پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۳۱

رتبه اول معلم کرمانی در جشنواره الگوهای برتر تدریس
معلم ریاضی مدارس آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان موفق به کسب رتبه اول یازدهمین جشنواره کشوری الگوهای برتر تدریس درس ریاضی مبتنی بر فناوری شد. رییس اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی متوسطه این اداره کل گفت: یازدهمین جشنواره کشوری الگوهای برتر تدریس ریاضی مبتنی بر فناوری با هدف انتقال تجربیات تدریس دبیران منتخب استان ها به دبیران ریاضی سراسر کشور از 23 تا 26 مرداد در استان البرز برگزار شد. حسن شرفی استفاده از شیوه های نوین در فرایند یادگیری، توانمندسازی و ارتقای شغلی و حرفه ای دبیران ریاضی را از دیگر اهداف این جشنواره برشمرد.وی تصریح کرد: این جشنواره در استان کرمان در دو مرحله منطقه ای و استانی برگزار شد که حمیده احمدی معلم ریاضی مدارس متوسطه دوره دوم آموزش و پرورش ناحیه یک با کسب رتبه اول استانی به جشنواره کشوری راه یافت. رییس اداره تکنولوژی و گروهای آموزشی متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان خاطرنشان کرد: حمیده احمدی نماینده دبیران ریاضی استان کرمان در رقابت با نمایندگان استان های دیگر موفق به کسب رتبه اول این جشنواره شد.

ختصاص اعتبار برای بازسازی مناطق سیل زده استان
معاون اول رییس جمهوری مصوبه دولت در خصوص اختصاص مبلغ 112 میلیارد و 520 میلیون ریال برای بازسازی بخش‌های خسارت دیده ناشی از سیل به استان کرمان را ابلاغ کرد. هیات وزیران در جلسه 7/5/1394 به پیشنهاد وزارت کشور و تأیید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد: مبلغ یکصد و دوازده میلیارد و پانصد و بیست میلیون (112.520.000.000) ریال از محل منابع ماده 12 قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور، موضوع بند «م» ماده 28 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) – مصوب 1393 – ، برای بازسازی بخش‌های خسارت دیده ناشی از سیل به شرح جدول زیر در اختیار استانداری کرمان قرار می­گیرد تا برابر قوانین و مقررات مربوط هزینه شود: 1- مبلغ بیست میلیون ریال از محل اعتبارات هزینه ای برای کمک بلاعوض برای فوت یک نفر. 2- مبلغ دوازده هزار و پانصد میلیون ریال از محل اعتبارات هزینه ای برای کمک بلاعوض برای احداث 250 واحد مسکونی (هر واحد مبلغ پنجاه میلیون ریال). 3- مبلغ یکصد هزار میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، برای بازسازی تأسیسات زیربنایی.

کاهش ۲۵ درصدی تصادفات
مدیر کل اداره راه و شهرسازی جنوب استان کرمان از کاهش ۲۵ درصدی تصادفات و ۲۶ درصدی کشته شدگان از آغاز سال جاری نسبت به چهار ماه ابتدایی سال گذشته در این منطقه خبر داد.، «محمد ساردویی» در جمع خبرنگاران ضمن اعلام این خبر گفت: اداره راه و شهرسازی جنوب استان کرمان با هدف کاهش سوانح رانندگی و تلفات ناشی از آن ایمن سازی محورهای تحت حفاظت خود را در دستور کار قرار داد که رفع نقاط حادثه خیز و نصب علائم هشداردهنده، احداث باند دوم و آشکارسازی نقاط پرحادثه در مناطق روستایی از جمله این موارد به شمار می رود. به گفته وی رفع نقاط حادثه خیز هزینه ای بالغ بر 4.7 میلیارد ریال و نصب علائم و سایر عملیات ایمن سازی نزدیک به هفت میلیارد تومان اعتبار را به خود اختصاص داده است. مدیر کل اداره راه و شهرسازی جنوب استان کرمان خاطر نشان کرد: در پروژه های مربوط به رفع نقاط حادثه خیز ۹ نقطه از سوی سازمان راهداری و ۴۱ نقطه به صورت امانی در منطقه ایمن شده است که در نهایت باعث کاهش ۴۷ درصدی تصادفات و مرگ و میر در شهرستان جیرفت نیز شده است.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *