پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۴۱

سرپرست معاونت عمرانی استانداری کرمان: گداپروری باید تعطیل شود
سرپرست معاونت عمرانی استانداری کرمان در چهاردهمین جلسه شورای اسلامی استان کرمان گفت: خیلی ها فکر می کردند چون رئیس جمهور کرمانی بوده، معاون رئیس جمهور کرمانی هست کرمان باید خیلی آباد باشد و کلی پول به اینجا آمده اما وقتی دقیق شویم می بینیم که اینطور نیست و برخی شهرها مثل شیراز و تبریز از کرمان آبادتر هستند. گزیده صحبت های ابوالقاسم سیف الهی را در زیر می خوانید:
• علتی که پیش آقای استاندار آمدم نگاه اقتصادی ایشان بود. من با چندین استاندار کار کردم. استاندار مثل یک دست برای دولت می ماند اما فقط مچ دست. انگشتانی می خواهد که گره را باز کند. این انگشتان می شوند معاونین، شهرداران و شورای شهر. استاندار به تنهایی مچ است و نیاز به انگشتان دارد.
• ببینید کرمان استان با ظرفیتی است. در هرجایی امکان و استعداد آن نقطه وجود دارد که رشد کند. در همه استان استعدادهایی وجود دارد که می تواند استان را شکوفا کند. قرار ما بر این است از کاغذبازی و بوروکراسی و مردم را حیران کردن بپرهیزیم و گره مردم را حل کنیم.
• خیلی از قوانین را استاندار می خواهد تسهیل کند. خیلی از قانون ها را هم ما درست کردیم. امروز یک استاندار بومی داریم که نعمت است و دید اقتصادی بازی دارد و مبنای فکرش در استانداری های دیگر مطرح می شود.
• سند روستا را باید تا پایان سال ببندیم. تا پایان سال روستایی بدون طرح هادی نباید داشته باشیم و روستاهایی که طرح هادی داشته اند باید بازنگری شوند.
• بحث گدا پروری و پول به دست مردم دادن تعطیل است ولو اینکه مردم ناراحت شوند. پول دولت پولی نیست. عددی نیست و قطره چکانی ست. استاندار نگاهش این است که ما ثروت عظیمی در کرمان داریم.
• دو شب پیش جلسه ای با استاندار داشتیم برای آسیب شناسی جشنواره کرمان. می بایستی یک روز در تهران بحثی مطرح شود که کرمان دیده شود. مهم این بود که این جشنواره، فرهنگی و اقتصادی بود و همه شرکت کردند. حالا باید نقاط قوت و ضعفش مشخص شود.
• این جشنواره باید بین کرمان و دیگر استان ها هم برگزار شود. به یک جشنواره نتیجه نمی دهد.
• اگر همه دست به دست هم بدهیم و با هم جلو برویم قطعا فعالیت هایمان نتیجه می دهد منتهی نگاه باید نگاه استانی باشد.

کرمان مخفیگاه گسل هاست
علی اکبر سلطانی نژاد مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان ضمن تشکر از رزم حسینی استاندار توسعه گرای استان کرمان در خصوص برگزاری جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان و به ویژه برگزاری سمینار تخصصی بم میراث جهانی و زلزله گفت: با توجه به تجربیاتی که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از بازسازی مناطق آسیب دیده داشته است در بازسازی بم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان متولی امر ساخت و ساز واحدهای مسکونی شهری و روستایی آسیب دیده انتخاب شد. وی افزود: در این راستا بنیاد مسکن موفق به بازسازی هفتاد هزار واحد مسکونی روستایی و شهری و همچنین تجاری بم گردید. وی تصریح کرد: بنیاد مسکن بر اساس سه اصل مشارکت مردم در امر ساخت و ساز و رعایت مقاوم سازی و رعایت اصول فنی در ساخت و سازها و اصل حفظ و رعایت هویت بم با توجه به وجود ارگ بم که قدمت 2500 ساله داشته است توانست بم را با مشارکت خود مردم و در جای خودش مستحکم و زیبا درخور مردم بم بازسازی نماید. سلطانی نژاد اظهار داشت : استان کرمان مخفیگاه گسل هاست و مردم استان باید امر مقاوم سازی واحد های مسکونی خود را جدی بگیرند. وی در پایان گفت: بنیاد مسکن تاکنون 240 هزار واحد مسکن روستایی و شهری در استان مقاوم سازی نموده است.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *