سایت خبری پیام ما آنلاین | خبر پزشکی

خبر پزشکی





۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۵۵

از جذب کلسیم غافل نشید
کلسیم یک ماده‌ی معدنی مفید است که همه‌ی افراد بخصوص خانم‌ها در تمام مراحل زندگی خود به آن نیاز دارند. متأسفانه خانم‌ها بیشتر در معرض پوکی استخوان قرار دارند. این بیماری تأثیر منفی روی زندگی افراد می‌گذارد. در واقع عدم جذب کلسیم کافی در طول روز باعث افزایش روند پیری در خانم‌ها می‌شود. توصیه می‌کنیم با افزایش مصرف مواد غذایی زیر از همین امروز با فرا رسیدن پیری استخوان‌هایتان مقابله کنید:
ماست طبیعی بدون قند، شیر (اگر نسبت به لاکتوز حساسیت دارید و نمی‌تواند شیر گاو را درست هضم کنید می توانید از نوشیدنی‌های گیاهی مانند شیر بادام استفاده کنید)، توفو (پنیر سویا) در سالاد، روزانه 3 عدد بادام و 3 عدد گردو اگر یکی از اعضای خانواده تان از پوکی استخوان رنج می برد حتماً با یک پزشک مشورت کنید تا دستورات لازم برای تأمین نیازهای بدن و جذب کلسیم کافی و یا مصرف مکمل را در اختیارتان بگذارد. توجه داشته باشید که مشکلات ناشی از پوکی استخوان باعث پیری پوست نیز می‌شود.

افراد باهوش عمر طولانی تری دارند
به گزارش ساینس، مطالعات نشان می ‌دهد که افراد باهوش به دلیل تاثیرات ژنتیکی، طول عمر بیشتری دارند. ژن‌های مربوط به هوش و بهره هوشی افراد باهوش ، طول عمرشان را تضمین می کند. مدیر این پروژه تحقیقاتی بر این باور است که 95 درصد ارتباط بین هوش و طول عمر، توسط ژن‌ها قابل توضیح است. البته از تاثیر مسائل مالی نیز نمی توان چشم پوشی کرد. افراد باهوش، معمولا روش‌های هوشمندانه‌ای برای کسب درآمد انتخاب می کنند و از لحاظ مالی در سطح بالایی قرار دارند. رفاه در زندگی و مراقبت‌های بهداشتی نیز در طول عمر این افراد موثر است؛ ولی تاثیر آن به اندازه ژنتیک این افراد نیست. نتیجه این تحقیق با بررسی دوقلوهای همسانی که از نظر ژنتیکی کاملا به هم شبیه بودند و در شرایط مختلف اجتماعی، شغلی و کاری زندگی می کردند، تایید شده است. این نتایج نشان می دهد که تاثیر عوامل محیطی بر طول عمر تنها 5 درصد است؛ در حالی که اثرات ژنتیکی 95درصد اهمیت دارند.

خوردن غذاهایی که نباید بخورید
همه‌ ی ما می‌دانیم که مواد غذایی نقش مهمی در سلامتی بدن و عملکرد ارگان‌های مختلف ایفا می کنند. اما با این حال همه‌ ما عادت‌های بد غذایی زیادی داریم که روند پیری را به سرعت می‌اندازد. یکی از این عادت‌های نادرست مصرف زیاد آردهای تصفیه‌شده‌ای است که به صورت شیرینی جات صنعتی و یا غذاهای آماده و بخصوص برای وعده‌ شام مصرف می‌کنیم. فراموش نکنید که این قبیل مواد غذایی پرکالری هستند و در بدن به صورت چربی یا کلسترول تجمع می‌ کنند. بنابراین لازم است که تا حد ممکن از مصرف مواد غذایی زیر خودداری کنید:
مواد غذایی شیرین: مصرف زیاد و بیش از اندازه‌ قند و مواد قندی کلاژن پوست را از بین می‌برد و باعث پیری سلول‌ها می‌شود.
گوشت‌های فرآوری شده: سوسیس، کالباس، همبرگرها و غیره حاوی سولفیت‌ها هستند که روند پیری را سرعت می‌دهند.
مواد غذایی حاوی چربی‌های ترانس: اسیدهای چرب باعث بروز التهاب و احتباس آب شده و پوست ما را نسبت به نور خورشید حساس و آسیب‌پذیر می‌کنند.

سم‌ زدایی با بروکلی
بروکلی یک سم ‌زدای عالی و قوی برای بدن است؛ طبق آخرین پژوهش‌ها سه نوع ریزمغذی گلوکوزینولات که در ترکیبات خاص بروکلی وجود دارد، باعث چنین خاصیت شگفت انگیزی می ‌شود. این ریزمغذی ها در تمام فرآیند سم زدایی بدن شامل فعالسازی، خنثی ‌سازی و حذف آلاینده‌های ناخواسته، نقش پشتیبانی را به عهده دارند. <> ها مولکول‌های تنظیم‌کننده سم زدایی هستند که از گلوکوزینولات‌های بروکلی درست می شوند و به کنترل فرآیند سم زدایی کمک می‌کنند. وقتی برای جبران کمبود ویتامین D فرد مجبور به مصرف مقادیر بالای مکمل‌هاست، مصرف فراوان مکمل‌های ویتامین A و K می ‌تواند متابولیسم ویتامین D را متعادل نگه دارد. بروکلی حاوی ترکیبی از ویتامین A (به شکل بتاکاروتن) و ویتامین K است که این ترکیب به طرز غیرمعمولی قوی است. بروکلی حاوی نوعی فلاوونوئید است که بر اساس آخرین تحقیق‌ها، می‌تواند تجمع مواد آلرژی زا را در بدن کاهش دهد. این ترکیبات همچنین توجیه کننده خاصیت ضدعفونی کنندگی بروکلی است و دریچه ای روبه مطالعات بیشتر در باره خواص غذایی بروکلی است.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *