پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | مسجد خانه حزب و جناح نیست

مسجد خانه حزب و جناح نیست





۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۲۲

مسجد خانه حزب و جناح نیست
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی با تاکید بر اینکه مسجد خانه حزب و جناح نیست بلکه خانه ملت و مردم است، گفت:‌مسجد فراتر از حزب و تشکل سیاسی است و همه را درون خود می پذیرد. گزیده سخنان رئیس جمهوری در اجلاس روز جهانی مسجد را به نقل از ایسنا می خوانید:
در مسجد باید مسائل مهم سیاسی، اجتماعی و مشکلات جهان اسلام بیان شود اما یک مسجد نباید تبدیل به تبلیغی برای یک حزب شود چون در این صورت از هدف ایجاد وحدت و اتحاد میان امت اسلامی دور شده و حتی گاهی باعث تفریق مومنان می‌شود.
خاطره تلخ به آتش کشیدن قبله اول مسلمانان را در 46 سال گذشته از یاد نخواهیم برد که ماهیت متجاوزگر و تروریست و غاصب رژیم صهیونیستی را نشان داد و از طرف دیگر علامتی برای بیداری و هوشیاری ما بر حفظ هویت دینی و اسلامی و مراکز اخلاق و تعلیم و تربیت و ترویج احکام آسمانی بود.
در ماه رمضان سال 53 در مسجد آیت الله مهدوی کنی سخنرانی داشتم که صحبت های من باعث تعطیلی جلسه، فرار من و دستگیری ایشان شد و از همان ابتدا آیت الله مهدوی کنی با مزاح به من می گفت تو امسال هم خودت را گیر می اندازی و هم من را .
از مسجد مقاومت و ایستادگی برمی خیزد نه ظلم و تجاوز و خشونت و تفرقه.
نمی گویم در دنیای امروز مسجد جای مدرسه، دانشگاه، مراکز ورزشی و … را بگیرد که هر کدام جای خود را دارد اما مسجد مرکزیت خاصی برای جمع مومنان و صالحان و تعلیم و تربیت اسلامی و همچنین آمادگی جامعه برای مقاومت، معنویت، وحدت و فداکاری دارد.
متاسفانه در دنیا مساجدی هستند که خطبای آن مذهب پر افتخار شیعه و شیعیان را کفر و کافر معرفی می‌کنند.و برای تفرقه میان فرق اسلامی و پیروان اهل بیت (ع) و شیعه و اهل سنت سخن می گویند و از این مساجد افرادی پرورش می یابند که در جامعه به خشونت و افراط و کشتن مردم افتخار کرده و آن را به دروغ راه جهاد اسلامی نام می نهند.
مسجد نباید رنگ و بوی حزب و جناح و تشکل خاص به خود بگیرد بلکه باید رنگ اسلام باشد، جان و روح مسجد باید قرآن و اهل بیت (ع) و منافع کشور و دنیای اسلام باشد و مسجد باید مرکز اتحاد، وحدت و جذب باشد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *