پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۳۶

40 درصد فوت‌شدگان حوادث رانندگی موتورسواران هستند
رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: 40 درصد فوت‌شدگان حوادث رانندگی در استان کرمان، موتورسیکلت‌سوران هستند و اصلی‌ترین عمده‌ی فوت راکبان موتورسیکلت، استفاده نکردن از کلاه ایمنی است. سرهنگ حمید معین‌زاده در شورای ترافیک شهرستان راور بیان داشت: با مشارکت عمومی و هم‌دلی در زمینه‌ی فرهنگ‌سازی قوانین راهنمایی و رانندگی می‌توان از بروز حوادث دل‌خراش رانندگی جلوگیری کرد. معین‌زاده نقش هم‌یاران پلیس را در کاهش تصادفات موثر دانست و افزود: آموزش و آگاه‌سازی اقشار مختلف جامعه از طرح‌های پلیس در این حوزه است و ما در حال تدوین برنامه‌ای جامع آموزشی با سطح تاثیرگذاری بالا هستیم تا بتوانیم گامی دیگر در راستای کاهش تصادفات برداریم. گفتنی است در این جلسه، آیین تودیع و معارفه‌ی رؤسای قدیم و جدید پلیس راهور شهرستان راور برگزار شد. در این جلسه، از زحمات سروان «جمشید افشار» رییس پلیس راهور سابق شهرستان راور تقدیر و طی حکمی سروان «حسین ملکی» به‌عنوان رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی شهرستان راور منصوب شد.

اولویت نخست مراکز دیجیتال جنوب کرمان تولید نرم افزار است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: اولویت نخست مراکز دیجیتال جنوب کرمان تولید نرم افزار و آموزش است. حجت الاسلام سید احمد حسینی در نشست هم اندیشی بررسی مسایل مراکز دیجیتال جنوب کرمان افزود: در این راستا تمامی مدیران مراکز موظف شدند اولویت مراکز خود را ابتدا به تولید و آموزش و سپس سایر مسایل جانبی اختصاص دهند. وی با تاکید بر ضرورت پیگیری راه اندازی مجتمع های فرهنگی رودبار جنوب و منوجان در ماه آینده اظهار کرد: در راستای پویایی بیش از پیش مراکز، بازدید مسوولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از مراکز دیجیتال به صورت ماهیانه انجام خواهد شد و مراکز فعال نیز تشویق می شوند. وی بر لزوم تولید آثار و نرم افزارهای قرآنی به مناسبت هفته قرآنی که در آبانماه سال جاری در جنوب کرمان برگزار می شود تاکید و خاطرنشان کرد: مدیران مراکز برای دریافت مجوز فعالیت مرکز خود و انجام استعلام حراست طی یک ماه آینده باید در این خصوص اقدام نمایند.

جشنواره ملی شعر رضوی در کرمان گشایش یافت
بیست و یکمین جشنواره ملی شعر رضوی با حضور شاعرانی از سراسر کشور در کرمان گشایش یافت.جشنواره شعر رضوی از برنامه های جشنواره بین المللی امام رضا (ع) است که دهه کرامت هر سال در کرمان برگزار می شود. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در آیین افتتاح این جشنواره گفت: بیست و یکمین جشنواره شعر رضوی در حالی کار خود را آغاز می کند که عنوان پرمخاطب ترین جشنواره ارزشی و معنوی شعر کشور را برای خود حفظ کرده است. فرشید فلاح از کرمان به عنوان موسس جشنواره های شعر کشور یاد کرد و افزود: زمانی که اولین دوره جشنواره شعر در کرمان آغاز شد هیچ کجای کشور جشنواره شعر برگزار نمی شد و کرمان اولین استان برگزار کننده جشنواره شعر در حیطه رضوی بود. وی بیان کرد: امسال جشنواره امام رضا (ع) در 78 کشور و 718 نقطه جهان برگزار می شود و این افتخاری برای کرمانی هاست که 21 سال پیش این کار را شروع کردند. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حال حاضر مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی به صورت شبکه ای فراگیر در جهان گسترش پیدا کرده و علاقه مندان اهل بیت در هر نقطه از جهان می توانند به این مجمع جهانی بپیوندند و آنگونه که باید جشنواره را بی نیاز از دولت ها روی دوش ملت و علاقه مندان اهل بیت برگزار کنند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

ارزیابی روانی کادر درمان ضمانت اجرا ندارد

«شهناز نوحی» روانشناس، در گفت‌وگو با «پیام ما»:

ارزیابی روانی کادر درمان ضمانت اجرا ندارد

معدنی از طلای قابل کشت

دانشمندان می‌گویند گنجینه‌ای ۱۰۰ ساله از گندم می‌تواند به امنیت غذایی در جهان کمک کند

معدنی از طلای قابل کشت

افتخار به خودکفایی گندم با استخراج آب از چاه ۲۵۰ متری

«غلامحسین هادی‌زاده رئیسی» عضو شورای مرکزی خانه کشاورز، در گفت‌وگو با «پیام ما» سیاست‌های بخش کشاورزی را نقد کرد

افتخار به خودکفایی گندم با استخراج آب از چاه ۲۵۰ متری

مهاجران متهم شیوع بیماری‌ها نیستند

تاکید دو فعال اجتماعی بر لزوم به رسمیت شناختن مهاجران و اجرای برنامهٔ غربالگری

مهاجران متهم شیوع بیماری‌ها نیستند

آتش مزارع، خائیز را خاکستر کرد

«پیام ما» منشأ و ابعاد آتش‌سوزی در منطقه‌ای حفاظت‌شده در مرز دو استان خوزستان و کهگیلویه‌وبویراحمد را بررسی کرد

آتش مزارع، خائیز را خاکستر کرد

آتش در نخلستان‌های سیستان‌وبلوچستان

در پی گرم‌شدن هو،ا علاوه‌بر جنگل‌های کشور، نخلستان‌ها نیز طعمۀ حریق شدند

آتش در نخلستان‌های سیستان‌وبلوچستان

ادعای رشد ۴ برابری حجم آب «دریاچۀ ارومیه»

پس از انتشار خبر کاهش دوبارۀ سطح تراز آب این تالاب در خرداد امسال دوباره مطرح شد

ادعای رشد ۴ برابری حجم آب «دریاچۀ ارومیه»

 محکومیت ۲۰ میلیاردی قاچاقچی پیاز

 محکومیت ۲۰ میلیاردی قاچاقچی پیاز

سودای مسکن‌سازی در تالاب «خانمیرزا»

«پیام ما» از مقاومت ادارۀ کل محیط‌زیست استان چهارمحال‌وبختیاری در مقابل سایر نهادهای استانی برای تصاحب اراضی تالابی گزارش می‌دهد

سودای مسکن‌سازی در تالاب «خانمیرزا»

گشاده‌دستی از جیب «آب» کشور

«پیام ما» وعده‌های «سعید جلیلی» در حوزۀ آب و کشاورزی را بررسی کرد

گشاده‌دستی از جیب «آب» کشور

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر