پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | دغدغه های تحقیقاتی روسای دانشگاه در کرمان

دغدغه های تحقیقاتی روسای دانشگاه در کرمان





۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۱۰

دغدغه های تحقیقاتی روسای دانشگاه در کرمان

افتتاح مرکز تحقیقات و آموزش راه، مسکن و شهرسازی منطقه جنوبشرق کشور در کرمان، بهانه خوبی بود تا روسای دانشگاه های آزاد اسلامی، تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته و جهاد دانشگاهی کرمان از دغدغه های تحقیقاتی خود بگویند.
رییس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته روز چهارشنبه در این آیین بر استانداردسازی تحقیقات و پژوهش ها تاکید کرد و گفت: تقاضا داریم با راه اندازی این مرکز تحقیقات فعالیت ها به گونه ای پیش رود که پروژه های دانشجویان ارشد و دکترای ما از این مرکز خط بگیرند.
محمد میرازیی ادامه داد: امروز دانشگاههایی در کشور داریم که دست آنها از نظر بودجه تحقیقاتی خالی است.
وی گفت: مراکز تحقیقاتی مانند مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به نیروهای متخصص نیاز دارند و وظیفه داریم که چنین نیروهایی را پرورش دهیم.
وی با اشاره به اینکه کنترل مصرف انرژی بسیار مهم است و وزارت راه و شهرسازی نقش مهمی در این زمینه دارد بیان کرد: هر صرفه جویی کمک بزرگی به اقلیم و حیات بشر است.
رییس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته گفت: گازهای گلخانه ای امروز بزرگترین مصیبت زیست محیطی جهان است و مراکز تحقیقاتی در این زمینه تلاش ویژه داشته اند.
وی با بیان اینکه مسکن در جامعه ما گران است و 70 درصد موتور حرکت و نیروی فعال جامعه توان تهیه مسکن خوب را ندارند اظهار کرد: اگرچه بخشی از این قمیت مسکن به مسوولان بر می گردد اما متخصصان این حوزه نیز می توانند با تیپ سازی، سبک سازی و انبوه سازی برای تهیه مسکن به مردم کمک کنند.
میرزایی آمادگی خود را برای هر گونه همکاری با مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی جنوبشرق کشور اعلام کرد.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی کرمان هم گفت: در فعالیت های تحقیقاتی دانش بنیان از نظر علمی و مالی به این مرکز تحقیقات کمک خواهیم کرد.
بابک آل طه افزود: از دانشجویان تحصیلات تکمیلی که پروژه هایی در زمینه راه و مسکن دارند می خواهیم که طرح های خود را بیاورند و ما با جدیت از آنها پشتیبانی می کنیم.
وی اظهار کرد: امیدواریم موضوعات پایان نامه ها با تلاش هایی که در زمینه تحقیقات در این مرکز انجام می شود از اینجا به دانشگاهها بیاید.
وی گفت: امکانات تحقیقاتی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد در اختیار این مرکز قرار دارد که بتواند با حمایت دانشگاهها تحقیقات خود را توسعه دهد.
رییس جهاد دانشگاهی استان کرمان هم مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی را از جمله مراکزی دانست که در آن اقدامات کاربردی بزرگی انجام می شود و ادامه داد: مراکز تحقیقاتی و پژوهشی بسیاری در کشور وجود دارد اما موفق ترین و کاربردی ترین آن مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی است.
رضا کامیاب مقدس گفت: نتایج کار محققان در این مرکز بسیار عینی و مشخص است و در جهاد دانشگاهی نیز ارتباط خوبی با این مجموعه داریم.
وی بیان کرد: امسال کنفرانس سازه و زلزله را بصورت بین المللی برگزار می کنیم و وزارت راه و شهرسازی در دادن مقاله و برخی فعالیت ها با ما همکاری داشته است.
وی گفت: ما استانی هستیم که زخم های زلزله های بم و زرند هنوز التیام پیدا نکرده اند و سیستم سازه ای ما در شهر نیز قدیمی است و هر جای دنیا این موضوع را بگوییم باور نمی کنند.
رییس جهاد دانشگاهی کرمان اظهار کرد: پیکره کار عمرانی ما نیاز به بهره گیری جدی از تحقیقات دارد و در بحث استفاده از مصالح و تکنولوژی های نوین و فلسفه طراحی جای کار بسیاری داریم.
وی گفت: در رابطه با پیوست فرهنگی و اجتماعی پروژه ها کار بسیار وجود دارد و در شهرسازی و معماری باید کارهای جدی تری را انجام دهیم.
کامیاب مقدس افزود: هزاران کار بر زمین مانده وجود دارد که پرداختن به آنها به سرعت و به صورت عینی در کیفیت زندگی مردم در شهرها تاثیرگذار خواهد بود.
این آیین با حضور معاون مرکز تحقیقات و فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سرپرست معاونت عمرانی استانداری کرمان در اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار شد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

سایه سیل بر خوزستان

سایه سیل بر خوزستان

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *