ، ‹احمد امینی روش نتیجه برگزاری نشست کارگروه مرزهای مجاز کشور را که به میزبانی وزارت کشور برگزار شد، تشریح کرده است. وی در این رابطه گفت:این نشست با موضوع بررسی تصویب مرز هوایی فرودگاه جیرفت برگزار شد، که جا دارد از پیگیری های شخص استاندار کرمان، مدیران کشوری و محلی جهت پیگیری این موضوع تقدیر شود.امینی روش در ادامه از پیگیری و پشت کار استاندار کرمان جهت تصویب مرز هوایی فرودگاه جیرفت، که نقش تعیین کننده ای در توسعه زیر ساخت های این منطقه از جمله رونق اقتصادی و توسعه بخش کشاورزی خبرداده است. وی همچنین با اشاره به خدمات ارزنده دولت تدبیر و امید در شهرستان جیرفت و منطقه جنوب کرمان ،راه اندازی فرودگاه راپس از هفت سال تعطیلی، راه اندازی نمایندگی گمرک، اتاق بازرگانی و پیگیری احداث پایانه صادراتی از جمله این فعالیت هایی برشمرده که در توسعه اقتصادی منطقه تاثیرگذار هستند.

آتش سوزی در دلفارد جیرفت
عصر دیروز حدود 2 هکتار از باغات و مراتع دلفارد جیرفت در آتش سوخت. به گفته شاهدان این آتش سوزی در منطقه آب برده دلفارد رخ داد و تا قبل از رسیدن نیروهای امدادی، 60 نفر از مردم توانستند آتش را مهار کنند. گفتنی ست منطقه دلفارد جیرفت یکی از مناطق بسیار دیدنی و جاذب توریست است که در تابستان محل ییلاق مناطق گرمسیری و جزو مناطق هدف گردشگری جنوب استان کرمان محسوب می شود. این روستا، دره ای با حدود 40 کیلومتر وسعت دارد و در دشت جیرفت به سمت کوه های شمال غرب جیرفت ادامه می یابد. دلفارد در 36 کیلومتری شمال شهر جیرفت و در 200 کیلومتری جنوب کرمان قرار گرفته است و از جاذبه ها و مناظر زیبای طبیعی همچون آبشار، ارتفاعات، دره سبز و پوشش گیاهی برخوردار است. روستای دلفارد از سوی سازمان گردشگری و میراث فرهنگی استان کرمان به عنوان یکی از 11 روستای هدف گردشگری در استان انتخاب شده است.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

بیماران «آتروفی عضلانی نخاعی» معطل پاس‌کاری وزارت بهداشت برای تدوین پروتکل‌های توزیع دارو هستند

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *