پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | پرسش و پاسخ پزشکی

پرسش و پاسخ پزشکی





۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۵۴

در این ستون قصد داریم پاسخ سوالات پزشکی خوانندگان مان را در زمینه های مختلف پزشکی بدیم.همچنین توصیه های مهم سلامتی را از زبان خود پزشکان داشته باشیم.
خوانندگان محترم لطفا سوالات خود را در رابطه با تمام رشته های تخصصی پزشکی را به شماره 10009353412500 پیامک کنید تا از طریق دکتر صفا با پزشکان متخصص حاذق شهرمان در میان گذاشته و پاسخ را در این ستون چاپ کنیم.
شماره تلفن مطب دکتر صفا: 32478203
www.drsafa.org
1284…0937
سلام اقای دکتر میشه بگید آیا نشانه های حمله قلبی موقع حمله به سراغ آدم میاد یا از چند روز قبل ادم اون نشانه ها رو داره باتشکر
پاسخ:
با سلام. بیماری قلبی معمولا همراه علامت می باشد ولی سکته قلبی می تواند به صورت حاد و غیر منتظره باشد ولی اکثرا با وسایل تشخیصی در حال حاضر قابل پیش بینی می باشد.
4568…0913
سلام.من 31 سالمه و مشکل اعصاب ندارم و خیلی ریلاکس وآرامم و اگر ضربه ناخوادگاه یا درد شدید داشته باشم فشارم پایین میاد و بیهوش میشم. از هیچ قرصی هم استفاده نمی کنم لطفا راهنماییم بفرمائید.
پاسخ:
با سلام.لباس تنگ نپوشید.در فضای گرم و هوای بسته قرار نگیرید و طولانی مدت نایستید.پس از برخاستن از خواب به آرامی بلند شوید.واکنش عصبی عروق شما به محرک ها شدید می باشد.پیروز باشید.
8943…0913
سلام.من پسری 14ساله هستم.از اول بچگی تا به الان در هنگام گریه کردن اشک از چشمانم نمی آید یا کم می آید،می خواستم ببینم درمانی دارد ؟
پاسخ:
نداشتن اشک معمولا ایجاد خشکی در چشم می کند که این خشکی عوارض و ناراحتی های خاص خود را خواهد داشت .اگر شما مشکل خاصی ندارید (سوزش، خارش، ترشحات غیر معمول و …) نیاز به بررسی نیست ولی اگر این موارد وجود دارد باید بررسی شوید و به متخصص مراجعه نمایید .
3591…0933
سلام و عرض ادب. بنده کودکى دارم یک ماهه بعد از شیر خوردن خیلى به ندرت و سختى آروق مى دهد و بیشتر مواقع شیر خورده را بالا مى آورد. لذا از شما خواهشمندم بنده را راهنمایى فرمائید.
پاسخ:
درود و ادب . در صورتی که بیش از حد در یک نوبت به شیرخوار خود شیر بدهید ممکن است بالا آورد . یک احتمال دیگر هم وجود دارد و آن ریفلاکس که باید توسط متخصص اطفال بررسی شود .
5168…0937
سلام خسته نباشید کودک من از 2 سال و نیم سالگی لکنت گرفت در صورتی که قبل از ان نسبت به سنش بسیار عالی صحبت میکرد. و این لکنت در اثر یک ترس ایجاد شد. حالا حدود چند هفته ای لکنت دارد دوباره خوب میشود. مثلا یک ماه اصلا مشکلی ندارد دوباره شروع میشود نمیدانم علت این نوسانات چیست؟ اگه ممکنه راهنمایی کنید که چکار کنم و ایا فرزندم به طور کامل بهبود میابد.
پاسخ:
سلام ماهیت لکنت بصورتیست که نوسان دارد و موجی شکل است،ولی کودک شما نیاز به درمان دارد تا لکنتش برطرف شود به گفتاردرمانی مراجعه کنید.
4693…0912
با سلام من یک پسر3.5 ساله دارم بر اثر خوردن پستانک دچار اپن بایت شده الان می تونم کاری کنم تا این مساله بر طرف بشه؟ با تشکر
پاسخ:
درود و ادب . از سن 6 سالگی تا 7 سالگی درمان ارتودونسی شروع میشود ولی اکنون جهت شکستن عادت اقدام نمایید .

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *