پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۵۰

300 هزار نفر آموزش‌های پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی را فرا گرفتند
سرپرست آموزش و پرورش استان کرمان از برگزاری دوره‌ی آموزشی پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی ویژه‌ی 300 هزار معلم، دانش‌آموز و والدین آن‌ها توسط آموزش و پرورش استان خبر داد. سیدداوود ملکی از پیش‌گیری به‌عنوان فلسفه‌ی اصلی تشکیل نظام‌های تعلیم و تربیت نام برد و گفت: برنامه‌های نظام تعلیم و تربیت بر اساس پیش‌گیری از جهل، فساد، ظلم و آن‌چه که انسانیت را دچار مشکل می‌کند، تدوین شده است. ملکی آگاهی‌بخشی در زمینه‌های آسیب‌های اجتماعی را از مهم‌ترین مأموریت‌های آموزش و پرورش و دستگاه قضایی برشمرد و خاطرنشان کرد: ارتباط آموزش و پرورش و دستگاه قضایی در زمینه‌ی پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی و وقوع جرم صمیمانه و بی‌مرز است. وی افزود: متولیان آموزش و پرورش نسبت به حوادث درونی و بیرونی مدرسه بی‌تفاوت نبوده و ایجاد فضایی سالم و امن برای دانش‌آموزان در اجتماع، خانواده و مدرسه زمینه‌ساز تحقق تعلیم و تربیت و شکوفایی استعدادهای بالقوه‌ی دانش‌آموزان است. سرپرست آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به فعالیت سه هزار مشاور و مربی پرورشی در مدارس استان گفت: آموزش پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی نباید به گروه خاصی محدود شود و باید زمینه‌ی آموزش و آشنایی همه‌ی معلمان با آسیب‌های اجتماعی فراهم آید.

انبار شرکت لبنیات در شهرک خضرا در آتش سوخت
آتش‌سوزی انبار شرکت لبنیات خسارت مالی بر جای گذاشت. طی تماس شهروندان با سامانه‌ی 125 و اطلاع‌رسانی حادثه‌ی آتش‌سوزی در یک انبار، ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی کرمان بلافاصله ساعت 15:51 دقیقه‌ی روز گذشته، آتش‌نشانان ایستگاه‌های یک، دو و هفت را به شهرک صنعتی خضرا اعزام کرد. بر اساس این گزارش، آتش‌سوزی از قسمت مختلف یک انبار لبنیاتی شروع شده بود و هنگام رسیدن آتش‌نشانان، دود و شعله‌ی زیادی از آن خارج می‌شد. نیروهای عملیات به سرعت با استفاده از تجهیزات فردی و لوله‌های آب‌رسانی، خود را به کانون آتش‌سوزی رساندند و شعله‌های آتش را مهار و کاملاً خاموش کردند.آتش‌نشانان از سرایت آتش‌سوزی به انبارهای مجاور نیز جلوگیری کردند، خوش‌بختانه در این حادثه به هیچ‌کس آسیبی نرسید. کارشناسان آتش‌نشانی در حال بررسی علت وقوع آن هستند.

مجوز پنج نشریه در کرمان لغو شد
رییس اداره مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از لغو مجوز پنج نشریه در این استان خبر داد. حیدر افشاری افزود: این نشریات شامل ماهنامه پزشکی برای همه با صاحب امتیازی علی اصغر عباسی، ماهنامه بوستان با صاحب امتیازی احمد افروز، دو هفته نامه جهان توسعه با صاحب امتیازی محمد هادی شجاعی باغینی، فصلنامه دادسن با صاحب امتیازی عباس کامیابی و ماهنامه ریزه میزه با صاحب امتیازی علی گنج کریمی هستند. وی بیان کرد: این پنج نشریه با استناد به ماده 16 قانون مطبوعات و عدم انتشار منظم توسط هیات نظارت بر مطبوعات لغو مجوز شدند. وی تصریح کرد: با لغو مجوز این نشریات تعداد نشریات استان کرمان به 240 نشریه رسیده است. رییس اداره مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: نشریات استان شامل 9 روزنامه، 2 سه شماره در هفته، یک دو شماره در هفته، 25 پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی دارای مجوز، 74 هفته نامه، 32 دو هفته نامه، 37 ماهنامه، 3 دو ماهنامه، 42 فصلنامه و 14 دو فصلنامه می باشد. وی ادامه داد: همچنین یک سالنامه در استان داریم که اولین سالنامه استان می باشد. افشاری گفت: تعداد نشریات استان در همه زمینه ها از نظر کمی بالاست و امیدواریم با برگزاری دوره های آموزشی توسط خانه مطبوعات استان کرمان کیفیت نشریات نیز ارتقا پیدا کند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

بیماران «آتروفی عضلانی نخاعی» معطل پاس‌کاری وزارت بهداشت برای تدوین پروتکل‌های توزیع دارو هستند

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *