پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | آدم ربایی در کرمان کاهش یافته است

آدم ربایی در کرمان کاهش یافته است





۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۳۰

آدم ربایی در کرمان کاهش یافته است

رئیس کل دادگستری استان کرمان از کاهش آمار جرم آدم ربایی در کرمان خبر داد و گفت: مواد مخدر یکی از انگیزه های اصلی آدم ربایی در این استان است. به گزارش مهر، موحد در جمع خبرنگاران ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت معصومه (س) و دهه کرامت اظهار داشت: کرمان در صدر فراوانی جرم آدم ربایی قرار دارد و بالای ۷۵ درصد جرائم آدم ربایی به واسطه مطالبات مواد مخدر بوده است.
وی با بیان اینکه مواد مخدر یکی از انگیزه های اصلی آدم ربایی در استان کرمان است، گفت: کرمان در گلوگاه و مسیر قاچاق مواد مخدر قرار دارد و مواد مخدر تبعات و جرائم زیادی را در حوزه های مختلف به وجود آورده است که یکی از این تبعات منفی افزایش جرم آدم ربایی است.
موحد افزود: جرم آدم ربایی نسبت به دهه ۷۰ و ۸۰ قابل قیاس نیست و کاهش داشته است اما به ناگاه با پدیده جدیدی با عنوان ربایش اتباع بیگانه روبرو شده ایم که این رشد را افزایش داده است و ورودی به زندان ها به اتهام ربایش اتباع بیگانه بسیار بالا رفته است.
وی منشاء این ربایش را مواد مخدر و ورود غیرمجاز اتباع بیگانه دانست و گفت: شناسایی، دستگیری و مجازات برای این معضل افتخار نیست بلکه افتخار این است که بتوانیم تدابیر و راهکارهایی را انجام دهیم که از وقوع این جرائم جلوگیری شود و اتفاق نیافتد.
رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: باید مسیر ترددها را از حیث وجود افراد بیگانه و باندها و شبکه های شکل گرفته کنترل و شناسایی کنیم؛ کما اینکه ۱۸ باند در سال ۹۳ شناسایی و دستگیر و متلاشی شدند اما علیرغم اقدامات انجام شده و تلاش زیاد برای جلوگیری از این جرایم، هنوز ریشه کن نشده است.
وی تاکید کرد: همکاران قضایی باید با قاطعیت با این جرم برخورد کنند و اگر این جرم به یک فرهنگ تبدیل شود تبعات سختی را به دنبال خواهد داشت و به اتباع ایرانی سرایت خواهد کرد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *