پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | آشپزی با ادویه تکـنولوژی

آشپزی با ادویه تکـنولوژی





۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۴۱

آشپزی با ادویه تکـنولوژی

بحث اینترنت اشیا چند سالی است که داغ شده و به گفته کسانی که به نوعی در پروژه‌های مرتبط با این موضوع همکاری می‌کنند به‌عنوان آینده فناوری‌های این‌چنینی مطرح می‌شود. اینترنت اشیا پروژه‌های مرتبط با موضوع را در مکان‌های گوناگون میسر می‌سازد. از این دست می‌توان به پروژه‌های مربوط به فروشگاه‌ها و خدمات شهری، حمل‌ونقل عمومی و خانه‌ها اشاره کرد. اما یکی از مکان‌هایی که می‌توان از آن به‌عنوان جایی مناسب برای اینترنت اشیا نام برد، آشپزخانه است.
مسائل مربوط به پخت و پز، اندازه‌گیری و مدیریت منابع غذایی می‌توانند در زمره پروژه‌‌های اینترنت اشیا در آشپزخانه قرار گیرند. برای این منظور استارت‌اپ‌های مختلفی در چنین پروژه‌هایی در نظر گرفته می‌شود. یکی از مدیران استارت‌اپ‌های مرتبط با آشپزخانه‌های مدرن می‌گوید: «فناوری به بخش‌های گوناگون زندگی ما رخنه کرده؛ اما آشپزخانه کمترین نصیب را از آن برده است و حالا فرصت مناسبی برای مدرن کردن آشپزخانه‌هاست.»
سازنده یکی دیگر از محصولات توضیح می‌دهد همه ما دوست داریم در خانه خود وسایل و لوازم زیبا با جنس طبیعی مثل چوب داشته باشیم. کسی چندان مایل نیست از وسایل پلاستیکی استفاده کند. این کمپانی تخته‌هایی را تولید می‌کند که اطلاعات وزن را از طریق پنل جلویی خود نشان می‌دهد. این تخته که ترازوی آشپزخانه نیز هست Gkilo نام دارد.
این روزها افراد بیشتری در آشپزخانه از آیپد خود استفاده می‌کنند. یکی از استفاده‌های مرسوم از آیپد در آشپزخانه دنبال کردن دستورالعمل غذاهایی است که تهیه می‌کنیم. برای این منظور کمتر کسی این روزها از کتاب‌های کاغذی آشپزی استفاده می‌کند. اپلیکیشن‌های کاملی برای یاری رساندن افراد در آشپزخانه وجود دارد. برخی از این اپ‌ها امکاناتی بیشتر؛ حتی از راهنماهای دستورالعمل در اختیار کاربر قرار می‌دهند. با استفاده از این اپ‌ها می‌توان خیلی دقیق از زمان‌بندی‌ها، وزن‌ها و دیگر اطلاعاتی که نیاز به اندازه‌گیری دارد، مطلع شد.
Drop پروژه دیگر مرتبط با آشپزخانه است. این استارت‌اپ ابزاری کوچک در اختیار کاربر می‌گذارد که در تعامل با آیپد کار می‌کند. این دو وسیله در کنار هم مراحل انجام آشپزی را مانند نصب یک نرم‌افزار ساده می‌کند. به شکلی که ابتدا اندازه‌گیری‌ها توسط آن انجام می‌شود و سپس زمان اضافه شدن هر ماده غذایی به آشپز اطلاع داده می‌شود.
علاوه‌بر همه اینها وسایل اصلی آشپزخانه نیز می‌توانند در آینده این بخش مهم خانه‌ نقش پررنگ‌تری داشته باشند؛ یعنی وسایلی مانند اجاق گاز، یخچال و انواع فر‌ها می‌توانند به شبکه متصل شوند. این اتصال به افراد کمک می‌کند در لحظه تسلط خود را بر آشپزخانه حفظ کنند. به‌عنوان نمونه یخچال‌هایی که به این گونه سیستم‌ها متصل هستند، اطلاعات دست اولی از موادی که در خانه دارید در اختیارتان می‌گذارند و حتی با استفاده از اپلیکیشن‌های مخصوص می‌تواند به شما بهترین پیشنهادها را با توجه به مواد اولیه موجود بدهد. ماهیتابه‌ها یا دیگر ظروف و ابزارهای مدرن نیز به کاربران کمک می‌کنند بهترین شرایط آشپزی را در آشپزخانه‌های مدرن برای خود مهیا کنند.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *